Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ehhhe, even uitleggen dus.

Je planken zijn lichtbeige/geelbruin om maar zo te schrijven. Deze kleur is dus de ondergrond van de kleuropzetting. Dus als je daar een lichte kleur grijs overheen doet. Dan krijg je dus de lichtgrijze/bruine kleur die je op de foto ziet.

Het hout is teak. Dus als je dat niet elke dag schuurt word het altijd iets grijs/bruin. Hierdoor is deze kleur stellng gewoon erg goed.

Verder wat je eventueel ook kan doen is pallisander kleur gebruiken. Deze is donker bruin. Het voordeel is dat wanneer je deze iets verdunt en daarna opbreng deze in het hout trekt. Hierdoor lichten de bovengelegen houtnerven op en word de onderliggende houtnerven weer donkerder waardoor je een heel mooi patroon in het houtwerk zult krijgen.

Bedankt Rik voor uw verklaring van het grijze en de pallisander, ik denk dat ik ze alle 2 eens ga testen en het resultaat hier laten zien.
Thanks Rik

dirk,
heb je veel touw nodig?
ik heb er denk ik nog wel even zoeken waar het is.
met de bouw van myn nieuwe scheepswerf vind ik verdomme niets terug
groetjes,ronny

dirk,
heb je veel touw nodig?
ik heb er denk ik nog wel even zoeken waar het is.
met de bouw van myn nieuwe scheepswerf vind ik verdomme niets terug
groetjes,ronny

Ja heb er nog redelijk veel nodig, ik ga wel op zoek naar iets die in de buurt komt van het touw die ik gebruikte, waarom geven ze toch altijd zo weinig touw mee, dit s terug een leerschool om zelf voor touw te zorgen en maken dat je er genoeg hebt om je schip mee af te werken, ik leer terug iets bij ;)

Maar ronny bedankt voor het voorstel

Dirk het touw, daar heb ik overheen gelezen :O

Dat kun je gewoon nabestellen. Even contact opnemen en ze sturen het gewoon op. Dan houd je dezelfde type touw en dus ook dezelfde windingen. Anders is de slag van het touw anders. Elk merk heeft een eigen identeit. Deze komt door het slaan van het garen. Dus ik zou deze niet zomaar door elkaar heen gaan halen.

Dirk het touw, daar heb ik overheen gelezen :O

Dat kun je gewoon nabestellen. Even contact opnemen en ze sturen het gewoon op. Dan houd je dezelfde type touw en dus ook dezelfde windingen. Anders is de slag van het touw anders. Elk merk heeft een eigen identeit. Deze komt door het slaan van het garen. Dus ik zou deze niet zomaar door elkaar heen gaan halen.

Daar ben ik volledig mee akkoord Rik, maar ik kan zolang niet wachten op dit touw, ik heb wel voor de zekerheid een mail gestuurd naar deagostini en hen gevraagd er nog een beetje op te sturen, maar ik weet uit eerdere mails die ik stuurde dat ik nog altijd geen antwoord heb gekregen :(

Daar reageren ze idd niet op.

Dus komen we bij mijn motto aan.

De beller is sneller. :dry::dry:

Welk nr heb je gebeld. Dat kunnen we dan eens vergelijken met het nr dat ik heb. Ik heb wel altijd contact gehad. :O

Okee, dat is idd anders.

Waarschijnlijk kun je hier het juiste adres wel vinden. Maar dit is iig van Nederland.
Dan moet je +31 als landscode gebruiken.

(+31) (0) 161-459519
Dit is het telefoonnr van de Betapress dat de verzorging verzorgd voor alles.

Rik, ik heb nog eens die Gelatine gemaakt, maar ik heb er geen vertrouwen in, ik denk van hout lijm te mixen met water en zo de touwtjes in te smeren, zal ook wel beter zijn dan seconde lijm.

Pantani,

Weet je van welk merk je schip is? Dus niet Deagostini maar het merk welke het produceerd?

Zo ja, kan je volgens mij bij een modelbouwwinkel die in dit merk doet je touw bestellen. Ik heb bv. van Mantua al rolletjes met touw zien liggen in een winkel.

Dirk wat gaat er fout dan?

Kun je mij vertellen wat je doet en wat de uitkomst is. Dan kan ik eens zien wat er nu mis gaat.

Wel ik heb een blaadje van die gelatine genomen en in koud water voor een 5 tal minuutjes laten liggen, 1 blaadje en 200ml water, dan heb ik het water en gelatine blaadje lichtjes opgewarmd en roeren tot het blaadje was opgelost, dan laten afkoelen en klaar is kees, maar ik heb er geen vertrouwen in :(

Vraagje: hoe verkleur ik het beste touw, het is niet echt bruin maar eerder naar de groene kant op, ik heb al met koffie geprobeerd maar kom niet aan het gewenste resultaat.

Thee al geprobeerd Dirk?

Die heb je ook in groen. vb. Munt of linde thee die je heel straf maakt geeft misschien een goed resultaat. Ik ben hier maar luidop aan het nadenken...

Vraagje: hoe verkleur ik het beste touw, het is niet echt bruin maar eerder naar de groene kant op, ik heb al met koffie geprobeerd maar kom niet aan het gewenste resultaat.
Het zal moeilijk zijn, Dirk om een groen touw te kleuren of je zou het al moeten gaan verven.
Als je het een beetje origineel wil houden, zou je eventueel een hennep-kleurig touw kunnen nemen en dit nog eens een goed koffie- of theebad geven.

Droop

dirk ,zou het niet kunnen met van die potjes ik denk verf dat de mensen vroeger gebruikten om hun kleren te verven?
is meschien by een drogist te ver krygen.
vroeger kon je ze by franco belge in oostende kopen
maar die winkel is jamer genoeg weg
ronny

Het probleem is in feite dat het touw die ik wil gebruiken is iets bleker dan het touw die ik al in gebruik had, het is inderdaad een soort hennep kleur en met de koffie is het al wat donkerder geworden, maar om het echt de kleur te geven die ik al gebruikte zal moeilijk gaan denk ik, ik ga wel nog eens proberen met thee zoals jullie al voorstelden, die groene thee komt dus morgen in huis en testen maar.

Bedankt voor jullie reacties

Als je nu denkt dat ik de volgende keren dat ik kom ga beginnen thee slurpen, dan ben je goed mis hoor....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan