Dank je wel Marc
577. De ruitenwissers worden bijgeschuurd en -gesneden. Men bedenke zich bij al dit soort oorspronkelijk 'chroomkleurige' onderdelen dat Revell ze bedoeld heeft om zonder aanpassing op de body te lijmen. Hier is dus echt voordeel te behalen ten opzichte van de massa modelbouwers die Revell's instructies volgt. Het kost wat tijd, maar het effect is er ook naar. Rechts op de foto het aangepaste exemplaar, links het andere zoals het in de doos werd aangetroffen (minus de chroomlaag). Bij het linker onderdeeltje zit er geen ruimte tussen wisserblad en arm: al het plastic moet worden weggeschuurd en -gesneden. Voor het schuren gebruik ik onder andere zo'n flexibel tooltje waar je ook goed rondingen mee kunt schuren.
578. Alle onderdeeltjes van de laatste twee bouwfases zijn nu strak gemaakt, stofjes en oneffenheden zijn verwijderd.
579. Als ik beter had opgelet, was ik erachter gekomen dat de zijgrilles visuele toegang boden tot de onderliggende constructie. Uit referentiefoto's blijkt dat die niet in de kleur van de body geschilderd is maar simpelweg zwart is... houtje touwtje afplakwerk volgt:
580. En dan het laatste werkschema voor deze bouw. In totaal 42 onderdeeltjes, waarvan 30 chroom. Deze auto zal gaan blinken!
Basiskleur na priming, vóór detaillering en verwering:
30x chroom (Alclad zwart -> Alclad chroom 2 dunne laagjes -> Alclad vernis)
- 2 knipperlichten
- 1 sierstuk motorkap
- 1 motorsteun
- 1 voorruitframe-subassembly
- 2 deursloten
- 2 zij-grilles
- 2 voor-grilles
- 1 waterbak-rooster
- 1 siergreep achterklep
- 2 achterlichtbehuizingen
- 2 koplamphuizen
- 2 bumpers
- 2 kentekenplaathouders
- 2 ruitenwissers
- 2 zijspiegels
- 1 motorruimte-onderdeel met wormvormig aanhangsel
- 4 wieldoppen (enkel vernis)
2x aluminium (Alclad zwart -> Alclad dull aluminum 2 dunne laagjes -> Alclad vernis)
- 1 zekeringkastdeksel
- 1 ongedefinieerd v-stukje
8x zwart (1 deel wit op 19 delen zwart)
- 1 kap uitgeklapt
- 1 kap ingeklapt
- 1 stuuraandrijving
- 1 accu
- 1 slang
- 2 motorkapvangers
- 1 binnenwerk body
1x melkachtig wit + lichtblauw (Vallejo grijswit o.i.d., daarna afplakken en lichtblauw spuiten)
- 1 ruitenwisservloeistofbak
1x karmijn (Vallejo rood -> Faskolor karmijn)
- 1 motorkap binnenzijde
Totaal bestede tijd: 135 uur.
577. De ruitenwissers worden bijgeschuurd en -gesneden. Men bedenke zich bij al dit soort oorspronkelijk 'chroomkleurige' onderdelen dat Revell ze bedoeld heeft om zonder aanpassing op de body te lijmen. Hier is dus echt voordeel te behalen ten opzichte van de massa modelbouwers die Revell's instructies volgt. Het kost wat tijd, maar het effect is er ook naar. Rechts op de foto het aangepaste exemplaar, links het andere zoals het in de doos werd aangetroffen (minus de chroomlaag). Bij het linker onderdeeltje zit er geen ruimte tussen wisserblad en arm: al het plastic moet worden weggeschuurd en -gesneden. Voor het schuren gebruik ik onder andere zo'n flexibel tooltje waar je ook goed rondingen mee kunt schuren.
578. Alle onderdeeltjes van de laatste twee bouwfases zijn nu strak gemaakt, stofjes en oneffenheden zijn verwijderd.
579. Als ik beter had opgelet, was ik erachter gekomen dat de zijgrilles visuele toegang boden tot de onderliggende constructie. Uit referentiefoto's blijkt dat die niet in de kleur van de body geschilderd is maar simpelweg zwart is... houtje touwtje afplakwerk volgt:
580. En dan het laatste werkschema voor deze bouw. In totaal 42 onderdeeltjes, waarvan 30 chroom. Deze auto zal gaan blinken!
Basiskleur na priming, vóór detaillering en verwering:
30x chroom (Alclad zwart -> Alclad chroom 2 dunne laagjes -> Alclad vernis)
- 2 knipperlichten
- 1 sierstuk motorkap
- 1 motorsteun
- 1 voorruitframe-subassembly
- 2 deursloten
- 2 zij-grilles
- 2 voor-grilles
- 1 waterbak-rooster
- 1 siergreep achterklep
- 2 achterlichtbehuizingen
- 2 koplamphuizen
- 2 bumpers
- 2 kentekenplaathouders
- 2 ruitenwissers
- 2 zijspiegels
- 1 motorruimte-onderdeel met wormvormig aanhangsel
- 4 wieldoppen (enkel vernis)
2x aluminium (Alclad zwart -> Alclad dull aluminum 2 dunne laagjes -> Alclad vernis)
- 1 zekeringkastdeksel
- 1 ongedefinieerd v-stukje
8x zwart (1 deel wit op 19 delen zwart)
- 1 kap uitgeklapt
- 1 kap ingeklapt
- 1 stuuraandrijving
- 1 accu
- 1 slang
- 2 motorkapvangers
- 1 binnenwerk body
1x melkachtig wit + lichtblauw (Vallejo grijswit o.i.d., daarna afplakken en lichtblauw spuiten)
- 1 ruitenwisservloeistofbak
1x karmijn (Vallejo rood -> Faskolor karmijn)
- 1 motorkap binnenzijde
Totaal bestede tijd: 135 uur.