In ieder geval een kleine update.
Vandaag ben ik de schroeven gaan maken.Ik maak ze zelf,omdat ik geen schroeven heb ik deze maatvoering
.
Ik heb voor de bladen 1 mm aluminium gekozen,en voor de as MDF.
Als eerste twee stukken MDF afzagen op lengte.En het aluminium erbij gehaald.
De as conisch gemaakt en de bladen uit het aluminiumplaatje gezaagd met de handfiguurzaag.De foto is flink wazig,en helaas had ik er maar een van gemaakt
.
De volgende stap was het aftekenen waar de bladen moeten komen,en voor ieder blad een schuine naad in de kegel zagen,omdat ze nu eenmaal schuin in de kegel staan.
Daarna een kwestie van de bladen erin lijmen met pattex kontaktlijm.
En daarna de dremel erbij,en alles mooi schuren en polijsten.Zodat de overtollige lijm overal weg is.Ideaal werk voor de dremel
.
Daarna heb ik de twee schroeven in de primer gezet.
Morgen,als de primer goed droog is,kan ik de plamuur uit de kast halen,en de kleine spleetjes dichtplamuren gaan.
En dan heb ik de schroeven voor zover klaar voor de montage.
Was heel leuk werk om eens de schroeven zelf te maken,en nog leuker dankzij de dremel...
Ron.
De as conisch gemaakt en de bladen uit het aluminiumplaatje gezaagd met de handfiguurzaag.De foto is flink wazig,en helaas had ik er maar een van gemaakt
De volgende stap was het aftekenen waar de bladen moeten komen,en voor ieder blad een schuine naad in de kegel zagen,omdat ze nu eenmaal schuin in de kegel staan.
Daarna een kwestie van de bladen erin lijmen met pattex kontaktlijm.
En daarna de dremel erbij,en alles mooi schuren en polijsten.Zodat de overtollige lijm overal weg is.Ideaal werk voor de dremel
Daarna heb ik de twee schroeven in de primer gezet.
Morgen,als de primer goed droog is,kan ik de plamuur uit de kast halen,en de kleine spleetjes dichtplamuren gaan.
En dan heb ik de schroeven voor zover klaar voor de montage.
Was heel leuk werk om eens de schroeven zelf te maken,en nog leuker dankzij de dremel...
Ron.