Hoofdsponsor

1/72 VII C Uboot [DONE]

Nu de romp in de basis klaar is heb ik de romp bekleed met aluminium folie. Dit heb ik met een reden gedaan. Deze folie laat zich nooit spiegel glad aanbrengen. Dat is het grote voordeel ervan. Nadat deze later is voorzien van airbrush werk geeft dit een geweldig effect aan de romphuid. Het lijkt dan alsof er echte platen van metaal opzitten. Het is veel werk en er komt veel bij kijken om het aan te brengen maar het loont de moeite ervan. Nu de gehele romp ermee bekleed is ga ik de randen strak zetten en eventueel bijsnijden. Daarna met een schuursponsje de oppervlakte opruwen ( anders is het te glad ) en dan goed ontvetten voor de primer laag erop!.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat zal wel een titanenwerkje geweest zijn?? :wow:
Welke lijm gebruik je dan voor die folie aan te brengen? En heb je nooit problemen van klonters of luchtbellen onder de folie?
Ziet er inderdaad wel mooi uit zo ;)

Het is zelf klevende alufolie. Bedoeld voor gebruik bij verwarmingsketels e.d. Het heeft een erg sterke lijmkracht/hechting. Je legt het op het balsa en strijkt het glad met een afgerond balsa houtje. Deze is zacht zo voorkom je dat het beschadigd wordt. Daarna het overschot netjes wegsnijden met een scherp mesje. Dan na wrijven met een schuurspons korrel 400. Alleen bij bochtwerk en lastige hoeken heb ik er extra bisonkit onder aangebracht. Als ik een eenmaal aangebracht stuk folie weghaal trek ik het kapot zo sterk is de hechting. Bubbels komen alleen voor bij overlapping op andere folie. Balsahout is erg poreus en laat het lucht niet eronder hangen. Eventuele bubbels zijn weg te strijken door er een klein gaatje in te prikken en dan met het balsahoutje glad te strijken.

Veel werk maar leuk om te doen.

Prachtig erop verwerkt !!! ik heb die rollen ook voor bekleden apollo capsule,s , , laat zich makkelijk vormen ..

De gehele romp is nu in de primer gespoten. Dit is een mijlpaal in dit project. Vanaf nu gaat het project in de details treden. Denk hieraan in bijvoorbeeld de conning tower en de wapens of de luiken en de relingen. Nog veel te doen want in de details gaat veel tijd zitten. En natuurlijk moet het gehele project nog met airbrush gespoten worden in de camo. Foto`s zeggen nu meer als woorden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de eerste stap van de conning tower.

attachment.jpg

Om mijn gebrek aan inhoudelijke reacties te compenseren en als blijk van mijn waardering voor dit topic, geef ik het 5 sterren. Hopelijk komt het zo iets meer onder de aandacht die het verdient.

prachtige vorderingen.
Over details gesproken, dienen de uitsparingen op het dek allemaal nog opgevuld worden?
vgr Marc

Prachtig wat je ons laat zien allemaal, heb er woorden voor tekort!

Gewoonweg schitterend :)

Dank jullie jongens voor de complimenten. Ook voor de extra sterren erbij dat geeft wel een hart onder de riem. De openingen op het dek moeten inderdaad later nog opgevuld gaan worden met houten liggers zoals bij het origineel. Er is nog wel veel te doen :)

Nou ik heb ontdekt dat ik een volledige copycat heb. Er is dus iemand die mijn site volledig heeft over gekopieerd. Hij heeft de volledige structuur overgezet naar zijn behoeven. Mijn artikelen heeft hij ingevuld met zijn onderdelen. Maar voor de rest is zijn site volledig identiek naar mijn site. Wat moet ik hier nu mee?.

( eege modelbouw.nl )

Terug
Bovenaan