Hoofdsponsor

1/72 VII C Uboot [DONE]

Zelf zou ik eens diep ademhalen en het laten rusten.

Zoals je zelf onder je 'Over mij'-pagina schrijft, is alle tekstcontent jouw intellectuele eigendom. De wijze van vormgeving van de site... da's altijd een punt van discussie. Je bent waarschijnlijk boos dat hij je niet eens een berichtje stuurt om je te bedanken, of geen toestemming heeft gevraagd, maar als je er een juridische procedure van wilt maken kost het je alleen geld en zul je daar, denk ik, alleen maar stress en gedoe door ondervinden.

Je zou 'm nog een mailtje kunnen sturen met een verzoek om uitleg.

Als je dat gaat doen, en je wilt je alle rechten zo goed mogelijk voorbehouden, dan is het handig om de desbetreffende pagina's van jou en van hem op te slaan op je harddisk inclusief datering en inclusief broncode. Zo kun je later, zo nodig, bewijzen wat de status van jullie respectieve sites op enig moment in de tijd was.

Als advocaat heb ik eens een uitvoerige briefwisseling gevoerd met een bedrijf dat de volledige layout van de website van mijn cliënt had gekopieerd. In dat geval hadden de programmeurs van mijn cliënt gelijkenissen in de broncode gevonden die bewezen dat de tekst gewoon gekopieerd was. In dat geval was het de moeite waard om kosten (=mijn fees) hieraan te spenderen, omdat het daar ging om concurrentie waar honderdduizenden euro's mee gemoeid was (=wereldwijd opererende bedrijven). In jouw geval gaat het, zonder bagatelliserend te willen overkomen, om een hobbysite en gaat het vooral om, als ik het goed zie, een gekrenkte eer. Ik zou proberen dus om dat niet de overhand te laten krijgen in je beslissing hier al dan niet iets tegen te doen.

Dus mijn advies: let it go... hoe zuur het ook is.
 
Dank je wel Roy voor je gedetailleerde uitleg in deze. Ik ben ( eerlijk geschreven ) natuurlijk ietwat gekrenkt omdat de site veel energie heeft gekost. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar hem en gevraagd om uitleg meer niet. Het is natuurlijk altijd wel even schrikken als je dat tegenkomt maar ik zal je advies opvolgen omdat het hobby is. Nogmaals bedankt voor het uitgebreid antwoord.
 
De Conning tower constructie is een hele leuke klus. Veel montage werk met balsahout en goed voorruit denken waar iets later moet gaan komen. De eerste stappen nu hebben de basis constructie behelst. Deze is nu klaar en gereed voor de verdere bewerkingen. Omdat hierin weinig meer is te melden dan de foto`s volgen deze nu.

De " ring " althans de bovenste bescherming waar de wachten en de kapitein vertoeven was een spannende klus.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Met wat creativiteit kun je hiermee erg veel bereiken. Voordeel is dat het vrij licht van gewicht is en dat het enorm sterk is als je de basis principes beheerst. Ik wil niets anders meer als bouw wijze. Er zijn door mij veel projecten op een waardige constructieve wijze zo gebouwd..Bij het Typhoon project heeft het zijn sterke bewezen door de smalle maar enorme lange romp. Deze was absoluut niet te forceren of te buigen.
 
Dat kan ik mij voorstellen, het klinkt sterk zoals jij het omschrijft en zoals ik de foto's in eerdere posts van jouw hand inschat. Ik ben geen full scratch-bouwer maar hou je methoden wel in het achterhoofd voor eventuele toekomstige semi-scratchprojecten.
 
Als je die toren zo op de romp ziet staan is het moeilijk te geloven dat de romp uit hetzelfde materiaal gemaakt is.
Prachtig hoor Homeghost ;)
 
Dank je wel voor de link. Ik ken het open museum wel al had ik sommige foto`s ervan nog niet gezien. Dus daar is een goede aanvulling van altijd welkom. Wist je dat dit museum met de uboot erg veel kritiek heeft gekregen in de eerste dagen van de opening?. Dat was omdat het interieur opgeknapt was met de vele kleuren die niet origineel zijn. Zoals de leidingen e.d. Verder was er veel detailwerk verloren gegaan doordat er erg dik en kwistig met de verf was omgegaan.
 
De conning tower heeft aan de bovenzijde het plaatwerk omgekruld. Ik heb dit gesimuleerd met lood. Er waren uitvoeringen die de achterzijde alleen hadden gekruld of zelfs helemaal niet. Daar zaten verschillen in.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan ;)
Wat is de bedoeling van het stuk dat uitspringt?

Dank je wel. Daar komt later de " DF Aerial " in gemonteerd. Dat was een ringvormige antenne. Hiermee kon gezocht worden op een signaal. De ring kon gedraaid worden en ook naar links of rechts geschoven worden. Daarvoor moet er nog een gleuf in gemaakt worden waar de antenne in komt te staan. Was bedoeld voor communicatie. Zie het als een draaibare tv antenne voor ontvangst.
 
ik kijk af en toe eens naar wat andere dingen dan de vierwielers en iedere keer moet ik hier toch even slikken , hoe dat je het weeral voor mekaar krijgt weet ik niet maar ik vind dit adembenemend
Marc
 
De details van de conning tower zijn nu bijna allemaal aangebracht. Rest hierna alleen nog de positie lichten erop samen met de twee periscopen. De buitenzijde is nu ook bekleed met aluminium folie om het later na de spuitklus een realistischer uiterlijk te gaan geven.

attachment.jpg



Aan de achterzijde komt nog de behuizing voor het witte licht. Spreekt voor zich dat deze positie lichten alleen werden ontstoken in het eigen land en bij de vaart in de haven.


attachment.jpg

Ook de stuur en bakboord lichten komen op deze postie te zitten.

attachment.jpg

De binnenzijde van de conning tower. De gashendel was een hendel om de aandrijving te regelen net zoals in de commando ruimte.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Pikant is dat de wachten tegen de verwarming aan leunden in koude regio`s/. Hiertoe werd heet koelwater van de diesel motoren door deze radiatoren geleid. Kwestie van ertegenaan leunen..

attachment.jpg

Er moet nog wel wat gebeuren maar in grote lijnen is de binnenzijde nu in ruwbouw klaar.
 
Zo, is dat allemaal te zien dan uiteindelijk?

Zo ja of zo nee, hoe dan ook weer een prachtige update!
 
Terug
Bovenaan