Bedankt voor de uitleg Rik
Ik heb besloten om er geen watergangen in te maken. Het zal al moeilijk genoeg worden om de romp mooi glad en netjes geschilderd te krijgen.
Heb gisteren een testje gedaan met Microscale Crystal Kleer op een rondje van koperdraad, vanavond zal ik er een foto van plaatsen. Ik hoop dat het er goed uitziet, want dan is het heel makkelijk om de raampjes te maken : beetje Crystal Kleer op een satéprikker, even rond de randjes gaan, naar het midden eindigen zodat je een soort "blaasje" krijgt, laten drogen en klaar. Duimen dus dat het er mooi uitziet.
Nu ik van de watergangen verlost ben, komen de volgende uitdagingen : het aanbrengen van de verbreding aan de steven (dit ga ik proberen te maken met een stukje hout dat ik van Rik heb gekregen
), en de masten. De 2 masten moeten naar de top toe smaller worden, dus dat wordt goed afmeten en schuren.
Ik heb nog een vraag over het schilderen van de romp : zou ik eerste een brede witte waterlijn spuiten (dus breder dan ze moet zijn), dan de juiste breedte afplakken, het rood en daarna het zwart spuiten ? Of is er een betere manier volgens jullie ?
Groeten
Pascal