Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit wordt stilaan een prachthuis, bijna een schilderijtje. Je technieken en de uitleg erover zijn prachtig, het lijkt allemaal heel haalbaar zonder dat je veel heksentoeren moet uithalen. Knap werk in ieder geval.

Heel mooi aan het worden Bart.
En de verwering van die deur is er één om te onthouden :), zeer goed gelukt.

Terug een kleine update van de vorderingen.

Het huis is ondertussen al verder gevorderd, een tussen muurtje geplaast op de beneden en bovenverdieping.
Ook al een houten vloertje geplaatst.

attachment.jpg

Verder zijn we begonnen aan het dak, ik heb gekozen om een leien dak te maken. Hiervoor had ik eerst gedacht aan leien te maken met klei, maar dat werkte niet goed en ben dan maar overgestapt op Evergreen tiles die ik één voor één heb geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot de volgende update

Grtz Bart.

Ik had destijds voor wijlen mijn vriend en mentor eens een keer leien gemaakt, ik had daarvoor donkergrijs karton gebruikt die met een beetje grafiet direct de juiste kleur hadden van natuurleisteen.
Mss kan je de jouwe ook behandelen met grafietpoeder?

Prachtig werk hoor, misschien juist zorgen dat de binnenmuur doorloopt naar beneden, zodat je niet het idee krijgt dat de bovenmuur op de vloer gebouwd is ;)

Yo D-day,

Dat komt helemaal in orde hier...die evergreen tiles zien er best wel goed uit.

Greetz Nico.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog een update heb geplaatst, heb juist zo'n kleine 550 leienpannen geplaatst. :wub:

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu kan het schilderwerk beginnen, en verder het gebouw afwerken.

Grtz Bart.

Netjes Bart deze update ,kruipt inderdaad veel werk in ,dat dan ook beloond en gezien mag worden!

Het is al een tijdje geleden dat ik nog een update heb geplaatst, heb juist zo'n kleine 550 leienpannen geplaatst. :wub:

Grtz Bart.

Dit maakt inderdaad het verschil met een standaard kit waarbij alles uitgelijnd en eentonig is. Het vergt veel werk, maar het eindresultaat is superrealistisch.
Je leien liggen, zoals in het echt, niet recht in een lijn. Tevens volgen ze de glooiing van het dak.

Het wordt een hele klus om dit te schilderen. Je zult je ten volle kunnen uitleven. We weten intussen al tot wat je in staat bent, dit wordt een topper.

Succes.

Groeten Rik

wat een klusje dat dak.
en nu ik eraan denk ik mag dat binnenkort ook gaan doen :O
ziet er in alle geval heelmooi uit

Dank je voor de mooie reacties.^^

We hebben niet stil gezeten, ook al kwammen er niet veel updates de laatste tijd. Zo'n dak schilderen leitje per leitje kost natuurlijk heel wat tijd.

Hier de vorderingen tot nu toe.

Eerst een basis kleur van German grey, daarna verschillende tinten van grijs;:$

attachment.jpg

Daarna een wash gelegd met Basalt grey

attachment.jpg

Nu heb ik wel een probleem, welke kleuren zou ik gebruiken om dat typisch leien kleur te verkrijgen?

Gzrt Bart.

Prachtig dak is dat geworden, Bart !

Ik zou daar niet te veel aan prutsen, enkel misschien een wash geven met Raw Umber en wat pigmentpoeders erover borstelen, bvb European Dust, om zo alle tinten in elkaar te doen overvloeien.

Wel zou ik nog de nok afwerken met een strook zink. Ik meen mij te herinneren uit mijn diensttijd, in Duitsland, dat dit zo werd gedaan. Leien kun je nu eenmaal niet in een hoek plooien om de nok te vormen. En sneeuwhaken niet vergeten !

Dit wordt een pracht van een gebouw...

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan