Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt jongens, het is fijn dat jullie het zo bekijken. Ik ga ook voor mooie, ontroerende gebaren zorgen voor het tegengewicht, die vonden immers ook plaats aan beide zijden.

Ik hoop dat ik straks foto's kan posten van de auto met alle gebroken ruiten op hun plek.

G wat een update zeg,dat glas schitterend gedaan man doe ik je zeker niet na hoor.

G wat een update zeg,dat glas schitterend gedaan man doe ik je zeker niet na hoor.

't Is eventjes wat experimenteren om de krasjes te zetten maar verder is er niks aan hoor Patje. En uw kunsten zijn écht van de bovenste plank, dus ik denk dat je dit ook wel kan hoor !

Prachtig hoe dit model wordt verwoest :O :huh:

Wat slachtoffers betreft op een diorama, zelf ben ik het volmondig eens met het feit dat dit veel te vaak over het hoofd wordt gezien.
Je ziet telkens wel de actie op een dio, maar zelden zie je de talloze slachtoffers die tijdens deze actie zijn gevallen...

Het stoort niet GUnit dat je dit op het forum post.
Dit verbieden is hetzelfde als de geschiedenis negeren en goedkeuren dat oorlog leuk en stoer is.
Laat dit nu niet de bedoeling zijn van deze hobby :nowink:
Mijn zegen heb je ;), ik heb er het volste vertrouwen in dat je dit op een beschaafde manier aan bod zal laten komen op je dio.

Ben met dezelfde insteek begonnen aan mijn diorama en doe niet aan beoordelen en veroordelen alsook politiek volg ik niet maar iedereen is kind van zijn tijd en geschiedenis verbloem ik niet ( oorlog is nooit mooi ) .
intussen bewonder ik wederom wat gij allemaal kunt en ben er echt jaloers op toch geniet met volle teugen van wat ik hier zie en opsteek top grt.

Ik steun je hier volledig in, ik zat met hetzelfde problem toen ik mijn Dio over Pointe Duc Hoc bouwde. Vallende soldaten of niet. Ook op Contackt on the other side of the bridge Heb ik een gesneuvelde soldaat geplaatst.
Oorlog is gruwel en kwel soms zijn we te verbloemend met onze diorama's, de realiteit mag zeker ook op diorama's terug te vinden zijn.

Grtz Bart.

Mensen, het doet me plezier om te lezen dat ik niets hoef te verbloemen, als tegengewicht zal ik evengoed handelingen tonen die getuigen van diepmenselijkheid. Ik wil vanzelfsprekend geen massa horrortaferelen gaan bouwen.

Bart, je PDH diorama herinner ik me nog haarscherp, dat vond ik eerlijk gezegd een sterk staaltje van dioramakunst.

Bedankt voor jullie reacties, tot snel !

De realiteit van de oorlog moet kunnen vertoond worden al is dat veel moeilijker om te realiseren dan een gewone levende soldaat.
Velen denken dat het maar een figuurtje is dat daar ligt maar een lichaam ligt nooit in "strekstand fix", integendeel het zal zich meegeven rond de contouren van de plaats waar het gevallen is. Tevens moet er veel aandacht geschonken worden aan bevuiling door bloed en dergelijke wat ook niet zomaar kan verwezenlijkt worden met een beetje rode verf of modder.
Go for it Guy !!

Guy, ik weet zeker het je zal lukken.
Dank met de lovende woorden voor PDH, ik heb daar ook echt van genoten om die te bouwen (en er zit nog zo ééntje aan te komen in de toekomst).

Grtz Bart.

Erwin en Bart, dank jullie.

Ik heb het kapotgeschoten glas ondertussen in de wagen gelijmd. De achterlichten zijn toegevoegd aan de bumper en ook de zonnekleppen geven toch iets extra's aan het sobere interieurtje.

De kogelgaatjes moeten nog een tikje conisch gemaakt worden, maar ik denk dat het nu wel de goede richting uit gaat.

1dfc434f-da26-4755-93f1-e969f5005a09_zpsmgqogka3.jpg

59964c16-fb26-4ffb-8341-6740f8fe6b6f_zpsbh9qtmfw.jpg

Voor het overige is er nog veel werk aan de winkel...

Groeten.

Guy, een vraagje in Uw opzet/verhaal: Werd dat voertuig van 2 kanten beschoten of enkel van links?

Reden van mijn vraag is dat, als hij van links beschoten werd en de gaten in het rechter portier de uitgaande kogels moeten voorstellen, dan moeten de uitgangen puntig of gebold zijn naar buiten.

Pascal, het leukst wordt het als ik dit karretje ga voorzien van een hoop zooi op ondermeer de achterbank.

Erwin, zoals het er nu uit ziet werd hij met meerdere wapens beschoten, uit verschillende richtingen. De inzittenden deden nog een poging om uit te stappen maar bezweken, de deuren zullen daarom ook gedeeltelijk open staan. De gaten worden nog verder afgewerkt, het idee van uitgangsgaten vind ik wel wat hebben...

Een kleine update, ik heb zo ongeveer overal aan gewerkt, zachte washes, meer ledereffectjes, roestige randen hier en daar, wat regenstrepen.

Ik doe dit heel opbouwend, dus heel veel ga je er niet van zien, maar vooral de buitenzijde zal nog iets meer 'tekening' krijgen door krassen enz.

Daarna ga ik de achterbank vullen en het vouwdak sculpteren. Figuren maken doe ik later.

49_zpseytai4fl.jpg

50_zpsvr9mxl5w.jpg

51_zpstoroq3mp.jpg

Groeten.

G ik vind het glaswerk echt machtig gedaan,dus je hebt er krasjes in getrokken.Dat is nu eens iets wat ik moet uit proberen.
Trouwens je werk in het algemeen steeds een avontuur he man.

Prachtig geworden , heel realistisch het glas.

Om wat meer variatie aan te brengen, toch een idee, gehard glas blijft vaak ook willekeurig bovenin en bij de hoeken hangen. Om een voorbeeld te geven, bij het railvervoer, wordt na een ruitbreuk de binnenkant, eerst schoongemaakt om alle scherven te verwijderen, die nog ijn het rubber hangen, ook al heeft het voertuig nog kilometers gereden. Bij auto's wordt zo'n ruit meestal, met een Veter in het rubber erin geregen. Bij railvervoer, met een rubber stratenmakers hamer erin geslagen. Denk aan je vlakke ruitjes. Dit niet als kritiek, maar als opmerking dat je alle kanten op kan bij verschillende kapotte ruiten. Als begrip, gehard glas is keihard, maar ook boterzacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan