Dank u Luc.Heel mooi werk hoor.
Dat stoeltje van een vingernagel groot, prachtig.
Grtz.
Luc
MVG
Danny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank u Luc.Heel mooi werk hoor.
Dat stoeltje van een vingernagel groot, prachtig.
Grtz.
Luc
Dank uWeer een mooi stukje werk aan het interieur.
Beste Roy, de foto's laten misschien een andere indruk achter, zeker diegene waar het interieur nog niet geschilderd is. De padding van de echte Sea King bijvoorbeeld komt ook vrij bombastisch over, ik heb op dit moment geen foto ter beschikking als voorbeeld, maar als ik deze avond thuis ben laat ik er zeker eentje zien. Wat betreft de padding van het model valt dit best wel mee. Langs de andere kant mag het wel dat ietsje meer zijn omwille van het feit dat alles achteraf word dicht gemaakt met hier en daar openingen waarbij het interieur zichtbaar is.Over het gebruik van aluminiumfolie zou ik me moeten inlezen voordat ik er een mening over zou kunnen hebben, zo op het eerste gezicht komt het op mijn amateuristische ik als niet schaalgetrouw over afhankelijk van wat je er mee beoogt te tonen. Maar het zou zomaar kunnen dat ik daar volledig verkeerd zit.
Aan de andere kant, wat onmiskenbaar fantastisch eruit ziet is de cockpit en (de rest van) het interieur. Echt magnifiek. Een helikopter zou het laatste zijn wat ik zou bouwen wegens ontbrekende interesse, dus het zegt wel wat dat ik in dit topic soms toch een kijkje kom nemen.
Bedankt dat je de foto's even hebt opgezocht. Ik heb op deze basis verder gewerkt, de referentie-foto's in het achterhoofd houdend en ik vind zelf dat ik er vrij dicht tegen zit. Weliswaar niet echt 100% maar het is en blijft modelbouw nietwaar.De opmerking van Roy indachtig heb ik mijn documentatie er even op nagekeken en ik kan Danny in zijn redernering toch wel volgen.
Ik vind de weergave van de wanden er toch wel realistisch uitzien.
Bedankt voor het mooie compliment. Nu zelf ben ik me er van bewust dat het niet helemaal is zoals het echte toestel. Ik probeer de realiteit te benaderen en op dit moment ben ik er vrij tevreden van. Maar, ik respecteer de mening van andere mensen, zelfs al hebben ze een andere mening. Dit moet kunnen nietwaar.Daar ben ik het 100% mee @airbus56 . Het gebruik van de alufolie sluit zee goed aan bij het echte toestel.
@DannyVM wat een prachtige bouw is dit. Ik had dit verslag over het hoofd gezien en moet zeggen dat ik met open mond aan het lezen ben.
Pracht resultaat; en de Sea King is uiteraard een iconisch toestel.
Die knopen zijn er hoor, kijk maar naar deze foto.......Ik zou persoonlijk het voorste deel aan stuurboordzijde wat meer reliëf geven, gebaseerd op wat ik zie op de foto’s. Ook zou je kunnen overwegen om de veelvuldig aanwezige knopen aan te brengen, bijvoorbeeld door met een cocktailprikker stipjes te zetten. Eerst 20 stipjes oefenen op een proefstukje en dan gaan. Is maar een suggestie..
IK heb ze ook niet te opvallend aangebracht. Ze mogen niet overheersen. In het echt zijn ze meer dan zichtbaar genoeg.Ik had juist die foto gebruikt ter voorbereiding van mijn opmerking. Helaas zie ik ze niet (en ik krijg de foto niet vergroot), misschien zijn ze in het echt beter te zien.
Gewoon dunne strookjes alu tape gesneden en dan over de aanzetten van de padding gekleefd. Daarna met een naald de knopen gesimuleerd. Ik ga deze wel nog een extra wash geven zodat ze wat meer uitkomen.Ik zie de knopen op de foto's een klein beetje. In het echt zal het dus wel OK zijn.
Hoe heb je de overlapping (dunne strookjes) op de bekleding gedaan ? Gewoon bijkomende strookjes op de grotere delen gekleefd ?
OK, bedanktGewoon dunne strookjes alu tape gesneden en dan over de aanzetten van de padding gekleefd. Daarna met een naald de knopen gesimuleerd. Ik ga deze wel nog een extra wash geven zodat ze wat meer uitkomen.
MVG
Danny
Ik ben blij dat mijn project kan dienen als leidraad voor andere bouwers. Zelf ben ik mezelf nog aan het uitvinden in dit project tot betrekking van het aanbrengen van details etc.....OK, bedankt
Zie mijn vraag in # 17. Je maakt er hier wel een duidelijke handleiding van, mooi om te volgen en met heel wat bruikbare foto's en tips.
Als ik mijn volgende Seaking bouw (ben momenteel nog bezig met mijn huidig project Seaking Revell) zal jouw topic zeker dienen als leidraad.
Beste Dany, eerst en vooral, bedankt voor uw inbreng. Wat betreft de verwering (roest), dit was niet de bedoeling om roest te simuleren. Ik heb gewoon een bepaalde bruine kleur voor de wash gebruikt en deze komt inderdaad in de buurt van een roest kleur.Ik blijf het een verbluffend resultaat vinden, die combinatie van "scratchbuildin", aluminium-folie..
Zelf heb ik het echte toestel enkele keren van dichtbij kunnen bekijken in Koksijde, en hoewel ik persoonlijk de verwering (en vooral de ROEST) een beetje te overdreven vind (het is al zeker 20 jaar geleden dat ik het origineel van dichtbij zag) vind ik het erg goed gemaakt, ook de padding.
Wat mij wel opvalt is dat er ondanks de aanwezigheid van "rivetcounters" nog niemand gereageerd heeft, of toch ten minste gewoon gevraagd heeft wat ik nu zal opmerken :
Op de foto van het origineel zie je boven het plooistoeltje van de flight engineer de lege holster (logisch dat die leeg is op de foto omdat de foto ongetwijfeld genomen is op een demo-dag of zo) van/voor een flair-gun, terwijl er op dezelfde plaats in het model een balkvormig bakje hangt.