Hoofdsponsor

1/10 British tank crew member WWII (Young Miniatures). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt alsof alles wat je aanraakt mooi wordt, je ziet helemaal het gevoel wat er met de penseel op aangebracht wordt. Zo doorgaan en je maakt een subtiel mooi figuur waar je trots op kunt zijn.
Grt Johanna

yep Guy, er zit toch al leven in het gezicht.
De barret heeft een mooie blauwachtige schijn.
Krijgt het embleem op de barret nog een donker waschje om diepte te geven ?

mooi ook weer die baret...Guy, kan je ons wat vertellen over de vloeistof(fen) waarmee je werkt?

als je tijd hebt natuurlijk, zelf blijf ik gewoon met Talens geurloze white spirit werken en gewoon terpentine.

Leysend, dank je voor het bezoek hier vriend. Met 'gaaf' ben ik heel tevreden en al zeker in dit stadium.

Mark, de uitdrukking zal nog versterkt worden door de diepste schaduwen erin te leggen, en de hooglichten erop.

Bart, voorlopig blijf ik 'm nog wat strelen !

Jip, ik moet nog een hele weg afleggen voor ik deze klaar kan verklaren maar zolang elke schildersessie zo plezant blijft gaan we nog lekker door.

Famo, de baret moet nog verder uitgelicht worden maar ook weer niet te sterk omdat zo'n viltige baret niet veel echte contrasten herbergt. De badge dien ik nog verder uit te werken want ze ziet er nagelnieuw uit in deze fase. De bedoeling is om de Humbrol metal goed te laten drogen en vooral uitharden. Daarna komt er nog ietwat van washes overheen om te temperen en fijnere details bloot te leggen.

René, ik werkte voor wat de baret betreft met een tube zwarte olieverf uit een setje van 24 voor amper 6 euro ! Nu in den Aldi voor de geïnteresseerden.
Qua verdunning is het hier gewone white spirit met voorkeur voor geurloos (iets minder vet heb ik de indruk) .

Laatst bewerkt:
die setjes van de Aldi en de Blokker zijn ok hoor. Lekker zachte verf.
heb ook een paar tubes van Abteilung 107 ( of zoiets) met standaardkleuren.
Deze verf is wat taaier.

als handzame tip voor lieden die een tijdje niks deden met olie en de dopkes zitten te ferm op de geschroefde tube...
de dop, of desnoods de hele tube even in heet water leggen. Bij mijn weten is er niks veranderd aan de viscositeit van de verf en je vervormt de tube dan niet zo als je het dopke probeert te lossen.

maar, dat is echt als je een paar jaar niks meer deed denk ik :-(

Handige toelichting René !

Buzzy bedankt !

Vandaag de tonaliteiten in gelaat weer wat bijgesteld, maar 't is nog niet klaar.

Weer vergrotingen gebruikt, zo zie ik ook beter de tekortkomingen...

31_zps71dbb84b.jpg

32_zps4ee8cc20.jpg

En als dryfitje ziet het er voorlopig zo uit (zo kan ik mijn kleuren verder op mekaar afstellen) :

33_zpsf48a39d1.jpg

34_zpsdfddd8d8.jpg

En ik ga nu nog wat verder penselen !

G.

Ja, dat is er weeral "boenk" op hé G.
Schitterend hoe je hem per sessie ziet "groeien"...

Mark

Nog wel een lange weg te gaan hoor, als ik het werk van velen zie ! Maar jullie woorden worden zeer geapprecieerd !

Nu twee grote foto's, ik hoop dat het stilaan iets wordt...

36_zps818fd312.jpg

37_zpsf03638a9.jpg

Laat het weten, tips, suggesties...ik ben hier om te leren.

Je hoopt dat het stilaan iets wordt?? Guy: hij is prachtig!!!!, zelfs het rood in zijn ooghoeken geven een deel van zijn karakter mee.
Eén woord guy Subliem.

Grtz Bart.

tipke of beter, mijn ding,...beetje violet op de wang/ neus en de lippen hiermee alvast accentueren icm huidskleur.
dan weer mijn ding, aggresievere highlights. maar dat moet je smaak zijn, ik blend het wit puur in op de hoogtes.

wacht.

niet om opdringerig te zijn, dat weet je, maar gewoon om te kijken of je hier trek in hebt.

37_zpsd511146d.png

Dat wordt mijn laatste stap René, leuk dat je dit even hebt omgezet, echt leuk !

erg mooi resultaat moet ik zeggen. Heel subtiel de highlights en schaduwen wat dus duidelijk voor een zeer realistisch effect zorgt.
Knap man !

Dat zijn woorden die ik graag mag lezen : realistisch is de betrachting. Dank je Dirk ! En ik weet wat jij uit je penselen kan toveren.

Gaaf, erg mooi Guy, misschien moet ik toch over op olie verf.
Die laastste highlights nog en hijnordt tof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan