Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hhhhmmmm idd. Dat zie ik. Lijkt wel op oker. Maar geen goud. Nu weet ik dat ik kleurenblind ben, maar ja. Het is niet zo glimmend om maar te schrijven. :wacko:

Maar doe wat jij vind dat goed is. Zeker qua kleuren enzo. Ik zie de nuance niet helaas. :huh:

Hhhhmmmm idd. Dat zie ik. Lijkt wel op oker. Maar geen goud. Nu weet ik dat ik kleurenblind ben, maar ja. Het is niet zo glimmend om maar te schrijven. :wacko:

Maar doe wat jij vind dat goed is. Zeker qua kleuren enzo. Ik zie de nuance niet helaas. :huh:

Ik zal ze in Oker opnieuw schilderen, zo lijkt het meer op de echte, ik volg teveel de BB denk ik en zou beter mer naar foto's kijken, bedankt voor het helpen Rik, zo word men schip terug een beetje meer realistisch.

Ga je de kettingen aan de boegspriet in metaalkleur schilderen of laat je ze in messingkleur?

Verder ziet het er indrukwekkend uit.

Ga je de kettingen aan de boegspriet in metaalkleur schilderen of laat je ze in messingkleur?

Verder ziet het er indrukwekkend uit.

Ik laat ze zo in messing, ziet er mooi uit zo maar ze zijn in werkelijkheid Wit zie foto op volgende url Amerigo vespucci image by marien12 on Photobucket
BoegbeeldAmerigoVespucci.jpg

Laatst bewerkt:
update 29-04-2009

Dan terug een beetje verder gedaan en de beloofde foto's van de reling en het kraantje om de sloepen en stores op te nemen.

Op deze foto dus de reling die geplaatst is en die nog moet geschilderd worden.
1_IMG_2474.jpg

Hier dan de foto van de store kraan, ook gebruikt om de sloepen te water te laten.
1_IMG_2476.jpg

Dan ben ik begonnen met het maken en plaatsen van de wantspanners, zoals je op de foto kunt zien heb ik dus de wantspanners in het wit geschilderd, de messing bevestigingsplaatjes heb ik van het frame gesneden met schep mesje en de restanten weg gevijld zodat ik tot een mooi resultaat kom.
Dan heb ik deze geplooid en met een tangetje plat door het gaatje van de wantspanners geknepen zodat ze stevig gemonteerd zijn.

1_IMG_2471.jpg

Hier heb ik al een paar van de wantspanners gemonteerd tegenover de Fokkemast.
1_IMG_2472.jpg

En hier heb ik dus de wantspanners tegen over de hoofdmast gemonteerd.
Ik ben nog aan het twijfelen als ik de messing spanners in het Oker en zwart zou schilderen zodat ze een geheel met de romp vormen, ik ben bang als ik een beetje verf op de romp zal krijge ik kleur verschil zal zien, dus dit is nog te bekijken.
1_IMG_2477.jpg

Einde van deze update

Laatst bewerkt:
Update 30-04-2009

Vandaag verder gedaan met de wantspanners te monteren op de romp.
Heb ook al een draad van de want van de hoofdmast geplaatst om te zien hoe het zou zijn en hoe goed ik deze haaks op de romp kon houden.

De reling aan de boegspriet geschilderd in een witte matte verf.

Heb dan ook de bezaansmast gemaakt, die is aan het drogen om dan morgen de nodige blokken te monteren.

Ben ook nog bezig geweest om steuntjes te maken voor de reddingsvlotten, deze heb ik dan ook aan de vlotten gemonteerd.

Heb ook nog een radar in een grijze kleur geschilderd alsook 2 verstralers( verlichting).

De davids heb ik gisteren een beurt gegeven met Mr Muscle ovenreiniger, en deze heb ik dan vandaag terug in de primer gespoten, ik heb dit gedaan omdat ik de davids in goud kleur had geschilderd en oorspronkelijk zijn deze Oker, dus morgen zal ik deze in een Oker kleur spuiten.

Dit was het zo voor vandaag, toch redelijk veel gedaan :)

update 01-05-2009

Hier dan de foto's van de vorderingen.
Hier zie je dus de reddingsvlotten die ik voorzien heb van een steun in messing, daar word nu een touw aan vast gemaakt en aan de achterkant vast gelijmd, de vraag bij deze reddingsvlotten die ik heb is hoe monteer ik deze aan de romp, ze spreken van vast lijmen juist onder de reling, maar ik zie dit niet zo goed zitten om het zo tegen de romp te kleven.
Ik ben bang dat deze door het gewicht naar beneden komt, heeft iemand een idee???
1_IMG_2481.jpg

Hier heb ik ook wantspanners geplaatst, om het touw werk aan de boegspriet mee vast te maken.
1_IMG_2480.jpg

Aan de hoofdmast heb ik al een paar touwen geplaatst, deze worden vervangen omdat deze een bordeau kleur hebben en in de realiteit zijn deze zwart van kleur, dus dit is een proefstukje, ziet er goed uit.
1_IMG_2484.jpg

1_IMG_2483.jpg

1_IMG_2482.jpg
Straks nog een beetje verder doen aan de bezaansmast en met de tuigage, ook de davids krijgen een eerste Oker kleur schilder beurt.

Zo tot zover deze update

Laatst bewerkt:
Dat is direct een heel ander zicht hé? En slechts met 2 touwtjes verbonden.
Je weet het, ervaring en tips heb ik niet voor deze soorten modelbouw, maar ik blijf wel kijken hoor.

Dat is direct een heel ander zicht hé? En slechts met 2 touwtjes verbonden.
Je weet het, ervaring en tips heb ik niet voor deze soorten modelbouw, maar ik blijf wel kijken hoor.

Dat is het zeker Dominiek, heb ze nu dus vervangen door zwarte touw, heb er 5 geplaatst nu en ook aan de boegspriet begonnen met tuigage, is gewoon een leuke klus dit, maar gaat wel traag, dit is een werkje om je geduld te testen :P

de vraag bij deze reddingsvlotten die ik heb is hoe monteer ik deze aan de romp, ze spreken van vast lijmen juist onder de reling, maar ik zie dit niet zo goed zitten om het zo tegen de romp te kleven.
Ik ben bang dat deze door het gewicht naar beneden komt, heeft iemand een idee???

Hmmmm, altijd weer jammer. Dit soort kitmakers gaan ervan uit dat je alles ongestraft kunt lijmen. En je vraagtekens hierbij zijn dan ook terecht.

Ik hoop niet dat je het messing al gelijmd hebt aan de vlotten. Dit omdat je dan nog kunt solderen.

Wat je dus zou moeten doen is, aan de kant waarmee ze vast gelijmd zouden moeten worden iets van een nageltje, zoals ik jou heb opgestuurd solderen. Dan kun je deze doormiddel van een gaatje voor te boren vastzetten. Door dat je ze dan zogezegd pint zal deze mooi vast komen te zitten omdat je dan meer draagvlak hebt voor het lijmen en je hebt dus ook geen verf waarop je lijmt. Deze verf kan dan natuurlijk ook afbreken waardoor je beugel zal afbreken.

Ik ben nog aan het twijfelen als ik de messing spanners in het Oker en zwart zou schilderen zodat ze een geheel met de romp vormen, ik ben bang als ik een beetje verf op de romp zal krijge ik kleur verschil zal zien, dus dit is nog te bekijken.

Deze vraag had je eerder beschreven, maar ook hier wil ik nog wel even op antwoorden. Om erachter te komen welke kleuren je moet gaan gebruiken zou je eigenlijk gewoonweg een foto moeten zoeken waar je dit op kan zien. Dan is mijn aanbeveling om je daar aan te houden.

Mocht het zo zijn dat je niet veel hierover kan vinden, dan zou ik persoonlijk de kleuren door laten lopen van de romp. DUs waar het oker is, ook de spanners van oker voorzien, zo geld dat ook als er een overgang is. Deze overgang dus gewoon meenemen in het metaal. Ik het echt zal dit ook gebeuren. Al zou dit vroeger weer niet het geval zijn. Dan is het meestal zwart. Maar jij hebt het moderne kleuren schema en moet je deze lijm wel doortrekken.

Bedankt Rik voor de zeer duidelijke uitleg.
Het nageltje solderen die jij mij opgestuurd hebt is een zeer goed idee, zal ik me mee bezig houden, en natuurlijk foto's van trekken, ook de kleuren zal ik laten doorlopen zoals het momenteel op de echte ook is.

Wat ze ook in de BB schrijven, en dit is een beetje een minder professionele aanpak van deze kit vind ik, is dat ze de klimtouwen op de want er gewoon op willen lijmen ipv ze in elkaar te knopen, ik zal ze natuurlijk wel knopen.
Ook zal ik proberen een foto van de BB hier neer te zetten, zo zie je wat ze bedoelen als mijn uitleg niet helemaal duidelijk over komt.

update 01-05-2009

Hier dan nog een paar foto's van de want die ik vervangen heb door zwarte touw, en van de tuigage die ik startte aan de boegspriet.

1_IMG_2488.jpg
1_IMG_2486.jpg
1_IMG_2487.jpg
1_IMG_2485.jpg
Foto's zeggen meer dan woorden, tot zover deze update.

Laatst bewerkt:
dag,dirk
ik post niet veel in uw topic,is ook niet nodig als alles mooi word afgewerkt.
wat ge hier laat zien bewijst zoals onze vriend de ward het zegt.
je legt je ziel in je werk en dat is aan het resultaat zeker te zien.
dirk maatje,ik kan enkel zeggen zeer goe bezig er zullen er niet veel zijn die dit zullen verbeteren
bouw ze groetjes,ronny

Wat ze ook in de BB schrijven, en dit is een beetje een minder professionele aanpak van deze kit vind ik, is dat ze de klimtouwen op de want er gewoon op willen lijmen ipv ze in elkaar te knopen, ik zal ze natuurlijk wel knopen.
Ook zal ik proberen een foto van de BB hier neer te zetten, zo zie je wat ze bedoelen als mijn uitleg niet helemaal duidelijk over komt.

Idd, Dirk, je slaat de spijker op de kop. Deze wijze van bouw is natuurlijk minder professioneel.

Maarrrrrrr, de fabrikant doet dit weloverwogen. Dat heeft te maken met het feit dat iedereen, dus ook die persoon die nog nooit een schip heeft gebouwd, dit schip af kan bouwen met een representatief resultaat. Dan ook nog eens binnen een bepaalde tijd. Via deze wijze hoopt zo'n fabrikant dat deze persoon nog eens een kit koopt om nog een schip te kunnen maken. En dat betekend geld in het laadje. Een profesionele bouw betekend ook open spanten en ga zo maar door. Daar ben je snel genoeg aan toe, let maar op mijn woorden.

Verder hoop ik natuurlijk dat je deze nu wel netjes gaat knopen natuurlijk, dat onderscheid jou model van de niet profesionele modelbouwer. ;)

Ik zal men best doen Rik om het ze goed mogelijk te knopen ;)

update 03-05-2009

Zoals je kunt zien Rik heb ik het niet gesoldeerd maar heb ik een gaatje geboord en er een stukje messing draad in gelijmd met seconde lijm, het solderen gaat mij echt niet af, ik zal me daar eens moeten in verdiepen, en ik heb je site bekeken en alles gelezen over solderen maar lukt me niet.
1_IMG_2494.jpg

Dan hier zie je het uiteindelijke resultaat, mag er best wezen, ze hangen er mooi op zo, en er af vallen zullen ze nu zeker niet doen, bedankt voor de tip Rik ;)
1_IMG_2490.jpg Het vlot heb in intussen al een beetje bijgewerkt, de kleur was er af gegaan door de wrijving van het touw.

1_IMG_2491.jpg

Hier dan de laatste mast die klaar is op zen plaats gelijmd.
1_IMG_2496.jpg

Een totaal beeld van het schip in zen huidige staat, mooi he :D
1_IMG_2495.jpg De wantspanners ben ik dus ook aan het schilderen zoals ze momenteel op het echte schip ook zijn geschilderd namelijk ook het oker en het zwart, ook de witte spanner zelf heb ik aan de uiteinden zwart geschilderd omdat deze in werkelijkheid dus zwarte spanners zijn met witte tape of band er rond gebonden.

Nog een paar weekjes werk en men eerste houten schip is een feit.

Tot zo voor deze update.

Laatst bewerkt:
Idd, zo gaat het ook.

Verder zie ik dat je de patrijspoorten ook netjes hebt geschilderd. Heb je nu geen kleurverschil?

Maar het ziet er toch echt heel goed uit man. Het tuigage dat zal nog een hele kleus worden he.

Idd, zo gaat het ook.

Verder zie ik dat je de patrijspoorten ook netjes hebt geschilderd. Heb je nu geen kleurverschil?

Maar het ziet er toch echt heel goed uit man. Het tuigage dat zal nog een hele kleus worden he.

Kleur verschil neen, later nog eens een vernis laagje en je zal er niets van merken.

Ik ben al ten volle bezig met de tuigage, is veel werk maar wel leuk werk, je ziet het schip veranderen bij iedere touw dat men aanbrengt :)
Morgen komen de foto's van de vorderingen.

update 05-05-2009

update 05-05-2009

Zoals je hier kunt zien heb ik dus de wantspanners dezelfde kleur gegeven als de romp en is zoals op het echte schip veel mooier, de BB spreekt daar niet over maar met een paar foto's te bekijken heb je snel beslist.
1_IMG_2497.jpg

Hier dan een foto hoe het er uit ziet in een totaal beeld.
1_IMG_2498.jpg

Dan ben ik dus begonnen aan de tuigage, is een leuk maar zenuwslopend werkje, je stoot overal tegen en je bent toch bang om het een of ander af te breken door met die touwen te spelen, de david vooraan heb ik al tegen de grond gewerkt maar is al terug gerepareerd op een betere en sterkere manier, in de bb schreven ze van het gewoon op het dek te lijmen, nu heb ik er een messing pinnetje in gelijmd en een gaatje in het dek geboord om het goed te doen verankeren, dus het ene ongeluk is een betere montage in twede instantie.
1_IMG_2499.jpg
Hier nog een paar foto's van de vorderingen

1_IMG_2500.jpg

1_IMG_2501.jpg

1_IMG_2502.jpg
Zo, nu gaan we nog een beetje verder doen met de Want van de Fokkemast en de bezaansmast, en daarna alle 3 de wanten afwerken, maar dit is een werkje die mij waarschijnlijk een week zal kosten of meer.

Tot zover deze update

Laatst bewerkt:
het solderen gaat mij echt niet af, ik zal me daar eens moeten in verdiepen, en ik heb je site bekeken en alles gelezen over solderen maar lukt me niet.

Wil jouw wel eens een cursus soldeertechniek geven.
Gistel -Roeselare is nu ook niet eeuwig ver, hé
en met solderen kun je heel wat doen, hoor

Wat denk je Pantani, zouden wij eens afspreken?

Mooie werk, hoor !

Groetjes
ward

het solderen gaat mij echt niet af, ik zal me daar eens moeten in verdiepen, en ik heb je site bekeken en alles gelezen over solderen maar lukt me niet.

Wil jouw wel eens een cursus soldeertechniek geven.
Gistel -Roeselare is nu ook niet eeuwig ver, hé
en met solderen kun je heel wat doen, hoor

Wat denk je Pantani, zouden wij eens afspreken?

Groetjes
ward

Ja hoor is goed, ik ben alle dagen thuis, je moet maar via pb iets laten weten wanneer of hoe en wat.
Bedankt voor uw reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan