Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Thx voor de reacties mannen.
Het geheim van een klinisch propere werkruimte.
-Geef alles een logische en praktische plaats.
-Leg materialen en gereedschap na gebruik onmiddellijk terug op zijn plaats en laad niks rondslingeren.
-Ruim en kuis geklieder op.
-Elke maand de werktafels en vloer nat reinigen.

Het vraagt wat tijd en dicipline, al dat ge-opruim, maar 't is toch zo aangenaam werken.

Heligroeten,

Nick

PS. De percolator staat in de keuken... zo kom ik daar ook nog eens.

Heel veel afdelingen, maar geen afdeling voedsel/drank voor de mens? :)
Een verdraaid mooie ruimt.

wauw trekt een beetje op dat van mij , alleen veeeeeel groter , veeeeel netter en meeeer geordend.
mag je best trots op zijn ,
vgr
Marc

Hey Nick,

its alive,..... :) ;)
Ma vent toch, da's indd een tijdje geleden, zelfs op de club...... :)
Hoe dan ook, blij dat je terug bent en met wat voor een presentatie, zo'n schone werkruimte, daar kunnen velen van dromen.... :)
Gelukkig is mijn kot ook ruim genoeg, alhoewel, met die boeken wordt het een probleem....;)
Ben ook benieuwd naar de bouwresultaten, ben je zeker dat je ergens geen klinknagel vergeten bent.... ;) :)

Een droomruimte sowieso, maar als ik het zo bekijk doet het me eender denken aan het labo van een optieker of een tandtechnicus. :D
De spreekkamer van mijn dierenarts lijkt er ook een beetje op! :laugh:

OFF-TOPIC ? EEN BEETJE, MAAR NIET HELEMAAL...

Het is hoogzomer en het vliegseizoen draait op volle toeren. Meetings, shows, fly-ins volgen elkaar op in een razend tempo.
De bouwwerken aan de Cobra liggen zo goed als stil. Dit betekend echter niet dat er ten huize BlueBird totaal niet meer wordt geknutseld.
De voorbije maanden werd er in alle stilte gewerkt aan een tussendoorproject dat tijdens de vliegvakantie in Frankrijk werd
ingevlogen. Het project kreeg de naam: “Mohawk”.

Frame529-ProjectMOHAWK-JPG_zpsc5604253.jpg

Frame529-02-ProjectMOHAWK-JPG_zps5148939b.jpg

P1110637800x600_zps04b5d01e.jpg

Frame530-1-MOHAWK-JPG_zps3bb335ba.jpg

Frame530-2-MOHAWK-JPG_zps3dd10f84.jpg

Heeft dit tussendoorproject iets te maken met de Cobra build. Zéér zeker! Deze kist fungeert als testbed voor het DJI Naza H stabilisatie- en positioneringssysteem.
Tot op heden zijn de ervaringen heel positief en het systeem lijkt ideaal voor gebruik in een schaalheli.

Heligroeten en tot gauw voor het vervolg van het Cobra bouwverhaal,

Nick

De voorbije paar jaar evolueert de technologie die beschikbaar is voor RC-toestellen aan een razend tempo (motorizatie, regelaars, stabilisatie, lippo's, ...).
Bijna maandelijks komen er nieuwe spullen op de markt die alle voorgaande overtreffen.
De Naza H van het merk DJI is het nieuwste van het nieuwste op vlak van stabilisatie en positionering. Het helpt de piloot om een toestel dat rigid (dus zonder flybar) gevlogen wordt in evenwicht te houden. Je kan dit vergelijken met de lange stok die een koorddanser gebruikt, maar dan elektronisch.
Speciaal en nieuw aan de Naza H is dat er een GPS, een baro-altimeter en een magnetometer aan gekoppeld is. De heli kent dus op elk ogenblik zijn GPS-coördinaat, zijn hoogte en zijn heading. Je kan dit spul zo gaan instellen dat hij tijdens een translatie tussen 2 punten niet meer doorzakt of stijgt en tevens niet meer drift. Een andere optie is dat je kan zorgen dat het toestel automatisch overgaat in hovervlucht door bijvoorbeeld een switch te schakelen en alle controlesticks neutraal te plaatsen. Heel handig als je tijdens een vlucht in het kopke efkes het noorden kwijt geraakt. De volgende stap zal zijn dat hier waypoint functies kunnen worden aan gekoppeld. De comming homing home functie is hier een eenvoudig voorbeeld van.
Later koppel ik hier ook nog een telemetrie aan waardoor ik op elk ogenblik weet wat de conditie is van de techniek die aan boord is (motortemperatuur, amperage, lippo-spanning enz, enz.).
Ja, RC-vliegen wordt elke dag boeiender en technisch uitdagender.

Heligroeten,

Nick

Hey Nick,

Knappe uitleg en zo te horen is daar ook de technologische vooruitgang niet meer te stoppen, goed zo, kan alleen maar ten goede komen van jullie.. :)
Ik zie dat je de tussendoor heli gespoten hebt zoals wij, de statische modelbouwers, het doen, met preshade, inlijningen, oplichten, enz... knap werk man, maar dat ben ik al gewend van je. Die combinatie van technieken van de statische modelbouw en de telegeleide modelbouw komen mooi tot hun recht, zal wel weer een trekker zijn op vluchtshows... :) ;)

Door de technische evolutie wordt het RC-vlieggebeuren elke dag leuker, maar tevens complexer. Alle parameters correct krijgen vergt heel wat expertise en uitproberen. Gelukkig kan ik terugvallen op alle kennis die ik beroepshalve heb met drones.

Ja idd Swaken, ik probeer in mijn knutselwerk 2 werelden, die van de statische modelbouw en die van de telegeleide modelbouw te verenigen.
In de telegeleide modelbouw gebruikt men voornamelijk technieken uit de carrosserie wereld... Nu, de technieken uit de statische modelbouw geven veel mooiere resultaten en beginnen hun intrede te doen in de RC. Gevolg. Er vliegen hoe langer hoe meer pareltjes rond. Maar als ze naar beneden kliederen is het leed dan ook eens zo groot...

Heligroeten,

Nick

Frame348-Hervattingvandebouw-JPG_zpsb58c94bc.jpg

Frame349-Hervattingvandebouw-JPG_zps94cf0b45.jpg

Frame352-Hervattingvandebouw-JPG_zpsd5db3301.jpg

Frame353-Hervattingvandebouw-JPG_zpsf5140f56.jpg

Frame349-Vormverlorenmal-800x600-JPG_zps4512ac63.jpg

Frame350-Vormverlorenmal-800x600-JPG_zps9462f615.jpg

me351-Vormgevenverlorenmal-800x600-JPG_zps813b3406.jpg

Tekstvormgevingverlorenmal-800x600-JPG_zps44de8150.jpg

rame353-Schurenverlorenmal-800x600-JPG_zps4f485329.jpg

54-Opgeschuurdeverlorenmal-800x600-JPG_zps4f058c57.jpg

me355-Ingetapteverlorenmal-800x600-JPG_zps9bec4a2a.jpg

Zo, we zijn weer vertrokken met de poppenkast... hopelijk vinden jullie de vertelling nog even wijs als vroeger. Ja ??? dan komt het vervolg over enkele dagen.

Heligroeten,

Nick

Hey,

Zeer zeker Nick, daarom komen we gluren naar je draadje..... :)
Ben benieuwd naar het resultaat... ;)

Laat het vervolg maar komen Nick. Overigens knappe vorderingen die je ons toonde.

Mark

Mercie voor de reacties mannen.
De bouwstrip vervolgt... ik zal proberen om elke vrijdagavond een vervolg te posten. Kwestie van het weekend goed in te zetten.

ame357-Chemischevormgeving-800x600-JPG_zps8912b6f8.jpg

rame358-Persbelangstelling-800x600-JPG_zps5e130142.jpg

rame359-basisglasvezelvorm-800x600-JPG_zpsfec0013e.jpg

Frame360-GetrimdeomkapselingJPG_zpsdab9e3b5.jpg

Frame361-Ontmallen-800x600-JPG_zpsed0ba0a5.jpg

Frame362-Degeboorte-800x600-JPG_zps94a68f8f.jpg

363-Nieuweturbinebeplating-800x600-JPG_zps42d98043.jpg

Frame364-Eerstepassing-800x600-JPG_zpsddb1af23.jpg

Zo, vervolg... volgende vrijdag :O

Modelbouwvrienden, zoals beloofd zetten we het weekend in met het vervolg van de Cobra-bouwstrip.

ame365-Overzichtwerkplaats-800x600-JPG_zps141dcf95.jpg

6-BesprekingverslagStratos-800x600-JPG_zps52e39e7c.jpg

e367-Inspectieshowmarinier-800x600-JPG_zps4d883449.jpg

368-Eedafleggingmarinier-800x600-JPG_zpsefd0515c.jpg

Frame369-Showmarine-800x600-JPG_zpsa7bd31f4.jpg

0ClarckenLewismakenspanten-800x600-JPG_zps835cce87.jpg

Frame371-Rompspanten-800x600-JPG_zps911ced75.jpg

e372-Ingelijmderompspanten-800x600-JPG_zps088479a9.jpg

Voila, tot hier voor deze week. Nog 7 keer slapen voor het vervolg.

Prachtige vorderingen Nick. Heel veel oog voor detail.
Puur genieten van al die bouwwerken.

Mark

mooie vorderingen en ben blij dat deze strip terug tot leven is gekomen.
Dit is eentje dat ik blijf volgen.

Dikkie dik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan