Pascal, hartelijk dank voor je steun, die je me gaf zelfs nog voordat ik mezelf überhaupt op dit forum had aangemeld.
Ik moet zeggen dat ik allerminst een orakel ben op het gebied van frezen en draaien. Ik heb nog lang niet het niveau dat ik graag zou willen. Maar ik leer steeds bij. Het is wel waar, dat ik veel uitleg, omdat ik dat leuk vind en mijn gedachte is steeds 'wie weet heeft iemand er iets aan'.
209. Vandaag is een dag van doorbraken in deze bouw. Allereerst kreeg ik van Mark (Haddewade) een adres door van een bedrijf in Amsterdam-Zuidoost dat de al genoemde hardrubberen stiftjes zou leveren. Ik ben daar gaan kijken en inderdaad worden die stiftjes daar verkocht, van zelfs 1 millimeter in diameter. Ik heb een diameter van ongeveer 1,6mm. nodig schat ik in.
Daarna kwam een groot deel van de afmetingen binnen vanuit het museum in Florida, waar de auto staat. Helaas nog geen afmetingen van de motor, nu de motorkap eerst opengemaakt moet worden en er zijn niet veel mensen die daar toestemming voor hebben. Het is, als een van de eerste wereldkampioen-sportwagens van de Grand Prix en het meest originele exemplaar dat er nog is, natuurlijk een museumstuk van onschatbare waarde; als je er toch een waarde aan zou hangen, zou je het hebben over enkele miljoenen. Zo is het te begrijpen dat niet elke medewerker die motorkap er zomaar af mag halen, en dan nog moet je met z'n tweeën zijn.
Dus dat is even wachten nog. Het slechte nieuws is, dat sommige maten die ik doorgegeven heb gekregen totaal niet overeen komen met andere maten en tekeningen waar de literatuur het wel over eens lijkt te zijn. Ik ga daar nog wel een mening over vormen.
Hier nog een indruk van hoe klein die swirls zijn:
210. En hier gaat 'ie dan... driekwart jaar testen, is dit 'm dan?
211. Jazeker, dit is 'm eindelijk! Het werkt zelfs op het vrij harde nikkel uitstekend...
212. Het gaat om de meest linkse swirls. Twee rijtjes:
213. Het effect: glans en schittering. Ik weet zeker dat dit, indien het lukt, een prachtig blok gaat worden.