Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi spuitwerk aan deze wagen...

heb jij het ook wel eens meegemaakt dat je zo aan het airbrushen bent en dat precies op dat moment, als je heel dicht bij je model zit en geconcentreerd met lage druk aan het werken bent, er een scheutje verf uit je cupje recht op je model valt?

zwijg me daarover... laatst gehad met alclad... gelukkig kunnen wegwijven met de vinger (direct) en weer overspuiten, ... maar get geeft wel een aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrggggggggh moment...

Silenoz en Roy, het overkomt ons vroeg of laat allemaal wel eens denk ik. Ikzelf heb dit al een paar keer mogen meemaken, en gelukkig heb ik het ook een aantal keren gehad dat de verf nipt langs mijn model op de tafel terechtkwam. Ikzelf heb geen ervaring met Alclad maar als je het direct kon weg wrijven met de vinger zal de ondergrond waarschijnlijk acrylbasis geweest zijn ? Ald je dit met acryl op acryl voor hebt (en dan zeker als het de Tamiya Laquer thinner betreft !) heb je wel een probleempje.

Pascal, dat is heel graag gedaan voor iedereen die er ook maar iets aan kan hebben.

Dank je wel Aris !

Yves, goed dat ik het weet, ik zal in de toekomst steeds posten op deze wijze (ik stop op de Amerikaanse fora dus ik zal méér tijd hebben én om te bouwen én om hier verzorgde updates te plaatsen).

Frank, ik spuit de X22 Clear (die aardig dik is) verdund met Laquer thinner van Tamiya (de flacon met GELE draaidop op enkele van de foto's), en dat geeft zeer goede resultaten, heerlijk strak en super glanzend. Ik zet de druk tussen 1.8 en 2 bar voor dit karweitje waarbij ik vanop ongeveer 20cm rond mijn model werk, het is een beetje aanvoelen maar ik acht het belangrijk dat je vooral genoeg Clear meespuit omdat anders de luchtstroom te sneldrogend werkt en glansverschillen geeft.

Aha dat kan ik ook eens proberen! Ik verdun het met de acrylic thinner. En duidelijk op te lage druk. Zal eens wat proefstukjes moeten doen. Hartelijk dank voor uw feedback!

Peter, graag gedaan, en niet meer dan normaal want ik leer hier ook veel.

Frank, dan zal dat ongetwijfeld dé reden van de problemen zijn, echt, gebruik 'ns Laquer thinner en je wil niks anders meer ! Ik heb geen andere acrylthinner nodig.
En ik kuis er zelfs mijn airbrush mee !

Frank, dan zal dat ongetwijfeld dé reden van de problemen zijn, echt, gebruik 'ns Laquer thinner en je wil niks anders meer ! Ik heb geen andere acrylthinner nodig.

Dat kan een probleem zijn. Ik weet niet waar Frank woont, maar in Nederland mag de Laquer Thinner niet verkocht worden, hoewel die op beurzen bij Belgische en Duitse handelaren wel verkrijgbaar is.

Peter

Frank, wel zorgen voor ventilatie en een mondkapje voordoen voor de zekerheid.

Guyke, het is hier smullen van het begin tot het einde. Lange tijd in stilte gevolgd wegens te weinig tijd om echt te reageren, maar wat een vet gedoe (en dan heb ik het niet over het soort dat je met Dreft moet verwijderen of hetgeen wij op de buffers gebruiken he :D). Knap verfwerk ook. En ja, Tamiyaverfjes en Laquer Thinner, het is bijna de natte droom der modelbouw airbrushers he :D

Keep yer candy comin' Cap'tan!

Hey Wouter, plezant dat je het wat vindt ! Ik weet dat kindjes veel tijd opslorpen, maar dat gaat straks weer de goede kant op.

Weer een update.

33_zpsosobftvj.jpg

34_zpsy9elbyuu.jpg

35_zpsrj7rs3x0.jpg

36_zpsv6sayvip.jpg

37_zpsozqhtres.jpg

38_zpstipleluj.jpg

39_zpsxatfj3wi.jpg

40_zps4dgw5sm6.jpg

Groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
hier heb ik een abonnement voor genomen want is echt de moeite om bij te leren bedankt man echt grt Pascal

Weer ne zalig begeleide en geanimeerde uitleg G...! Da van die sjablomen voor de banden is wel goe gevonden da wist ik nog nie..!!!

Grtz yves,

Zeer interessante info hier G gebruik je dé gewone White spiritus of van een modelbouw merk,ik heb onlangs gehoord dat white spiritus een glanzende film over het model legt ....

Namnam, ziet er weer strak uit Guy!

@Danny: White spirit een glanzende film achterlaten? Das het eerste dat ik er van hoor, ik gebruik het al jaren en nooit voorgehad.

Bedankt voor de leuke reacties mannen.
Danny, Wouter reageerde al en ik heb op mijn modellen ook geen last van een glanzende film, wel is het zo dat ik de geurloze variant gebruik, die is minder vettig dan de gewone white spirit. Mijn white spirit komt ook niet uit de modelbouwvakhandel maar gewoon van de Spar als ik me niet vergis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan