Hartelijk dank voor je reactie Silenoz.
Iedereen die reageert in dit topic en in andere topics waar modelbouwers hard hun best doen iets moois neer te zetten, verdient een pluim. Het is een kleine moeite vaak, maar toch een groot gebaar. Het is een waardering voor het gedane werk, toch iets waar een modelbouwer die zo'n reportage plaatst een beetje naar op zoek is.
Ik heb hier een topic over geschreven maar kan het -tot mijn grote ergernis- niet terugvinden. Het staat niet in de lijst met door mij gestarte topics. Dit is de tweede keer in drie dagen dat iets wat ik heb geschreven, kwijt is op dit forum; maar misschien kijk ik deze keer niet goed.
Het komt erop neer dat ik de forumleden vraag om niet alleen te reageren in verjaardagstopics, topics waaruit blijkt dat iemand vader of opa is geworden, topics waarin wordt gesproken over andere niet-modelbouwgerelateerde zaken of topics waarin beurzen worden aangekondigd (hoe leuk en interessant die onderwerpen ook zijn), maar om ook even de moeite te doen te reageren in bouwtopics. Want die zijn toch de spil waaromheen dit forum roteert. Doe eens extra je best en plaats het bericht "mooi resultaat", je zult zien (of niet, maar dan kun je het je indenken) dat de bouwer daar blij van wordt. Ook topics waar je normaal gesproken niet zo in geïnteresseerd bent, verdienen die aandacht. Stel jezelf bijvoorbeeld eens tot doel om eens per drie topics, of eens per twee topics, iets te schrijven.
Het gaat niet zozeer om mijn topic, want over de hoeveelheid reacties hier hoor je me niet klagen, maar om topics verspreid over het forum. Sommige bouwers doen zo hun best en er reageert nauwelijks iemand. Dat is demotiverend, niet alleen wat betreft de bouw maar ook wat betreft het vervolg van het desbetreffende bouwtopic of een nieuw topic.
536. Met een punch & die maak ik een gaatje in Tamiya masking tape. Zo heb ik een mooie afdekking voor de te schilderen richtingaanwijzer (het gaatje gaat over het hendeltje heen, de tape hecht zich aan de stuurkolom).
Deze verf met 2K-lak zit keihard tegen de body, maar als je twijfelt (bijv. minder laagjes geschilderd) kun je de tape een paar keer 'afritsen' op een glad ondervlak, zodat de kleverigheid vermindert.
537. Ik wil de claxonbars zo dun mogelijk spuiten met een zo realistisch mogelijke kleur. Dat wordt Alclad 2 chrome; er moet dus minutieus worden ingepakt. Sommigen zullen het overdreven vinden, ik vind het de moeite wel waard.
537a.
537b.
537c.
537d.
538. Voor het afplakken van het stuur gebruikte ik tape van 1 millimeter, 2 millimeter 9 millimeter en iets van 11 millimeter. Voor de stoel wordt het 1 millimeter. Je kunt daar een mooie curve in vouwen, met wat handigheid.
539. Let op de achterkant van de stoelbeugel, die moet ook in het chroom.
540. Aantal laagjes Alclad zwarte ondergrond gespoten. Uiteindelijk moet het blinken.
541. Nachtje laten drogen. 1e laagje heel dun chroom (mistcoat); de verf hoeft niet verdund te worden, ik gebruik 1,1 bar; zorg voor goede ventilatie en een gasmasker want iets giftigers dan dit zul je normaal gesproken nooit meer tegenkomen:
542. En de tweede, wederom dunne, laag chroom. Het blinkt. Doe je het te dik, dan gaat het op zilverachtig aluminium lijken.
Totaal bestede tijd: 122 uur.