Vandaag begonnen aan de laatste klus aan de rompbouw.
De roeren reken ik niet tot de rompbouw,dat valt,althans voor mij,onder de noemer voortstuwing en besturing.
De allerlaatste klus aan de romp betreft de inbouw van het ankerkluis.
Nu weet ik niet zeker,of dat de juiste benaming is voor dit onderdeel in een sub.Dus als iemand de juiste benaming voor een ankerkluis weet van een sub..graag
.
Voorlopig zal ik het maar het ankerkluis noemen.
De eerste en lastigste klus bestond uit het positioneren van de juiste plaats hiervoor.Bijkomende lastigheid is ook nog eens dat deze ankerkluis gedraaid onder een hoek is geplaatst.Ik vermoed dat dat te maken heeft met inwendige constructies.De ankerkluis hapt behoorlijk diep in de romp,en dus kan er,volgens mij,geen gang of ruimte erachter liggen met een brede maat.
Daarom,denk ik,is deze ankerkluis gedraaid geplaatst geworden,zuiver om ruimtebesparing.
Na het aftekenen,de eerste plaats had ik al meteen fout getekend
,kwam een ietwat operatieve ingreep van het netjes verwijderen van de balsahuid(beplanking).
Duidelijk te zien,dat mijn eerste aftekening fout was
...
De tweede klus bestond uit het "uithollen",van de ruimte.
Waarna ik de bodem erin kon monteren.Bijkomend voordeel was,dat het stuk romphuid dat ik had verwijderd hier prima voor geschikt was,het had immers de juiste maatvoering.
Dus lekker makkelijk,gewoon erin kitten...en voila.
Waarna ik de zijkanten erin had gemonteerd.De ronde afsluiting heb ik flink nat gemaakt,zo ging dit ook gemakkelijk.Het is 1,5 mm balsa.
Morgen,na het drogen,lekker alles gelijk maken/schuren,en dan een beetje bijplamuren.
En dan is het feest|!!!!!!!!!!!!!>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Dan is deze eerste grote fase van dit project volledig klaar.
Wordt vervolgd....
Ron.