Ja Filip dat drupsysteem is perfect! Over de kleur aan het einde van deze post meer...
88. Met een micro-beiteltje wordt de merknaam weggehaald. Erg sympathiek van Revell dat ze hun naam op (de buitenzijde van) de bodemplaat hebben weergegeven maar ik heb het op referentiefoto's nergens teruggezien dus dan maar weg.
89. Vervolgens nabewerken met een grof schuurpapiertje, daarna een kleine korrel schuurpapier.
90. De claxons waren niet bepaald netjes gegoten en hadden diepe flash. Alleen aan de bovenzijde en zijkanten hoefde die te worden verwijderd, nu de onderkant niet zichtbaar is. Het conisch toenemende deel aan de voorzijde (ofwel de opening van de 'toeter') hoeft niet te worden uitgeboord omdat ook dat deel niet zichtbaar is.
91. Op de linker kuipzijde komt een of andere bus te staan. Hier heeft Revell een ontwerpfout gemaakt, die bus is namelijk aan de onderzijde open:
92. Zoals te zien op de tekening, was het kennelijk de bedoeling dat er een stuk onderaan die bus vast zou zitten. Dit is niet in de mal doorgevoerd!
93. Omdat ik niet wil scratchen en nogal hysterisch vasthoud aan dat principe, maar mezelf wel toesta om lijm te gebruiken, besloot ik om de opening aan de onderzijde af te dichten met secondenlijm. Ik gebruik een klein stukje curvend geknipt plastic card als mal (niet op de foto), leg een druppel secondenlijm (Slo-zap) neer en voeg onmiddellijk zap kicker toe. De lijm wordt binnen een paar seconden hard.
94. Als het eenmaal hard is, kan het geschuurd worden. De onderstaande foto is ongeveer 5 minuten na het begin van de 'lijmwerken' genomen.
95. En zo wordt het dan. Geen storende opening aan de onderzijde van die pot meer en... nog steeds out of the box
96. De wielkuipen worden aan de binnenkant flink opgeschuurd, om iets meer ruimte te maken voor de uitlaatspruitstukken die ertegenaan zitten. Nu zit er wat speling.
97. Op foto 82 was te zien dat Revell een gietfoutje had gemaakt bij de flens van versnellingsbak naar cardanas. Die gietfout kan worden opgevuld met dikke secondenlijm zoals boven getoond, ofwel geschuurd. Ik heb gemakshalve gekozen voor het laatste. Op het laatst kun je (Mag best slordig) schuurpapier om de flens heen klemmen en dan tussen duim en wijsvinger klemmen (zie foto)... en heen en weer wrikken / schuren.
98. Door dat heen en weer geschuur, waarbij alleen de bovenste delen worden aangeraakt, wordt de flens mooi rond.
99. De claxons worden in de radiateur bevestigd met liquid poly en het geheel krijgt weer een badje van warm water en ontvetter (paar druppels afwasmiddel).
Ten slotte het goede nieuws... bij het zoeken online kwam ik, puur toevallig, bij deze foto uit:
(Copyright Welt.de, educational and referential purposes only, picture will be deleted upon first request)
Prachtig! Zonder dat ik het wist bestond de door mij gewenste kleur dus, bij ten minste een van de weinige geproduceerde auto's van dit type. Had ik even gezocht op 'BMW 507 rot' of 'red' dan had ik nog meer voorbeelden gevonden. Perfect nieuws dus! Het lijkt erop dat het interieur dat hierbij werd gekozen, lichtbruin is. Ik ga dat nog eens goed uitzoeken voordat ik die keuze maak.
Totaal bestede tijd: 20 uur.