Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te merken komt er in de RC-heli-afdeling van dit mooie forum opnieuw af en toe wat volk langs. Thx voor de interesse en de comments.
Zoals in het begin van dit draadje te zien is, is de inhoud van de Vario-kit enorm basic. Ik moet dus wel enorm 'out of the box' gaan denken en werken want 'in the box' valt niet veel te beleven. Alle aanpassingen en details moet ik dus wel zelf uitdenken en bouwen.

@ Haddewade - van de druppeltjes die in de fles zijn meegegoten zal je later, als de dummy turbine is ingebouwd, niks meer zien. Enkel het silouet van de turbine zal nog zichtbaar zijn doorheen de omkapseling. Er zijn er die mij gek verklaren omda'k aan zaken die later nauwelijks nog zichtbaar zullen zijn zoveel tijd besteed. Maar dat is een tik die ik heb overgehouden aan vele jaren plastiek modelbouwen en sommige kameraden van IPMS-Gent zijn hiervoor mede verantwoordelijk...

@ Swaken - nog een jaartje geduld, en dan kom ik weer buiten met de build. Natuurlijk ben je altijd welkom om live een oogje te komen werpen op de werkzaamheden.

Tot volgende week mannen, BlueBird gaat nu weer bouwen.

dat zal wel met het nodige vocht gevierd zijn denk ik, die 10000 rivet is niet niets natuurlijk

Hey,

Niet teveel vieren met vochtigheid dat je die volgende rivetten nog ziet he.... :)) ;)
Knappe vorderingen Nick :)

Nu iedereen opnieuw bekomen is van het feestje kan de bouw opnieuw verder...

Frame403-Voegband-JPG_zps08ac3e6b.jpg

Frame404-Uitrollenvoegband-JPG_zpsee9133cf.jpg

Frame405-Tijdelijkwerkloos-JPG_zpsf813e2ec.jpg

Frame406-Aangebrachtroosterwerk-JPG_zps47f311fd.jpg

Frame407-Aanbrengenoxidatie-JPG_zps46648fc3.jpg

Frame408-Finalelook-JPG_zpsd4a19ad1.jpg

Frame409-Closeup-JPG_zps7901bd9b.jpg

Zo, dat was het weer voor deze aflevering van de Cobra-bouwstrip,

Heligroeten,

Nick

Hou die jongens maar in toom met al die Jupiler anders kan het wel is zijn dat de volgende rivetten er verkeerd op zitten...:nowink:
Trouwens weer een mooie update..

top update, dit ideetje ga ik onthouden, lijkt me wat stijver dan het gaas voor vliegendeuren.
vgr Marc

Blijft erg mooi om te volgen, ongelooflijk hoeveel werk erin kruipt, dat lijkt mij voor een RC model toch eerder uitzondering dan regel te zijn.

Hey,

Yep, knap gevonden, weeral en mooi gedaan met die roesteffecten. Mocht je de kleuren eronder niet uitgevoerd hebben zo je op een of ander dag het toch zien en dan had je spijt da je het niet geschilderd zou hebben, dus, goed gedaan.
@Dancooper, indd, onzen Nick is een speciaal geval, hij bouwt als een (statische) modelbouwer zijn telegeleide heli's, vandaar dat hij op hun beurzen/samenkomsten veel bijval heeft met zijn technieken. En dat is juist het schone aan de hobby... ;)

Prachtig hé en die oplossing met die Gyproc plakband vind ik héél goed gevonden; je moet er maar opkomen. Zo zie je maar dat een modelbouwer alles kan dienen.

Filmpje

Eigenlijk zou hij er filmpje van moeten maken... in de stijl van "the thunderbirds"...
met als titel: "Live and works at the BlueBird workshop" of zoiets...:wow:

Thx voor de lovende comments. Dat motiveert om verder te doen.

Nu, ook RC-modelbouw is modelbouw. Dus gebruik ik klassieke modelbouwtechnieken en materialen ipv het carrosseriespul waarmee er in de RC-wereld meestal wordt gebouwd. Raar maar waar, in de RC-wereld kom je maar weinig volk tegen dat ooit aan plastiek modelbouw heeft gedaan. De plakstiek modelbouwtechnieken en materialen zijn er dan ook niet zo gekend. 't Zijn 2 apparte werelden in de modelbouw en ik probeer 'de brug" te maken.

@ Wiyaka Owaci. Idd, een film maken zou mooi zijn, maar dan kom ik helemaal niet meer aan modelbouwen... Die poppen vragen nu al zoveel aandacht...

En nu weer bouwen zodat er gauw weer een update kan worden gepost.

Heligroeten,

Nick

Nick gewoon prachtig die poppen spreken vor zichzelf ik denk dat er heel wat tijd in kruipt he n dan nog alles op het forum neerzetten . Het is mooi werk
Grtz Marc

Opnieuw een mooie vrijdagavond modelbouwvrienden.
De voorbije dagen is er gebouwd... een overzichtje...

Frame410-roosterwerk-JPG_zps604eb5a8.jpg

Frame411-Samenstelling-JPG_zpsec457301.jpg

Frame412-Positionerenturbine-JPG_zpsae1470be.jpg

413a-Tekstmontagenieuweomkapseling-JPG_zps8d27aca7.jpg
Frame413b-Turbineverankering-JPG_zps80187b33.jpg

Frame413c-Plamurenenschuren-JPG_zps6c786be2.jpg

Frame414-Staartaansluiting-JPG_zps03a46891.jpg

Zo, op naar de volgende werkzaamheden, maar daarover een volgende keer meer.

Heligroeten,

Nick

Hey,

Weeral een knappe vordering van de werkzaamheden.
Ik geloof dat je nog een paar rivetten gaat moet zetten :))
Goed bezig... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan