Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
frame296tekstchirurgisc.jpg

frame297chirurgischscal.jpg

frame298chirurgischscal.jpg

frame299chirurgischscal.jpg

frame300chirurgischscal.jpg

frame301chirurgischscal.jpg

frame302chirurgischscal.jpg

frame303chirurgischscal.jpg

frame304chirurgischscal.jpg

frame305dryfitchirurgis.jpg

Wow, zoals gewoonlijk ben ik sprakeloos in deze topics. Persoonlijk (maar dat licht wellicht enkel aan mijn vliegkunsten) zou ik er enkel voor proberen te zorgen dat een heli luchtwaardig is, en dat het er min of meer uit ziet als een heli.... tenzij het natuurlijk om een statisch model gaat hé :D

Enfin de vorige rc heli die ik bouwde in dit formaat staat nog steeds op de kast wegens nog steeds niet vliegwaardig, al weet ik niet wat de oorzaak is :(

Hey,

Waouw Nickske, eerst goed opbouwen om daarna weer af te breken, tja, ik ken er ook nog zulke, die tot zulke dingen in staat zijn.
Hoe dan ook, je kunt nu beginnen met de grote opbouw en er een verzorgd model van maken.
Wordt het elektrisch vliegen of weer met verbandingsmotor??
Indien verbrandingsmotor, let op met wat er vorige keer is gebeurd, ik zou niet graag zien hetzelfde gebeuren als de alluette... zo'n schoon model dat ge nu gaat maken...;)

'k Weet Swaken, in de plastiek modelbouwerij draait men er zijn hand niet voor om, om een model te molesteren en alles opnieuw te scratchen of onderdelen te vervangen door after market products.
In de RC-vliegerij en zeker bij RC-helibouwers slaat men van dergelijke ingrepen stijl achterover, maar ja die gasten hun modelbouwroots liggen dan ook meestal ergens anders...
De plastiek modelbouwerij, de materialen en technieken die er worden gebruikt blijven mijn inspiratiebron en zijn de ware kunst, al de rest is technologie en techniek die er met de nodige kennis en wat handigheid aan wordt toegevoegd.
Modelbouwers zoals jij inspireren mij dan ook mateloos.

De aandrijving wordt deze keer elektrisch. Ook al was mijn liefde voor benzinemotoren nog zo groot, ik heb die dingen vaarwel gezegd na het voorval met de Alouette.
Nu, een elektro aandrijving is ook niet 100% feilloos, ma de betrouwbaarheid is toch al een pak groter en het geluid die een elektro produceert is heel wat realistischer, om niet te zeggen, precies echt...

@ Dancooper

Om een heli die op een kast staat in de lucht te krijgen moede beginnen met hem er eerst af te halen !

Heligroeten,

Nick

Dat ziet eruit alsof er een chemisch depot leeg gekocht is...gelukkig is er een gedegen/ervaren aanvulling van het team.
Ook dit gedeelte van het project zal dus weer goed gaan komen.

Fred

Ja Hallo !! Dit is weer mega de max, hé !
Zo e schoon rost poppeke heb je daar ... maar het lijkt me geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, hé ;)
Zie maar da ge geen vodden krijgt in uw crew met zo nen tijger tussen al dat testosteron ...

Even serieus nu: die heli zo helemaal aan stukken zagen en van scratch terug opbouwen, ge moet het maar doen, hé !

Dikke chapeau :wow:

Greetz,

DDV

Hey Nick,

Gaten maken om nadien weer op te vullen, en vermoedelijk te herscribben ook nog, awel, ik ken er nog die tot zulke dingen in staat zijn...;):)
Schoon, mooie vorderingen die je maakt.

alle respect hiervoor. heel mooi werk. Vraagje, Moet je ook bij de bouw van deze elementen nu al uitkijken voor de gewichtsverdeling voor bij het vliegen later?

Momenteel maak ik mij over de gewichtsverdeling weinig zorgen. Natuurlijk zijn excessen uit den boze en wordt alles zo licht mogelijk opgebouwd, zeker in het staartgedeelte.
Het precies bepalen van het Center Off gravity is voor later als de batterijen hun plaats zullen krijgen.
Ik mik op een totaalgewicht van om en bij de 11kg.

Heligroeten,

Nick

Dat komt allemaal in orde, heb ik al lang gezien. Details maken een wereld van verschil.

Ik start binnenkort met een eigen ontwerp-romp voor mijn Raptor. Gevechtsheli weliswaar, maar niks dat echt bestaat, gewoon uitleven:)

Wederom mooi werk Nick,ik ben totaal niet thuis in deze tak van modelbouw maar geven die nieuwe intake's een betere koeling of hebben deze een andere bedoeling...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan