Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dirk,
man ,dat word zeker een pracht van een model,als ze klaar is wil ik ze eens by u! thuis aanschouwen.
en wat de lym betreft,gelukkig is onze rik er nietwaar,die mens is verdome van alle markten thuis,
zyn kenis van modelbouw komt ons toch telkens van pas.
bedankt voor de tips rik
groetjes,ronny

Ik heb ook al eens geleerd,dat je room(kennen we wel,voor slagroom)kunt gebruiken voor het bewerken van touw.Gewoon lekker erop kwasten en dan laten drogen en dan nog een tweede laag erop aanbrengen.

Ik heb het zelf nog nooit toegepast,maar een teststukje is vlug gedaan.

Niet dat ik Rik zijn advies wil neerleggen hoor:unsure:.

Ron.

ron,
room,slagroom dat is voor my te gevaarlyk.
dan freet ik in eens myn model op.
maar het is meschien mogelyk,wie weet
groetjes,ronny

Ron, het is geen Room, maar eiwit dat is losgeklopt. Dit word ook wel voor het schilderen gebruikt en pigmenten aan toegevoegd. Zie maar eens bij iconen en fresco´s van vroeger. Die werden ook zo gedaan. Zelfs bij het schilderen van schepen werd dit veelal toegepast.

Alleen het kan doordat het weer erg hard word gaan barsten. Hierdoor krijg je weer een probleem van.

Ja,dan zal het eiwit zijn geweest.En bij enig verdacht op barsten laat ik deze ideeën meteen weer varen.

Ron.

update 09-02-2009

Ik heb me een beetje bezig gehouden met het plaatsen van een reling op de Fokkemast.
Hier een paar foto's.

En dan natuurlijk nog een beetje verder doen aan de Ra's

Laatst bewerkt:
Die railingen zijn mooi geplaatst, Dirk.
Lieten die draden zich gemakkelijk plooien?

Bij mij valt dat soms nog al eens tegen, zodoende mijn vraag... .:wub:

Droop

dirk,
de uitsteeksels van de reling op de fokkemast,hoord dit zo.
of moeten deze nog worden weg gewerkt.
ik ken niets van dit schip,van daar de vraag
groetjes,ronny

Die railingen zijn mooi geplaatst, Dirk.
Lieten die draden zich gemakkelijk plooien?

Bij mij valt dat soms nog al eens tegen, zodoende mijn vraag... .:wub:

Droop

Ja Droop, dit ging vrij makkelijk, allee, met een pinset een beetje helpen om de weg te tonen en met de andere hand een klein beetje duwen, ging vlot ja.

dirk,
de uitsteeksels van de reling op de fokkemast,hoord dit zo.
of moeten deze nog worden weg gewerkt.
ik ken niets van dit schip,van daar de vraag
groetjes,ronny

Die uitsteeksels die zijn zo Ronny, daar word niets meer aan gedaan of het is nog een beetje rechten, omdat ik er veel aan haper :( en nog een laagje vernis er over.

Heel mooi Dirk,
Applaus Applaus

Kan dienen als een uitgebreeeeeeeeeeeeeeeide How To stap voor stap uitgelegd en gedocumenteerd zeer waardevol voor nieuwe houtsnuivers.:)

Dank (waarschijnlijk ben ik niet alleen)

Grts

Johan

Oei Dirk !

ik zie dat al je poeliën omgekeerd gemonteerd werden :O

de gaten aan de poeliën moeten naar de masten of de ra's gezet worden

bekijk het hier onder, het gaat wel over de bevestiging van poeliën op een davit, maar het principe blijft:
MB%20bossoir.jpg

Voor de rest ziet het er perfekt uit. Applaus

Ik heb begrepen dat je dit jaar naar Modelma niet kon komen, daar je zonneslagen gaat krijgen rond Singapoer, heb ik het juist ?

de groetjes,

Laurent

Ja inderdaad, ik zat op dit moment in de Filipijnen, lekker aan het genieten ;)

Wat die blokken of poeliën betreft, ik heb het natuurlijk volgens de BB gedaan, dan zullen ze het wel mis hebben, ik zal de volgende proberen op de correcte manier te bevestigen, je zal het verschil niet echt zien, het zijn nog redelijk kleine blokken, als het toch zou opvallen dan zit er niets anders op dan ze te veranderen, maar het is al zooo veeel werk.

Toch bedankt voor de opmerking, ze zijn altijd welkom ;)

update 10-02-2009

Dan nog een vraag, welke vernis zouden jullie gebruiken voor het dek van mijn Amerigo Vespucci.
De linker kleur is blancke vernis kleurloos en de rechter is eiken kleur?
Ik zou voor de Eiken kleur gaan

1_IMG_2389.jpg

Dit is het echte dek van het schip, welke kleur zou dit zijn??
Dan zou ik uiteraard voor deze kleur gaan, ik heb net deze foto gevonden tussen mijn andere foto's :D
1_KoperwerkAV.jpg

Laatst bewerkt:
volgens mij is dat taik of je kunt ook naar miranti gaan en als je het er opgesmeert hebt er trug met een doek afkeusen dan is het lichter van kleur en dan kom je volgens mij heel dicht in de buurt. of donkere eik

ok bedankt voor uw reactie amazone, ik zal dit nog eens op een test plankje uitproberen die miranti en terug een foto plaatsen, dan kunnen jullie helpen beslissen ;)

Touw

Vraagje: het touw die ik gebruik voor de tuigage van 0.5 mm, ik heb er geen genoeg, waar koopt men deze????Of waar koopt men touw voor modelbouw in het algemeen??

Dirk, even qua lak. Ik zou een interiuer lakbeits nemen die een grijs tint heeft. Dan daarna deze voorzien van een mat lak laag om af te werken. De dhz winkel heeft vaak van die lakken die de houtnerf laten zien wij noemen dat hier vernis. Ik weet alleen niet hoe dat in Belgie heet. Wel weet ik dat het een andere naam heeft. Vraag er eens naar in de verfwinkel anders.

Dirk, even qua lak. Ik zou een interiuer lakbeits nemen die een grijs tint heeft. Dan daarna deze voorzien van een mat lak laag om af te werken. De dhz winkel heeft vaak van die lakken die de houtnerf laten zien wij noemen dat hier vernis. Ik weet alleen niet hoe dat in Belgie heet. Wel weet ik dat het een andere naam heeft. Vraag er eens naar in de verfwinkel anders.

Een grijze lakbeits?Eum, ik zou naar de echte kleur willen gaan zoals de Amerigo echt is, zo'n bruin zoals op die foto, grijs wil ik hem echt niet, of mis ik iets, versta het niet goed dat grijze, Rik?? :(

Ehhhe, even uitleggen dus.

Je planken zijn lichtbeige/geelbruin om maar zo te schrijven. Deze kleur is dus de ondergrond van de kleuropzetting. Dus als je daar een lichte kleur grijs overheen doet. Dan krijg je dus de lichtgrijze/bruine kleur die je op de foto ziet.

Het hout is teak. Dus als je dat niet elke dag schuurt word het altijd iets grijs/bruin. Hierdoor is deze kleur stellng gewoon erg goed.

Verder wat je eventueel ook kan doen is pallisander kleur gebruiken. Deze is donker bruin. Het voordeel is dat wanneer je deze iets verdunt en daarna opbreng deze in het hout trekt. Hierdoor lichten de bovengelegen houtnerven op en word de onderliggende houtnerven weer donkerder waardoor je een heel mooi patroon in het houtwerk zult krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan