Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad ook geen slechte tip Chris.
Met Bart zijn talent moet dit zeker haalbaar zijn.

Mark

Hoi bedankt voor de tips, ik heb tape van een halve cm gebruikt die je kan buigen tot een haakse hoek had ik een paar weken geleden bij een speciaalzaak voor autolakken gehaald, stom dat ik die niet eerder gebruikt heb, ik heb de beigekleur opnieuw gespoten en naderhand heb ik een laag of 5 vernis met een spuitbus er op gespoten en wil straks gaan polijsten heb ik schuurpapier voor liggen heb ik een stel weken geleden gekocht in almere ( internet ).
Ik heb de korrels van 1500, 1800, 2400, 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 en 12000, met welke korrel moet ik beginnen en wat is de volgorde om te polijsten en moet de vernis goed uitgedroogd zijn?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als het goed is is de deur nu wel goed, zou dat nog kunnen een gouden bies over de rand ik heb hem wel vernist.
Het is nu een heel stuk beter vindt ik, had mischien nog beter gekunt maar heb al weer veel geleerd.

Ik bedoelde in vorige post 1mm :ph34r:
Ik weet niet welke vernis je hebt gebruikt maar zou toch 48 hr wachten.
Je kan starten met 6000 dan 8000 en tenslotte 12000. Indien nodig kan je lokaal 4000 gebruiken maar dan heel voorzichtig. Gebruik wel voldoende water, ik doe het boven een plastiek kom gevuld met lauw water.
By the way, je hebt dit mooi rechtgezet. Echt knap.

Dat weet ik chris, maar deze tape had ik liggen en die is buigzaam tot een haakse hoek, vindt me eigen gewoon stom dat ik die tape niet de eerste keer heb gebruikt, bedankt voor de hulp met het polijsten en de compliment.

Zoals Chris aanhaalt, geef de vernis tijd genoeg om uit te harden.
Persoonlijk zou ik een week wachten.
Vind de kleurcombinatie goed gelukt.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hoi Erik,

Dan ga ik de body zaterdag polijsten, de kleurencombinatie vindt ik zelf ook goed staan, ben zelf ook zeer benieuwd zaterdag als de body gepolijst is.

Ik heb nu mooi de tijd om een imperiel te maken, ik wil er 1 maken voor op het dak.:)

Bart, die kleurencombi is echt top !!

Aparte dakdrager gaat dat worden, ben al zeer benieuwd naar je aanpak.

Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie, het begin is gemaakt, allereerst heb ik met papier een mal gemaakt van de ronding en heb hety boven de karmann gehouden om te kijken of de ronding goed is, toen heb ik het op het plastik afgetekend en met een hobbyzaagje grof uitgezaagt zodat ik de ronding eraf vijl met een vijltje, de gedeelte waar de spleten uit moeten heb ik uitgeboord en met een houtbeitel een beetje uitgehaald zo ver het kon en met een hobbymesje een beetje uit gesnden en met een dun vijltje gevijld, het gedeelte dat ik zwart met potlood heb gekleurd moet ik uitboren en vijlen de gaatjes in het midden en aan de uiteinden komen de dragers voor de houten latjes die ik er op maak, het is nog ruw en niet klaar dat gedeelte, ik wil het alleen laten zien hoe ik het wil maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hoi Wim en Jan,

Bedankt voor de reacties, het gaat me ook lukken, hoe meer dat ik zelf kan scratsen hoe leuker het wordt.

Ja Bart. Je blijft ons verbazen man.
Die imperiaal gaat helemaal te gek worden.
Zal een mooie surplus zijn aan je Kharmann.

Mark

Mooie vorderingen en knap spuitwerk.
Ik laat de blanke lak minstens 2 weken "rusten" voor ik begin te polijsten. Op die manier ben ik zeker dat niet enkel de laatste laag, maar ook de onderste lagen zijn uitgehard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan