Leysend, dank je voor het bezoek hier vriend. Met 'gaaf' ben ik heel tevreden en al zeker in dit stadium.
Mark, de uitdrukking zal nog versterkt worden door de diepste schaduwen erin te leggen, en de hooglichten erop.
Bart, voorlopig blijf ik 'm nog wat strelen !
Jip, ik moet nog een hele weg afleggen voor ik deze klaar kan verklaren maar zolang elke schildersessie zo plezant blijft gaan we nog lekker door.
Famo, de baret moet nog verder uitgelicht worden maar ook weer niet te sterk omdat zo'n viltige baret niet veel echte contrasten herbergt. De badge dien ik nog verder uit te werken want ze ziet er nagelnieuw uit in deze fase. De bedoeling is om de Humbrol metal goed te laten drogen en vooral uitharden. Daarna komt er nog ietwat van washes overheen om te temperen en fijnere details bloot te leggen.
René, ik werkte voor wat de baret betreft met een tube zwarte olieverf uit een setje van 24 voor amper 6 euro ! Nu in den Aldi voor de geïnteresseerden.
Qua verdunning is het hier gewone white spirit met voorkeur voor geurloos (iets minder vet heb ik de indruk) .