Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig bouwwerk hier. Ik vind het ook heel fijn dat je je manier van werken zo netjes uit de doeken doet. :D Waarvoor dank!

De volgende update, de tweede gevel is bijna klaar.
Deur en raam zijn er ingeplaatst

attachment.jpg

Het raamkozijn is gemaakt uit echt hout dat ik een klein beetje heb verweerd. Daarna een stukje doorzichtig plasticsheet van Evergreen op maat gesneden en er "sterretjes" in gekerfd. Dan op zijn plaats gelijmd.^^

attachment.jpg

De deur is ook uit hout gemaakt en verweerd op een wijze dat ik heb gelezen in AOM.

attachment.jpg

De deurknoppen zijn een vehaal apart, eerst had ik het idee om bolletjes te maken met klei, maar ik kreeg de de hendels er niet goed in. Dat plan mislukte dus.
Dan maar diep in mijn sparebox gekeken, en daar zaten twee afdekplaatjes van een Sherman spanwiel.
Hier achteraan twee gaatjes ingeboord en er een ijzerdraadje in gestopt. En dit is dan het resultaat.
Ze moeten wel nog verweerd worden.:D

attachment.jpg

Zo tot de volgende update.

Grtz Bart.

Zeer mooi resultaat dat je hier toont :)

NOTE
Echter een kleine opmerking :
..... en verweerd op een wijze dat ik heb gelezen in AOM.
Zou het mogelijk zijn om deze manier even te delen met ons? Niet iedereen koopt dit magazine, en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling van dit forum...

Natuurlijk Beyond, met alle plezier zelfs.

Hier gaat ie dan. Eerst je al de latjes op maat snijden, Daarna een basislaag geven met verdunde verf. Laten drogen. Dan insmeren met white spirit, goed laten in werken op het hout. Dit zorgt er voor dat de volgende laag verf niet zo goed hecht op de basis laag.
Hierna direckt met vershillende tonen verf (de kleuren die je wenst) met een wattenstaafje er dik op leggen. Dan laten drogen. Nu met een mesje met de nerven mee sneden maken. En als laatste met een stukje plakband die je rond je vingers draait (de plakkende zijde weg van je vingers) gaan drukken op de plaatsen waar je wilt chippen. Door de druk te veranderen krijg je een andere chipping.

Grtz Bart.

Zeer interessante methode.
Met een zeer realistisch resultaat...
Bedankt voor de verheldering :)

Hey Bart,

Deze how to stond idd enkele nummers terug in AOM,en ik moet zeggen dat je zeker bij de les bent.
Je poort noem ik bij deze zeker geslaagd,je bent echt sterk bezig!
Man,man,man .....zal terug een pracht van een dio zijn :)

Kan ik je alleen maar in bijtreden PeiperJ. Prachtig resultaat Bart, mijn complimenten.

Mark

prachtig verweerd, niet van het echte te onderscheiden en een zeer interessante how to!

Ik blijf dit draadje volgen, keep it up!

grtz

Knappe vorderingen Bart, je gaat er echt voor en dat zie je. Ook je tips zijn erg bruikbaar ! Binnenkort wil ik dit alles eens lekker testen voor mijn schuursectie gebouwd gaat worden...

truuk om te onthouden van die deur , het lijkt wel echt alsof hij 10 jaar geleden is geschilderd en nu is aan het afbladeren.

thx om hem even met ons te delen.

vgr
Marc

Dankje wel, voor de terug leuke reacties.:laugh:

Vandaag de twee gevels tegen elkaar gezet, de tweede muur heb ik nog een beetje bijgewerkt met een dun laagje polyfila. Dit om het verval van dit gebouwtje nog een beetje meer te accentueren. De polyfila moet wel nog een beetje opgeschuurd worden. Daarna terug een heel dun laagje verf en dan verweren.:)

De fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder moet er nog een regenpijp komen op de hoek, en moet er nog een dak op. Nog veel werk in de hobbykamer dus.

Grtz Bart.

Moest ik de opbouw niet hebben gevolgd, ik zou durven zeggen hebben dat je stiekem foto's van het echte gebouw er had tussen gedaan.
Knap werk Bart. Blijf met plezier volgen.

Mark

Dat is een pracht van een gebouw geworden, Bart.

Voor het gebouw van mijn "Industrieel Dio", heb ik de dakpannen kit (European Tiled Roof) van Miniart aangeschaft. Zeker een aanrader. Wel heb ik er een paar kleine aanpassingen aan gedaan, maar dat volgt in een update. Zeker eens het assortiment aflopen, wie weet vind je iets dat je past.
Hier hun site : http://miniart-models.com/

Veel plezier nog met een pracht van een reallisatie !

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan