De reden dat ik de hele tractor in het bad heb gezet, is dat het cabine front, juist een onderdeel is, met 3 ramen, die ik verkeerd had gedaan. En dit deel niet verwijderd kan worden zonder te beschadigen, want het is een groot deel, waaromheen ook veel opgebouwd is. De motorkap wilde ik reinigen, omdat de zwarte streep niet naar mijn zin was en de grille, zwart is bij de echte en niet rood zoals de kit voorschreef. Dus daar moest ook de verf weg. Dit stuk PE is er goed doorheen gekomen. Het daken de zijraamrubbers, daar zat een groot stuk PE aan. Dit heb ik uit de reiniger gehouden nadat het loskwam.
Toen ik de foto's plaatste van die zak was het al foute boel. Het was direct te zien, op het moment dat ik hem inspoot, dus ook het corroderen van de PE delen. Ook de resin delen, die uit het zelfde (soort) framepje kwamen. Ik heb dus bewust risico gelopen. Wetend dat ik delen moest namaken.
En hij staat nu zover in elkaar, dat hij weer gespoten kan worden, ik heb niet geklaagd, zelf vindt ik hem nu nog iets strakker geworden. Kleine dingetjes die niet op foto's zichtbaar waren, zijn nu anders gemaakt. Ik heb totaal geen spijt. De werking van de ovenreiniger, heb ik heel lang teniet gedaan, door hem steeds opnieuw in een bak met lauw water te parkeren.
Dan de remvloeistof, waarom heb ik nog steeds niet gekozen, de reden is heb bij een Tram bedrijf gewerkt, waar 2 soorten olie gebruikt werden. De ene soort die ook geschikt was voor auto's, vloog ook Lustig in het rond als er gewerkt of ontlucht werd. Dan praat ik wel dat we met kannen met 10 liter rondliepen. Iets wat heel anders is als bij auto's. Wat dus ook als nadeel had, dat er veel week werd. Dan bedoel ik ook bij een lek slangetje spoot er direct, 20 liter weg. Vandaar dat ovenreiniger mij veiliger leek als remvloeistof.
Update van vandaag, waar geen primer of verf bij mag, heb ik deels ingetaped.