Hoofdsponsor

1/10 British tank crew member WWII (Young Miniatures). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf stillekes op de achtergrond zitten genieten en leren...

Mark

Smoeltje vandaag met rust gelaten, de oversuit heeft een volgende transparante laag gekregen, richting zandkleur.

De glans zal er spoedig af zijn...

38_zps4710f547.jpg

HOT HOT HOT...HOOOOOOOOOOOOOOT STUFF (niet mijn werk, wel de muziek die bij dit weer vandaag past !).

40_zpsf335ebbf.jpg

41_zps48bb3d07.jpg

Vriendelijke doch kokend hete groet, G.

Het begint ééntonig te worden, ik weet het, maar dit is hier toch op zijn plaats : WOW (en nu verder genieten)...

Mark

Bemoedigende woorden en ik kon ze gebruiken want ik heb het roer voor wat de oversuit betreft stevig omgegooid.

Het model betreft dus de zgn. Pixie oversuit die zeer sterk gelijkt op de andere tankeroverall. Mijn referentie eerder in dit topic toont de enorme gelijkenissen. Het gaat om deze foto, waardoor ik dus dacht dat beide kleurtonen mogelijk waren :

42_zps0380d7e0.jpg

Niet dus, en dat betekende hard werken om via washes de bruintonen te treffen, en uiteindelijk kon ik nét niet bereiken wat ik wou, de zandkleur die typerend blijkt voor de Pixie. Het groen eronder bleef te veel doorkomen.

Vandaar dat ik het body-deel heb gereinigd en volledig opnieuw heb gespoten zoals de eerste fases eerder met het groen, zij het nu met zandkleur. Hiervoor gebruikte ik voornamelijk Buff, alsook Wooden Deck Tan.

Na korte maar stevige droging (temperatuur zat goed, zweten !) ging er een eerste wash overheen die de kleurtoon moeiteloos de goede richting induwde, nl. met wat Raw umber.

44_zpsb177fd90.jpg

Ik kan nu naar tevredenheid verder borduren aan onzen Johnny !

Groeten van Guy.

Awel Johnny, ik v!ind dat onze G er al goed begint uit te zien...
Of is het andersom ???? Schitterende verandering G.
Gaat helemaal goed komen, ik voel het aan m'n...

Mark

Inderdaad, zo is het wat spannender, het gezicht vond ik reeds prima, ik houd zelf niet zo van sterke contrasten, grote figuren hebben van zichzelf een schaduw zeker bij goed gesculpte modellen. Dit gaat een toppertje worden, goed werk Guy!

Ik denk dat ik bijna de eerste ben die deze buste in de juiste kleur oversuit heeft geschilderd.

Jan, u had mij het eerste licht gebracht (bedankt nogmaals), daarna ontdekte ik referenties waaruit leek dat beide kleurtonen mogelijk waren. Dit klopte echter niet, de oversuits leken erg op mekaar maar de ene, de Pixie is hier van toepassing, bruin dus. Ik heb ook geprobeerd om via bruine verfwashes de toon bij te sturen, maar het groen bleef toch te aanwezig.

Weer wat verder kunnen werken aan de tanker...

De ogen werden verder uitgewerkt met een streepje Clear, de oversuit kreeg meer tonen mee en ook rits en knopen werden van hun kleurtje voorzien. Verder volgden wat contrasttonen en hooglichten maar niet teveel. De olie en het smeer werden dan bovengehaald in de vorm van gebrande omber, gebrande sienna en AK Engine Grime, om de stof karaktervoller en vuil te maken.

Nog een laatste push weldra en dan kan ik de presentatie gaan overwegen.

Sterke uitvergroting, dat hebben jullie graag en ik kan zo alles zien wat me minder aanstaat :

46_zpsc167659f.jpg

Vriendelijke groet van Guy.

Fantastisch Guy, chapeau !!
Ikke stikke jaloers.
Tip: Misschien de plooien in de rolkraag nog wat meer accentueren?

Erwin, geen reden tot jaloers zijn makker, dit kan iedereen met wat geduld en overpeinzen. Hoewel ik niet hou van geforceerde contrasten, ga ik hieraan nog een beetje aandacht besteden. Dat zijn de laatste puntjes dan. Ook de baret dient nog wat belicht te worden. En nog wat prutskes her en der...

Martin, dank u !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan