Hoofdsponsor

1/35 Zündapp K800 w. Steib side car. [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap G. Zie ik daar nu PE als schakel stang lopen ?

Mark
 
Ziet er inderdaad zeer netjes uit. Ben benieuwd naar het resultaat eenmaal geschilderd en verweerd.
 
Mark, dat klopt helemaal, zat in de kit en is een fijn detailke dat iets goedmaakt want niet alles is even haarscherp van gieting.

Buzzy, het is een kitje dat misschien een beetje afschrikt omwille van de grootte maar over het algemeen is de assemblage goed te doen.

Leysend, dank u !

Update 5 :

Wat kabeltjes en boutjes aangebracht op de motor, klinknagels op de lederen zitjes, en verder een hoop nieuwe stukjes opgelijmd, en er komt nog...veel eigenlijk.

9-15.jpg

Ik zou graag een windshield willen maken maar eerst moet ik daarvoor enkele goede referenties op de kop tikken. En dan moed verzamelen...

Groeten ! G.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er nu al super uit G. De kleine subtiele updates geven een zee van verschil.
 
Merci Tom, de kleine frullen waren makkelijk te doen, ik was zelf verrast.
 
Camaro bedankt voor uw pm, hier is evenwel een exemplaar te zien met zo'n windshield :

ONLY for reference purposes !
Zundapp_1939_K600_Seattle.jpg
 
Perfect Guy!
Dank ook voor de duidelijke uitleg.
De klinknagels op de zadels lijken wel een beetje groot.

Peter
 
Jo Peter, de klinknagels op de kit waren zeker te onopvallend dus ging ik voor VETTE exemplaren maar ik kan ze wat minder hoog maken met een schuurbeurt.
 
Oei dat windschild doet wel een beetje pijn aan mijn ogen moet ik zeggen. Diegene die dat daar opgezet heeft in de tijd, heeft het waarschijnlijk zelf ontworpen want denk niet dat dat bij de "opties" zat.
 
Hoi Peter, perfect voor mijn brommerke dan, ik zie een boer dit nog wel zelf fabriceren in z'n zotte jonge jaren...
 
Dat is nu eens een "windshield" zoals ik het in gedachten had voor zo'n oude roestbak:laugh::laugh::laugh::P

Mark
 
Ach, in de jaren '30 hadden ze nog niet van die mooie winddichte leren motorpakken en integraalhelmen. Dus ik denk dat dit windshield wel orgineel is.
@ "klinknagels": misschien een aantal orginele plaatsen en een paar grote ertussen als "reperatie van de boer"?

Peter
 
Aan dit windscherm hing normaal gezien nog een lederen (soms dik stof) lap die de wind naar de benen ook weg hield. Als je goed kijkt zie je de plaats van bevestiging nog (gaten voor rivetten en een chromen strip voor de stevigheid).
 
Laatst bewerkt:
Mark, heerlijk toch zo'n vuil, vettig windscherm he, en dat betekent extra weathering !

Peter, ik ga er maar afblijven nu maar toch een goeie tip van je, het is een broos zandkoekje deze kit vandaar...

Buzzy, 't is al zot genoeg vriend, beenkappen zouden me nog langer van m'n schilderwerk afhouden dus nu in sneltreinvaart naar die werken !

Update 6 :

De Zündapp zelf is eigenlijk klaar, de Steib side car zo goed als, nog enkel de boel wat krakkemikkig maken.

Ik heb hier op deze foto mijn muze gevonden, en omdat ik hier een uur naar kan kijken deel ik ze natuurlijk graag met jullie !

canvas.png
ONLY for reference purposes !!!

Jawel, het wordt ene zwarte brommer met gele accenten en een racenummer, maw. ik ga hier eens goed mee uit den bocht gaan !

De bak moet over de naad nog een derde keer worden bewerkt en geschuurd, taaie naad om weg te werken !

10-21.jpg

Groeten ! GUnit.
 
kijk eens aan,dit wordt weer een perfecte bouw,schiet goed op trouwens.
G'ken ,uit wat ga je het windscherm maken? Volgen we verder in stilte maar héél aandachtig ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan