Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze morgen al vroeg uit de veren want ik heb een dagje vrijaf met weinig aan het hoofd...mijn Char dient uiteindelijk omgebouwd te worden naar z'n oude status.

Geen nood, enkel de opbouw boven de 75 mm moet verwijderd worden, en het commandotorentje op de turret dient vervangen door het bolvormige.

We gaan voor de Vercors met nummer 022.

fi05vercors13edragonslarochellemai1945_zps7ad7bc3b.jpg

Straks wellicht nieuws van CHAReltje.

Vraagje: je legt een wash en daarin pigment...daarna spuit je hier acrylverf overheen.
Ik veronderstel dat je die olieverfwash eerst laat drogen?
Of werkt het door die net niet te laten drogen.

Koekie, ik leg de wash, tamponneer er onmiddellijk de pigmenten royaal in, en ik begin te spuiten met de acrylverf. Deze laat je even uitharden en dan kan je de laag wegpulken met een tandenstokerpunt en harde borsteltjes, het pigment eronder voorkomt dat de acrylverf OVERAL vastgehecht zit, en dit is net hetgene je moet uitbuiten om het effect te verkrijgen. Je ziet trouwens onder de verflaag de pigmenten zitten, net zoals 1/1 schaal roestpokken die zich vormen onder de verf.

Kleine update :

22_zps9c4f2252.jpg

De decals worden vandaag nog geseald tussen twee vernislaagjes en dan kan het echte verouderen van de bak beginnen.

Door afgelopen nacht de Char B1 te bestuderen op het internet, kan ik nu zeggen dat er verdorie toch meer kleine verschillen zijn van tank tot tank. Voor de Vercors uitvoering zit ik er niet ver meer naast, maar de mieren heb ik niet 'gebrutaliseerd'.

Weer mooie vorderingen G.
Hij gaat er alsmaar beter uitzien...

Mark

Hoi Guy... nu heb ik toch een vraagje... het model dat je wil maken met de witte sterren zoals op die referentiefoto, in welk jaar werd die door de geallieerden gebruikt want de witte ster werd pas op 5 augustus 1942 ingevoerd, daarvoor was ze geel in zover er toen al een ster opstond.

Hoi Guy... nu heb ik toch een vraagje... het model dat je wil maken met de witte sterren zoals op die referentiefoto, in welk jaar werd die door de geallieerden gebruikt want de witte ster werd pas op 5 augustus 1942 ingevoerd, daarvoor was ze geel in zover er toen al een ster opstond.

Hey Walesha, naar mijn weten hebben de geallieerden deze in 1944 in Normandïe en tijdens de bevrijding van Parijs hernomen! Deze (ongeveer 17 Chars B) hebben dienst gedaan bij de 13ème Dragon en hebben deel genomen aan de slag om Royan in april 1945.

Hey G komt er een figuurtje naast? Bv: van een Americaanse tanker met een helm van de Franse gemotoriseerde troepen van 1940?

Thierry

De Vercors werd buitgemaakt op de Duitse bezetter in '44, overspoten en voorzien van de sterren Walter.

Correcte info Thierry ! Wat figuren betreft, ik ga binnenkort een poging ondernemen om iets acceptabels uit mijn penselen te halen, dat resultaat zal bepalend zijn voor het toevoegen van figuren. Bedoeling is enkele soldaten op de tank te posteren, en burgers met bloemekes en Franse vlaggen, maar zoals gezegd, mijn ogen zullen dan een stevige effort mogen doen, de vingers kunnen het, maar 't is vooral mijn dieptezicht tegenwoordig.

We baggeren gewoon verder, de ene dag lijkt niks te lukken en dan gaat alles vanzelf...

23_zps6f34d4b1.jpg

24_zps0f4000d7.jpg

25_zpsc0860740.jpg

26_zps2a39cea0.jpg

Morgen vaneigens meer.

Groeten ! G.

Morgen knallen we verder Danny ! Maar ik ga deze flinterdunne micro laag niet verstoren, morgen wordt er fijne verf schade opgebracht met penseeltjes en een superfijn sponsken !

Laatst bewerkt:
Een zacht gekookt eitje voor ontbijt, en dan in hetzelfde potteke zijne wash aanmaken.

Maar niettemin weeral schitterend werk, Guy !

Groeten Rik

Hey Rik, zo'n eierdop met rand is heel interessant om in te werken, in't midden de verdunning en langs de randen kan je kleine mengseltjes aanmaken.

Goeie tip G. Eens uitkijken naar zo'n eierdopjes in de kringwinkel...

Mark

Goede tip, inderdaad.

Maar ik gebruik potdekseltjes, van bokalen uit de keuken, zoals bvb van olijven, :P

Als het dekseltje te veel besmeurd is, kieper ik het gewoon in de vuilbak.

Dus jongens : olijven eten en de dekseltjes verzamelen... :)

Groeten Rik

Ik heb eens in de blokker een setje inox eierdopjes gekocht voor een prikje en die doen nog altijd dienst.
Als de verf er opgedroogd inzit ga ik er gewoon met een schuursponsje door en het is terug proper ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan