@Wouter: met auto's is het bij mij toe- en afnemende interesse, en dat op repeat. Ik kan aan mijn auto allerlei klusjes doen en soms heb ik er zin in en soms niet. Het leukste vind ik toch het rijden en dan vooral met open dakje zoals vandaag ook weer. En ik hou hem wel bij, maar echt detailen... nee dat gebeurt maar heel soms. Ik heb een kapitaal aan detailingspul, inclusief professionele poetsmachine, maar die wordt eigenlijk nooit gebruikt.. Sorry man
@Marc: ja het is altijd een vreemde dag dat 1 april. Normaal gesproken laat ik het links liggen maar ik werd geïnspireerd door Ron's onzichtbare man-topic en ging maar even met Photoshop aan de weer. Even een logo'tje inplakken (cirkelvormig selecteren), vier keer kopiëren en klaar.
111. Wat geen 1-aprilgrap is, is dat ik vandaag heb geprobeerd verf te airbrushen met een druk van 3,8 tot 5 bar. Dit was volgens fabrieksopgave. Hoewel het tot mijn verrassing wel werkte (best dikke verf), was het resultaat toch niet naar mijn smaak.
Dit was het resultaat terwijl de onderkant nog aan het drogen was:
Ruw, dus. Maar dat past wel bij een autobodem. Echter, kan ik op deze manier niet de carrosserie spuiten.
112. Deze wielkuip heeft één laag onverdunde verf op 5 bar op zich afgevuurd gekregen, en daarnaast één laag verdunde verf op 1,5 bar. Dat laatste werkt prima en ik snap niet goed waarom de fabrikant dat niet-verdunnen-voorschrift geeft.
113. Nog twee laagjes, het wordt steeds gladder. Ik doe dit alleen op de wielkuipen. De body zal ik straks natuurlijk ook op deze manier doen.
114. Beetje vals spelen: hier zit een vrij dikke laag verf op, zodat ik straks misschien niet hoef te schuren. De verf was erop gespoten net tegen het druipen aan. Niet voor angsthazen... en daarna ook niet droogblazen. Gewoon laten drogen.
115. En zo ziet het er dan uit. Het gaat hier alleen om de wielkuipen, de rest is niet of nauwelijks te zien.
116. Zo is de onderkant opgedroogd. Ik vind het prima zo.
117. In het daglicht heb ik deze foto gemaakt, die de schoonheid van de dieprode karmijnkleur mooi weergeeft.
Ten overvloede voor diegenen die het opviel: ja kennelijk werd de onderkant van deze BMW's daadwerkelijk in de kleur van de body gespoten.
118. En dan nog wat werkstukjes die 15 druppels zwart gemengd met 1 druppel wit kregen (plus 8 druppels Vallejo verdunner en 2 druppels Vallejo flow improver).
Totaal bestede tijd: 26 uur.
@Marc: ja het is altijd een vreemde dag dat 1 april. Normaal gesproken laat ik het links liggen maar ik werd geïnspireerd door Ron's onzichtbare man-topic en ging maar even met Photoshop aan de weer. Even een logo'tje inplakken (cirkelvormig selecteren), vier keer kopiëren en klaar.
111. Wat geen 1-aprilgrap is, is dat ik vandaag heb geprobeerd verf te airbrushen met een druk van 3,8 tot 5 bar. Dit was volgens fabrieksopgave. Hoewel het tot mijn verrassing wel werkte (best dikke verf), was het resultaat toch niet naar mijn smaak.
Dit was het resultaat terwijl de onderkant nog aan het drogen was:
Ruw, dus. Maar dat past wel bij een autobodem. Echter, kan ik op deze manier niet de carrosserie spuiten.
112. Deze wielkuip heeft één laag onverdunde verf op 5 bar op zich afgevuurd gekregen, en daarnaast één laag verdunde verf op 1,5 bar. Dat laatste werkt prima en ik snap niet goed waarom de fabrikant dat niet-verdunnen-voorschrift geeft.
113. Nog twee laagjes, het wordt steeds gladder. Ik doe dit alleen op de wielkuipen. De body zal ik straks natuurlijk ook op deze manier doen.
114. Beetje vals spelen: hier zit een vrij dikke laag verf op, zodat ik straks misschien niet hoef te schuren. De verf was erop gespoten net tegen het druipen aan. Niet voor angsthazen... en daarna ook niet droogblazen. Gewoon laten drogen.
115. En zo ziet het er dan uit. Het gaat hier alleen om de wielkuipen, de rest is niet of nauwelijks te zien.
116. Zo is de onderkant opgedroogd. Ik vind het prima zo.
117. In het daglicht heb ik deze foto gemaakt, die de schoonheid van de dieprode karmijnkleur mooi weergeeft.
Ten overvloede voor diegenen die het opviel: ja kennelijk werd de onderkant van deze BMW's daadwerkelijk in de kleur van de body gespoten.
118. En dan nog wat werkstukjes die 15 druppels zwart gemengd met 1 druppel wit kregen (plus 8 druppels Vallejo verdunner en 2 druppels Vallejo flow improver).
Totaal bestede tijd: 26 uur.