Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt volkomen gelijk Wim, haast en spoed zijn zelden goed hé. Ja alles uit het losse handje, vandaar dat het ook monikkenwerk is, en het een traag werkje is hé.

Grtz Bart.

Ja hoor Danny, het is de bedoeling dat de letters terug vervagen ongeveer zoals op de foto.
Bedankt Marc.

Grtz Bart.

Yo Bart,

Sterk verbeterd die muur, er zit veel meer contrast in de stenen.

Mooie commercial sign...word leuk om dit te gaan verweren...

Greetz Nico

Terug hartelijk dank voor de bemoedigende reachties:8

De muurreclame is zo goed als af, ook het houtenwerk is geschilderd en in plaats gelijmd.
terug alles met de losse hand geverfd.

attachment.jpg

Nu wordt het gehele muurtje vernist, en dan kunnen we van start gaan met de verwering en het hier en daar weg werken van bepaalde delen van de letters.

Tot de volgende
Grtz Bart.

Hey Bart,

Wauw ik sta versteld van het reclamepaneel,is met de mooiste zorg geschilderd,mooie update ,we kijken al uit naar resultaat na de verwering.Sterk bezig;)

Mooi hoor, met de losse hand... :wow:

Ben benieuwd naar de verdere stappen.
Hier komt nu een laagje vernis over?
Hoe ga je dan de verf verweren??

Voor je een laagje vernis zet zou ik eerst het reclamepaneel lichtjes opschuren met een fijn schuurpapiertje en daarna volledig chippen met verschillende kleurtonen dat je ongeveer dit bereikt..

5652902536_7efbe548ef_b.jpg

Terug een beetje verder gewerkt.

Beyond en Danny, het kwaad was al geschied. Ik had al een laagje vernis aangebracht toen ik jullie post las.
De reden dat ik voor het laagje vernis koos was om de verf te fixeren. Ik verweer meestal met olieverfwashes, soms heeft dit een akelig effect op acrilverf.:unsure:

De eerste stap was alles in te smeren met een wash van Burn sienna (olieverf), daarna afdeppen met een pluisvrije vod.
Tweede stap was alles inlijnen met een pinwash van Raw Umber (olieverf), dit om de dieper gelegen voegen tussen de stenen te accenturen.
Daarna de letters hier en daar vervaagd met Light grey (vallejo).
De derde stap was de grootste, verschillende drybrushes met: -Neutral grey
-London grey
-Light grey
-Sky grey
-Vermiljoen rood
-Karmijn rood
Als laatste werd het hout nog bewerkt met Burnd sienna (vallejo) en Flat brouwn (vallejo). Met olieverven Mars Bruin, Mars geel en Italian earth een dieper effect gecreërd.

De fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende update

Gzrt Bart.

hier weet ik niet goed wat zeggen bart :unsure:
het lijkt dat je wel veel verf weg gehaalt hebt maar dat is puur persoonlijk.
ik zie niet veel terug van de originele gevervde muur schildering, het kan mischien aan de foto liggen of de licht inval.

Jullie hebben allebei juist, de letters en de witte band rond de muurreclame moeten nog terug opgehaald worden, ook het grijs er rond moet nog een beetje terug opgehaald worden.
Maar dat is voor de volgende update.

Grtz Bart.

Terug een beetje verer gedaan. Met de opmerkingen in gedachte, hier en daar een beetje bijgeschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het tweede deel van het huis staat ook al op stapel, maar dat is voor een volgende update.

Grtz Bart.

dit lijkt me beter bart van het vorige kon, je niet meer uitmaken wat er opgestaan had. muurverf regent niet zo maar van een muur dat duurt echt wel lang voor het er af is dus bij deze vind ik het er goed uit zien hoor 8)

Helemaal mee eens Dirk. De muur komt op deze manier weer veel meer tot leven.
Goed bezig Bart. Ik volg met de nodige aandacht.

Mark

als ik naar je begin foto ga kijken lijkt deze verdomd goed op wat je tot nu toe hebt vervaardigd.
een klein kunstwerkje heb je hier reeds neergezet, ik geniet er van je up-date's te volgen.
vgr
Marc

Thanks, het doet me veel plezier om persoonlijke meningen te krijgen want zelf zie je soms iets over het hoofd.

Ondertussen is het tweede muurtje ook al uit de gyproc ontstaan.
Hier heb ik wel wat werk aan gehad, vooral het venster. Alles uitgesneden met een breekmesje.:O
In het venster heb ik ook een relingetje aan gebracht, zoals het op de orginele fotos te zien is.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog een beetje verder schuren en vijlen, dan in de primer zetten en laten drogen.

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan