Hoofdsponsor

1/35 Zündapp K800 w. Steib side car. [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer een mooi project voor de schuur G, veel plezier met de bouw en het verweren.

Fred
 
Update 2 :

Vandaag bandjes samengesteld, velgen/wieltjes vol bewondering toegevoegd, stuurtje geassembleerd en véél fijne mold lines weggeschoren ! Oh ja, en de koplamp (Mark, de boortool is magnificent vriend) uitgeboord, zodat ik er een transparant kapje op kan zetten, of om de koplamp zo te presenteren. Banden wat bijgewerkt want ik wil andermaal kaalkoppen op het beestje !

5-25.jpg

Morgen meer boys ! G.
 
Dit ziet er terug een leuk kitje uit, de eerste vorderingen zien er ook al goed uit.

Gzrt Bart.
 
Hoi Bart, ondertussen staat de voorvork in mekaar voor een stuk, en zonder referentiefoto's zou het al prijs geweest zijn. Aandachtig blijven en niet klakkeloos het plan opvolgen dus...
 
Blij dat het zo goed meevalt G. Goe bezig weeral...

Mark
 
Hoi Mark, ik heb een stukje geassembleerd.

Update 3 :

Niet veel over te zeggen, het was wel een beetje zoeken om de optimale controle te houden bij het bijeen brengen van al deze stukjes. Uiteindelijk won ik wel...

6-24.jpg

De opgeklapte steun heb ik dun geschuurd, maar ik had 'm ook kunnen vervangen door sheet styrene...

Zin dat ik hierin heb, zo'n toffe kit !!!!

Morgen meer.

Groeten van GUnit.
 
Dit gaat weer helemaal een topmodelleke van onze GUnit worden.
Ik voel het aan mijn ... (naar keuze in te vullen:laugh::laugh::laugh::P)
Ziet er inderdaad een pracht modelleke uit G.

Mark
 
Ha Mark, in dat geval kies ik voor sjokkedeize !

Buzzy, vandaag denk ik wel wat verder te kunnen doen. Er moet aan elk stukje wel wat gekuist worden.
 
Update 4 :

De werken vorderen traag maar zeker.

Weinig uitleg want ik heb geen bal verstand van brommers ! Ik heb een handgreep uit de kit vervangen door een koperdraad exemplaartje. Er moesten ook wat gaten geboord worden vooraleer er pedalen konden worden geïnstalleerd. En de schakelpook oid. werd vervangen door styrene tubing. Het bolleke werd gebruikt.

7-19.jpg

Tot later ! GUnit.
 
Tja, op deze schaal een motorfiets up-daten is ni simpel, de handgrepen van de remmen aan het stuur waren meestal hol geplooid in metaal of aluminium zoals je nog op oude fietsen ziet en idd, deze had de versnellingspook langszij de benzinetank en een koppelingspedaal zoals bij een auto aan de linkerkant.
Er waren zelfs in die tijd motorfietsen met een gaspedaal aan de voet maar of dat ook zo bij deze was weet ik niet.
 
Netjes G. Op deze schaal die veranderingen uitvoeren... chapeau zenne.
Heb je al een gedacht van zijn kleurke ?

Mark
 
zoals de anderen ook zeggen al een heel goed resultaat. En inderdaad om op die schaal te schratchen chappeau
 
fijn werk en mooie details, een pareltje in wording... gaat dit wel lukken zo'n model in goed onderhouden staat? niet van je gewoonte ;-)
 
Hey jongens, vandaag heb ik mijn portie zweet gelaten bij het assembleren van het motorblok in het frame. Morgen heb ik foto's want ik moet gaan werken. Bedankt voor het vertrouwen.

Silenoz, het wordt een ouwe bak vriend !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan