Hoofdsponsor

1/35 Zündapp K800 w. Steib side car. [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Machtig mooi!!
Is dat roest effect enkel met washes bekomen?
En terug met olieverf veronderstel ik??
Inderdaad :wow:
 
Beyond, om de roesteffecten iets zwaarder te maken heb ik (ondanks de reeds in mindere mate aanwezige stofeffecten) opnieuw roestwashes (AK Rust streaks en AK Light rust) en pigmenten gebruikt. Dit ging prima.

Iedereen bedankt, dit enthousiasme maakt mijn weekend goed.
 
Guy, als je heel klein stukje kwijt bent kan je volgende doen: men neme de stofzuiger van moeder de vrouw, haalt een verse stofzuigerzak uit de kast en stofzuigen maar! Nadien de zak openscheuren en zoeken. Er zal veel kans inzitten dat je stukje mee opgezogen werd en zo in de zak zal zitten.
 
Ja Guy... Laten we het simpel houden hé...
sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng:wow:sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng
Hier gaat ge het dan maar mee moeten doen hé makker. Knap werk weeral.
Laat het volgende maar komen, ik ben benieuwd;)

Mark
 
Naais weurk ageen G. Ongelooflijk hoe je het uitlegt als iets simpel maar toch steeds met zulke meesterwerkjes tevoorschijn komt :)
 
Het is toch echt maar een kwestie van doen hoor jongens, ik heb de bak onderverdeeld in drie secties die ik dan één na één behandelde. Telkens een roestwash van AK erover, hierover roestpigmenten getamponneerd en na lichte indroging met een wattenstaafje gedrenkt in white spirit de onderliggende kleur weer wat teruggehaald. Je verkrijgt dan zones met meer en minder roestaanslag, mooi om te zien als de white spirit indroogt en de pigmenten zich vertonen. Ik wrijf met mijn wattenstaafje in verticale richting, zoals het roest afloopt op zo'n bakje. Het roest verzamelt zich dan ook vooral tegen de chrome banden, zoals in de realiteit. Als "kers op de taart" opnieuw wat stofpigment. *Ja, en natuurlijk nog wat spreuken van Merlin !

*zever in pakskes voor onder de kerstboom.:)
 
Jouw doen verschilt toch van de mijne hoor :laugh: Ben er wat te ongeduldig/onervaren voor.
 
Update 12 :

Een impressie van de roest- en stofbehandelingen in volle gang...

23-9.jpg

21-11.jpg

22-11.jpg

Vragen ? Opmerkingen ? Stel ze gerust.

Vriendelijke groet van G.
 
ziet er ferm geslaagd uit, mijn gedacht...

in verband met de spaken, komen deze nog in chrome, met af en toe roestspikkels erdoor, kweet 't is klein, maar...

welk een basis heb je gebruikt voor de uitlaat?
 
Dat wordt een stoere ratbike G, vond deze nog....;)

rat_bike.jpg


Fred
 
Silenoz, eerst gaf ik deze een laagje satijnzwart, gevolgd door redbrown, na uitharding volgde dan een AK rustwash en in deze natte laag tamponneerde ik roestpigmenten. Vervolgens simuleerde ik een paar vettige/vochtige gebieden in het roest door er een tipje AK Engine oil op te tippen (dit zoekt onmiddellijk z'n weg en zorgt voor spontane effectjes).
Over de spaken, ik koos voor een volledig roesteffect. Hoewel een simpele drybrushing met een Humbrol metaaltje zeker haar werk zou doen.

Dank voor de mooie ratbike Fred, sexy !
 
Zo ziek als nen hond ben ik mannen, al dagenlang koortsaanvallen, pijnlijke borststreek, droge hoestbuien, keelpijn, hoofdpijn, jawel de hele zooi hebben ze over me uitgekieperd ! Geen updates voorlopig dus van de laatste loodjes, ik had hem graag af gehad in 2012...
 
join the club Guy, hier vantzelfde... Gisterenavond lag ik te rillen van de kou in de zetel en 'twas nochtans warm binnen. Kheb 't vliegend sch...t en kvoel me loom.
Vandaag nog gaan werken maar 't was met forceren dat het me lukte...

Veel beterschap!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan