Bedankt voor de tips Rik, ik weet nog niet helemaal hoe ik de raampjes ga maken. Ze snijden uit doorzichtig plastic zal een hele klus worden.
Heb weer wat zitten priegelen, zo langzaam begin ik te beseffen waar ik aan begonnen ben. Dit is geen modelbouw-project, dit is een avontuur. Op enkele uitzonderingen na - zoals de spanten en de kiel - moet je bijna alles zelf maken. Maar gelukkig vind ik het nog steeds heel erg leuk
Dit is de bodemplaat van de cabrio-stuurhut, hier heb ik latjes van 1 x1 mm op gelijmd :
Moet nog een beetje ronder gemaakt worden, en dan komt er een "wand" van houten latjes rond. Deze zijn hier met tape aan de buitenkant aan elkaar gelijmd en blijven een tijdje rond deze dop zitten zodat de vorm er een beetje in komt. Nadien komt er nog een wand rond en dan is het (hopelijk) mooi afgewerkt :
De skydome heeft 2 laagjes witte verf gekregen, er zullen er nog een paar op moeten om het mooi dekkend te krijgen. Ik heb de foto vanop een afstand genomen, om eens te zien hoe het er uit ziet. Is niet zo mooi op de foto, maar in het echt ziet het er best leuk uit :
Het schuren van de romp is ook bijna gedaan. Nog één laagje grondverf, en dan kan ik gaan polijsten. Waar ik echt tegenop zie, is het maken van de watergangen. Heb zolang aan de romp zitten schuren dat ik een beetje bang ben om er nu die vierkante gaten in te gaan boren.
Als iemand daar een tip over heeft, hoor ik het graag.
Groeten
Pascal