In mijn enthousiasme nog vergeten een deel van Free's vorige post te beantwoorden..
Merci, daar hou ik je aan
Ongeveer wel, ik zal het nog moeten nameten maar dit was ook hoe ik het gokte.
Shoot je hebt helemaal gelijk, dat detail was ik even vergeten.
Ik heb de twee cilindershelften verder uit elkaar geplaatst. Dit maakt dat het uiteinde van het blok definitief te dicht bij de firewall zit. Wat is er echter op tegen om het blok dan eens wat kleiner te maken... beetje proberen en zo. Dit ziet er nu zo uit:
Ik ben intussen bezig met het stitchen van een frames uit een filmpje dat ik (thank god!) in een vloeiende beweging over de bovenkant van chassis #3 maakte, tot één foto die zo weinig mogelijk parallax vertoont. Wellicht kan ik daar zelfs afstanden aan ontlenen. Hopelijk kan ik daar binnenkort goed nieuws over melden.
Op het moment dat je enig vast idee hebt van de uiteindelijke
afmetingen wil ik met veel plezier voor jou de oppervlakte uitrekenen.
Grt free
Merci, daar hou ik je aan
Zowel de foto als de dunne lijn tekening zijn voor mij overtuigend genoeg dat dat de juiste weergave/verhouding is t.a.v. de compressor.
Ongeveer wel, ik zal het nog moeten nameten maar dit was ook hoe ik het gokte.
Voor wat betreft de cilinders, als ik het goed zie zit er tussen cilinder 4 en 5 meer ruimte dan tussen de rest.
Dat komt vermoed ik door een krukaslager wie daar tussen cil 4 en 5 zit.
Shoot je hebt helemaal gelijk, dat detail was ik even vergeten.
Ik heb de twee cilindershelften verder uit elkaar geplaatst. Dit maakt dat het uiteinde van het blok definitief te dicht bij de firewall zit. Wat is er echter op tegen om het blok dan eens wat kleiner te maken... beetje proberen en zo. Dit ziet er nu zo uit:
Ik ben intussen bezig met het stitchen van een frames uit een filmpje dat ik (thank god!) in een vloeiende beweging over de bovenkant van chassis #3 maakte, tot één foto die zo weinig mogelijk parallax vertoont. Wellicht kan ik daar zelfs afstanden aan ontlenen. Hopelijk kan ik daar binnenkort goed nieuws over melden.
Laatst bewerkt: