Hoofdsponsor

1/10 British tank crew member WWII (Young Miniatures). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om geen figuurschilder te zijn, zet je hier toch een heel overtuigend stuk neer.
En als je je goed voelt met olieverf, blijf dan bij olieverf.
Ik volg in stilte...

't Is plezierig om eens met iets anders bezig te zijn nu.

De jas werd iets bruiner via heel dunne, semi transparante laagjes in schaduw en licht. Zo probeer ik schakeringen in de uiteindelijke kleur te verkrijgen. Alles optimaliseren dus...en we zijn er nog niet maar het komt wel goed.

14_zps562da00e.jpg

16_zpsd60fe93e.jpg

17_zps8c97767e.jpg

19_zps65d5ba10.jpg

Weldra weer een update.

Vriendelijke groeten van Guy.

zeer schoon gedaan Guy!

nu zit ik te denken....wanneer jij wat nuances in de zwarte baret wilt, is het nuttig deze iets lichter aan te zetten zodat je wat met het zwart/ grijs ( eventueel blauw) kan blenden in je olie?

Gezien het feit dat je mooie presentatie hebt zo met de witte achtergrond vermoed ik dat je sommige aspecten van photoshop kent.

misschien idee om wat te experimenteren hierin met schaduwen, modulaties voor je het met de kwast doet?

maar mooi, secuur werk.

ik kan me ook alleen maar aansluiten bij de rest ziet er inderdaad al top uit .ik heb persoonlijk enkel ervaring met Acryl verf maar ben dan ook nog maar een paar maanden gestart met dit onderdeel dus heb nog een hele weg af te leggen maar ik denk dat ik toch ooit wel eens ga proberen met olie verf al is het maar om het verschil te kennen.

Dankullewel heren, doet toch weer plezier om te lezen na 14 dagen Zuid-Frankrijk en afgesneden van hobby en aanverwante.

Rene, blij dat je af en toe even binnenwipt hier. Goeie tip trouwens met betrekking tot de baret ! Ik heb eerder besloten deze enkele ferme lagen matzwart acryl te geven, vooral voor de structuur. Hierop ga ik in't zwart werken met olieverf, maar ook nuances wil ik bekomen door te mengen met ultramarijn blauw, omber gebrand en een tipje wit. Ik zal zien waar het schip strandt. Fotoshoppen is niet mijn sterkste kant en dat hoeft ook niet, want dan ga ik me verlagen tot boerenbedrog, wat ik wel tracht te doen is de toestand duidelijk te maken door de achtergrond aan te passen.

nico, zeker alles eens uitproberen, beide verven hebben onmiskenbare pluspunten.

Bart, ik kan er weer eens mee verder, doet deugd straks !

Aha, de meester tovenaar is terug thuis van welverdiende vakantie.
Kunnen wij ons terug beginnen opmaken om van de meesterwerkjes te genieten.

Mark

Mooi Guy !

je zei:
Fotoshoppen is niet mijn sterkste kant en dat hoeft ook niet, want dan ga ik me verlagen tot boerenbedrog,
René bedoelde om effecten vooraf aan 't echte werk in Photoshop uit te testen, niet om ons kijkertjes te bedotten he ;)

nog veel schilderplezier ! :)

Mooi Guy !

je zei:
René bedoelde om effecten vooraf aan 't echte werk in Photoshop uit te testen, niet om ons kijkertjes te bedotten he ;)

nog veel schilderplezier ! :)

Hoi Peter ! Mijn vrienden bedotten, dat zou niet mooi zijn nee, en inderdaad René gebruikt fotoshop om tot optimale resultaten binnen zijn werk te komen, nu snap ik de context !

Martin, veel op mijn honger gezeten, dat wel, maar gelukkig kon ik de hand leggen op enkele Steelmasters ter plaatse !

Mark, ja den 'tovenaar' (hahaha) is terug van z'n reis en heel gretig om weer te beginnen. Vandaag echter in de tuin gewerkt want er lonken nog BBQ's he !

Buzzy, nog veel werk hoor vriend, maar ik ga dat op't gemakske in orde trachten te maken !

Laatst bewerkt:
Hey G, laat maar wat van je horen hé. Gaat helemaal goed komen.

Mark

Dat is dan toch weer een hele mooie ietsiepietsie progress G.
Ziet er goed uit.
Kan bijna niet wachten op het vervolg.

Mark

Zoals interceptor zegt een mooie upgrade man.
Het toverstokje is terug opgeladen na het verlof zie ik. :)
Tussen haakjes, geniet van je BBQ e.

ja lekker zacht opgezet, mooi.
vind zelf de ogen realistisch nu al.

man, ik krijg weer zin door jou gewoon een dooske te plakken en te schilderen!
Of een fiere Amerikaanse para te sculpten, Brit, leunend op een boomstam.

je inspireert. dus.

dank Guy.

Dank jullie heren.

De eerste vleeskleuren werden opgebracht en geblend met heel zachte penselen/borsteltjes. Dit is de eerste olieverfsessie "vleeskleur".

Ik zoek stapsgewijze graag de diepte in het gezicht op, een en ander ziet er dus momenteel nog wat emotieloos uit.

Ogen kregen Clear op, en een pinwash van helderrood dat zeer fijn langs de oogleden loopt. Later zal ik zien of ik de ogen nog kan tunen. 't Is toch lang geleden ook hoor !

Het haar wil ik zeker nog enkele sessies aandacht geven !

24_zps07ed1849.jpg

25_zps6b2b5b70.jpg

26_zps17a5d82a.jpg

27_zpsa37f1b75.jpg

28_zps06ae3624.jpg

29_zps8e2296a6.jpg

30_zps54e1c3ac.jpg

Groeten van Guy.

D'r begint uitdrukking op het gezicht te komen G.
Goe bezig zou ik zo zeggen...

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan