Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Alvast een begin gemaakt, zopdat ik niet meer verander, doorzichtig tape met de plakkant tegen elkaar geplakt zodat de tape niet tegen de body plakt, straks teken ik de figuur af op de tape en knip het uit en teken he dan op tape om tegen de body te plakken, op deze manier kan ik ook de andere zijde doen met het zelfde voorbeeld en komtr dan altijd evenwijdig uit.

attachment.jpg

Dat komt wel goed. Ben benieuwd naar het resultaat, vind ook de eerste kleursetting de beste.

Komt goed, zal denk ik in het weekend worden, vanavond overgewerkt en hoofdzakelijk morgen ook.

Kijk Bart dat is nu éénmaal het "lot" van een modelbouwer.
Je krijgt zoveel keuzes voorgeschoteld, dat je op den duur door het bos de bomen niet meer ziet.
Voor elke kleurstelling, voor elke schema, zelfs voor elke kleur valt wel iets te zeggen.
Elk heeft zijn eigen "charme". Je zou van minder je richting verliezen...
Wij als "toeschouwers" hebben ook onze keuze, mening en overtuiging inzake een model en soms valt die samen met die van de bouwer.
Is dat niet het geval, is dat jammer voor ons. Willen wij het dan anders, moeten we zelf maar zo'n model bouwen.
Dat het een "beauty" gaat worden staat buiten kijf.
Zeker als ik zie welke vorderingen je al hebt gemaakt en aanpassingen die je hebt gedaan.
Had even te laat gezien dat je er weeral volop tegenaan bent gegaan. Prachtig hoe je die stencil gaat maken.
Succes gewenst makker, maar het gaat zeker helemaal goed komen.

Mark

Hoi Mark,

Dit is echt een heeeele grote complment, moet het nu zeker goed doen, ik doe mijn best, op 6 april gaat hij mee.

De bruine kleur zit er op, is goed gegaan moet alleen nog wachten om de tape er af te halen, staat te drogen, hoop dat er geen uitlopers zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks het moment na het drogen als ik de tape er af haal, vindt dat altijd een kritiek moment.

Weet niet hoe de andere bouwers handelen, maar ik wacht nooit tot de verf droog is om de tape te verwijderen.
Als de verf nog niet volledig droog is heb je ook minder kans dat er stukjes loskomen als je de tape verwijderd.
Eens gespoten is je verf al bijna stofdroog, dit is in mijn ogen de moment om de tape eraf te halen.
Bij heel ingewikkelde motieven heb je soms geen andere mogelijkheid dan wachten op volledige droging maar in deze situatie had ik de tape er af gehad.
Maar dat is mijn werkwijze hé Bart.

idd,ik trek de plakkers af na zo'n 5 minutjes.Heb eenmaal te lang gewacht met de plakband te verwijderen en had prijs.

En moest de stencil mislukt zijn bart,hier nog een tip.

Spuit in fijne lagen,zeker niet nat laten worden.praat uit ervaring.

Graag eerlijk antwoord ook als iemand iets opmerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De lijnen hadden wat strakker gemogen, probeer het bij te werken als dat gaat.

ik ben niet tevreden, ik probeer de lijnen nog beter te krijgen. anders gewoon opnieuw.

Bart, is maar een idee probeer is met een liner (dun penseel met zeer lange haren) een lijn te trekken op de scheiding.
Grtx Jan

Bart spuitwerken lijken me goed gelukt. Wat Jan zegt is inderdaad een oplossing.
Je hand zo vast mogelijk leggen en vervolgens je lijn trekken. Dat kan je zelfs nog met een andere kleur doen...
Voor het overige geen opmerkingen hoor. Klasse.

Mark

Hoi Jan en Mark,

Bedankt voor de tip, het is even balen, ik had het niet in de gaten toen ik de tape er af haalde maar toen ik de foto's op het forum zette zag ik het, ik laat het zo niet zitten dat is zonde van de karmann, er zijn dentystiften in de handel ( blijft op plastik zitten ), ik kan ook een andere kleur er op doen zoals julie zeggen of ik kan de beigekleur op nieuw spuiten, ik ga het bekijken wat het beste is.

Blij dat julie mee denken.;)

ik had het nie beter kunnen doen.
Spijtig van het hoogteverschil aan de passagiersdeur ;)

Toch knap gedaan Bart!! spijtig van de deur.
Zoals Jan en mark voorstellen een bies trekken lijkt mij wel mooi zou dan zeggen een gouden biesje lijkt mij wel mooi bij die kleuren
maar denk dat het niet gemakkelijk is een biesje trekken met de hand?

toch een dikke duim van mij!!

Bart,
Je mag best tevreden zijn.
Om af te plakken gebruik ik heel fijne tape (0,1mm) om de contouren uit te zetten. De rest plak ik dan af met gewone tape. Je zou dit nu kunnen doen, door er juist boven, op deze manier af te plakken en bij te spuiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan