Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Voor mij weer veel bruikbare tips zien passeren, vooral die van de kurk wil ik eens testen maar die vind ik voorlopig nog nergens in de lokale bouwmarkten zoals hubo en gamma. maar het is alvast geen straf om zo'n model te aanschouwen, knap werk.
 
Hey,

Mercie terug jongens voor commentaren.
Steven (Burglar), Indd, in de klir zetten om hem dan mooi weer vuil te maken....er is iets van Sado in ons allemaal.....😊
Neen, dit is Indd een mooie basis om daarna met een aantal technieken hem te lijf te gaan. Heel sterk verweren ga ik niet doen, het is geen roestbak natuurlijk maar de gebruikelijke sporen van vuil en gebruik en hier en daar wat roest zullen wel aanwezig zijn. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van heel sterke verwering bij een gebruikt voertuig, enkel wanneer het een verlaten voertuig is kan zoiets.
Beginnen zullen we doen met een fijne pinwash te geven in de naden en rond de details zodat er wat diepte ontstaat. Daarna zien we wel, vermoedelijk eerst wat slijtage maken om dan een algemene verwering over dit alles toe te passen.

Baenske, ik heb vermoedelijk geluk gehad dan om zo een rol kurk te kunnen kopen, ik dacht in de gamma bij ons. Raar dat men dit niet meer heeft. Ik heb een ganse rol liggen en kan anders wel wat missen....
 
Hey,

Terug van wat weggeweest, maar wel niet stilgezeten natuurlijk...:$
Na de laatste post kon je de basiskleuren zien welke zijn aangebracht op het model. Momenteel is een stul van de verwering al gedaan, namelijk deze met de olieverf-toestanden. Uiteraard vandaar dat dit iets langer duurt om af te werken. Verschillende kleuren zijn gebruikt om de verwering op te starten, namelijk wit, geel, gele oker, bruin.... om een mooie vervaging te verkrijgen van de basisverf. Alles is in neerwaartse bewegingen verwerkt zodat het al lijkt dat er regensporen aanwezig zijn. Let op, nadien brengen we nog 'regenmarks' aan op het model, maar eerst en vooral dienen er nog slijtagesporen aangebracht te worden.

Ook wat details zijn bijgeschilderd, zoals het houtwerk achteraan de Vomag. Ook dit heeft toch wel enkele uurtjes in beslag genomen om te schilderen. Voorheen hadden we enkele 'nerven' aangebracht in het hout (voor het schilderen natuurlijk), die nadien mooi geaccentueerd konden worden. :$

Wielen zijn eens goed onderhanden genomen, enkel het loopvlak zal ik nog wat verder bewerken zodat dit nog iets lichter zal uitkomen. Uiteraard dienen hier nog wel de verouderingtechnieken op toegepast te worden, meer bepaald een drybrush met een lichtere kleur zodat de detail mooi zullen uitkomen. het heeft enkel een wash gekregen die het basiskleur iets of wat veranderd. De banden zelf zijn eveneens gedrybrusht, reken maar op een keer of drie, telkens met een iets lichtere kleur om de details goed te laten uitkomen.

Eveneens is de motor nog verder afgewerkt door middel van enkele lokale washes en kleurverschillen aan te brengen. Uiteraard konden we nadien ook de nodige leidingen verder aanbrengen die we voorheen nog niet konden monteren. Men diende eerst de motor af te werken voordat deze leidingen konden geplaatst worden. :wub:

Allez, wat foto's.... :wub:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, weer ben je mee nu. :)
 
Hey,

Mercie mannen voor de bloemen.
Uiteraard is het nog niet gedaan, er moet nog wel wat brol op komen he....
Laat ons zeggen dat we gestaag verder doen.....😊
 
Hey,

Ok, het heeft lang geduurd, ik weet het....:wub::unsure::tongue:
Maar niet getreuzeld, we deden ondertussen wel voort nietwaar. Ondertussen ook het diorama verder opgebouwd en aangezien we maar een paar handen hebben met weinig tijd....grrrr:angry::angry: , kunnen we maar aan één ding tegelijk verder werken.
Nu, er is ondertussen wel wat gewerkt aan het model in die zin dat na de olieverfverwering er nog de noodzakelijke fijne roestplekjes zijn aangebracht, weeral subtiel, daar hou ik van en geen verroeste bakken, inlijningen en poeders zijn aangebracht om het geheel af te werken zodat we ons kunnen concentreren op de bovenbouw, zijnde het kanon zelf. ^^ Poeders zelf zijn eveneens subtiel aangebracht om er geen poederdoos van te maken... Hierbij zijn verschillende kleuren gebruikt om wat variatie te brengen in het geheel.
Nadien alles ontdaan van de plakkers om dan te zien dat er heel kleine beschadigingen zijn aan de voorruit zelf, allez de kader dan toch. Maar niets dat niet kan opgelost worden uiteraard. Daar zorgen we wel voor nadien.
Ik hoop dat het u aanstaat.... allez, een zak foto's....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



en met gemonteerde opbouw nu,



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik hierbij iets of wat moeten bijlichten met ledlicht om de fijne details te kunnen laten zien, vandaar echter de iets of wat blauwe schijn op de foto's. Nochtans de filters aangepast op de kodak....:unsure::wub::$

Volgende foto's zullen met geschut zelf zijn en dan samenvoegen.
Dan kunnen we weer verder met afwerken van het dioraman maar alles op tijd en in zijn eigen topic. :wub:;)
 
Santé m'n ratje, prachtig hoor, zelfs met het blauwachtige licht ;)

Als ik even mag muggenziften? Het enige wat mij opvalt, is dat de ring op het stuur van de claxon redelijk dik is in vergelijking met het stuur.
Ik weet dat het nu te laat is om daar nog iets aan te veranderen, maar wou het toch even meegeven, wie weet heeft er iemand anders in de toekomst hier iets aan ;)
 
Zelfde als wat Ron zegt... Heel erg knap in deze schaal (en eigenlijk ongeacht de schaal), naar mijn mening het mooiste wat ik tot nu toe van je gezien heb en dat is op zichzelf al knap.
 
Terug
Bovenaan