Inderdaad het is niet onoverkomelijk, we komen er wel weer overheen. Navolgend Silenoz' advies zal ik trouwens geen vernis gebruiken als ondergrond.
215. En eindelijk dan alle 50 onderdeeltjes strak gemaakt.
216. Tijd voor een aantal dryfits, om te kijken of de gaatjes nog verwijd moeten worden bijvoorbeeld. Eerst de voorwielophanging.
217. De uitlaatstukken willen niet goed passen, dus even wat freeswerk, dat ik gemakshalve met een in de multitool bevestigd boortje doe.
218. Ook het plastic op plastic is niet altijd even mooi sluitend. Beetje bijboren en dan past het wel.
219. Het uitlaatsysteem past, na verbreding van de gaatjes, als een zonnetje. De eindstukjes zijn vastgeplakt met blu-tack.
220. De uitlaten zitten op de juiste hoogte en steken even ver uit. Dankzij deze dryfitfoto heb ik later nog een aanpassing kunnen maken...
221. Dan de achterwielophanging met aandrijflijn... werkelijk
precies passend, perfect verticaal plaatsbaar met de steunen (die ik nog niet eerder had gedryfit). Het is eenvoudigweg grandioos wat Revell hier in 1991 heeft gepresteerd, geen woorden voor bijna. Eigenlijk is dit Tamiya-kwaliteit van rond die tijd of nog recenter. Het sterkt mijn vermoeden dat Revell destijds alles in het werk heeft gesteld om dit model zo perfect mogelijk te maken, met de toentertijd beschikbare technieken, en er een soort van kroonjuweel van te maken. Anders kan ik het niet verklaren, want het is on-Revelliaans goed.
222. Dryfit van bovenaf gezien. De voorwielophanging is hier alweer weggehaald.
223. En dan de lijnen van de rembekrachtiging. Merkwaardig genoeg zijn de lange linkerleiding en de lange rechterleiding, die op het eerste gezicht identiek lijken, verschillend en dus niet uitwisselbaar. Iets om rekening mee te houden als je deze kit bouwt.
224. Na tellen, krijgt alles een sopje.
225. En dan wordt het te drogen gelegd. Helaas is één van de zojuist genoemde lange rembekrachtigingslijnen geknapt bij een onhandige wasbeweging. Dit onderdeeltje is vooraan op de foto te zien.
Het wassen is bedoeld om de onderdeeltjes vet- en stofvrij te maken en ze zo gereed te maken voor het primen.
226. Met wat liquid poly en een schuurstickje is er binnen de kortste keren niets meer van de breuk te zien. Hij zat bij het pijltje ongeveer.
227. Bij de uitlaat-eindstukjes zit een onhandige ejector pin mark. Door de dryfit van foto 220 kwam ik erachter dat die pin mark zichtbaar zou blijven, dus heb ik hem alsnog weggehaald.
228. Ik heb geprobeerd op video te zetten, met gebruikmaking van één hand niet makkelijk, hoe je onderdeeltjes op een stokje kunt krijgen met secondenlijm en accelerator.
229. En dan staat het kerkhof er weer, klaar om te worden geprimed.
Totaal bestede tijd: 54 uur.