Hoofdsponsor

1/24 Chevy '57 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Beste Jelle dat was juist het probleem de krassen waren te diep , ik wou de motorkap polijsten omdat er teveel verschil tussen de gepolijste delen zat de motorkap blonk harder dan de gepolijste andere stukken en er moet iets in het doek gezeten hebben tijdens het polijsten daarna met het waxen zag ik het
grt
en ook nog een prettige Pasen voor u en uw fam.
Marc
 
Maatekes ik weet dat ik een stuk achter sta nu ga ik even wat bijbenen om niet te ver achter te blijven ondanks alle drukte die mijn leven nu op dit moment beheerst heb ik toch een klein gaatje gevonden om wat te laten zien , het zal kort zijn

De uitlaten zijn veranderd door de pijpen rechtdoor te laten lopen en ik heb daarbij gebruik gemaakt van stukjes antenne buisjes

attachment.jpg

Hier de onderzijde met de uitlaten en ik heb ook een benzine leiding bijgelegd

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze set velgjes zijn een donatie van een collega brouwer die mij zo vriendelijk was om die op te sturen waarvoor mijn allergrootste dank ze zijn juist een maat groter dan die er bij mij bij waren en ook een stuk mooier geen flash wel heb ik ze ontchroomd en ze in blinkende zwarte lakverf gespoten en daarna met Alclad chroom verf gespoten werkelijk knap spul maar het vraagt wel enige oefening voor het beste resultaat
hoe dunner de laagjes die je spuit hoe beter het chroom effect , de eerste maal dat ik het gebruikte was het net of ik gewoon zilververf had gespoten en was daar niet tevreden over , op you-tube heb ik een filmpje gevonden waar men het zeer duidelijk uitlegde , wat ik daarna probeerde met het resultaat wat je hier te zien krijgt echt de moeite

attachment.jpg

en dan hier de miserie met het kleurverschil de motorkap is zo goed als zwart en ik heb alle pistes geprobeerd om hetzelfde effect te krijgen als het kofferdeksel maar kom er niet dus morgenvroeg sta ik in de winkel om uitleg en een nieuw busje verf anders is alles voor niks geweest
beste vrienden dat was het in het kort , vanaf nu ga ik proberen om terug bij te blijven
Nog even dit mijn binnenbekleding heb ik terug mat gespoten omdat het te blinkend was en bekleding blinkend daar hu ik niet zo van
Groetjes
Marc
 
Mijn beste vrienden nu ben ik ten einde raad ik heb weer geprobeerd om de motorkap voor de zoveelste x nog eens gedaan helemaal opnieuw begonnen vanaf de zwarte plastic en ditmaal heb ik er iets lichtere primer opgezet in de hoop dat het zou beteren maar niks is meer waar kijk het verschil nog eens

attachment.jpg

dit is gisteren gespoten en tot vandaag gedroogd en er zoals de vorige keer mijn vernis erover gezet blinken en strak geen probleem
Nu sta ik voor een dilemma oftewel begin ik helemaal opnieuw ? Oftewel doe ik het dak mee in die donkere kleur een soort two tone ik weet het niet meer
Dit is de eerste x dat ik zoiets meemaak . Ik heb het al wel gehad dat zal Roy en oudere ( langer op het forum he ) collega's nog wel herinneren met mijn VW Porsche bus , maar daar kon ik onrechtstreeks niks aan doen die is gespoten in Humbrol enamel wat ook zeer mooi blinkt maar ik had nog twee potjes oude verf en die was op en ben er nieuwe gaan halen en daar zat kleurverschil op niet erg veel maar onder sommige lichtinval zie je het
Maar hier is het dag en nacht verschil uit dezelfde flacon
Wat stellen jullie voor ?
Marc
 
Ik vind het heel spijtig Marc en kan je geen goed advies geven. Was het een legervoertuigen dan zou het niet zo nauw komen en was enige kleurvariatie misschien zelfs welkom; ik zou daar dan misschien een filter overheen spuiten in een poging de kleuren naar elkaar toe te trekken. Maar hier... Geen idee wat het verstandigste is. Ik kan je enkel zeggen wat ik zelf zou doen en dat is afplakken en over de huidige laag verf een vijftal nieuwe laagjes spuiten. Motorkap en body dus. Van verf ontdoen lijkt me niet nodig, omdat er een mooie onderlaag is. Zie dat als primer.

Maar ik zou eerst afwachten wat anderen adviseren.
 
Hoi Marc, dit is wel een hele rare bedoening, een raadsel op zich om het zo te zeggen. Als ik mij mening mag geven, zou ik helemaal opnieuw beginnen, ik weet het dat is natuurlijk een langdurig werkje en het geeft niet echt op, maar als je een two-tone wil maken moet je je kleuren ook doortrekken op de flanken van je auto op een of andere wijze. Wat ik zou doen is hem van de verf strippen, een kleur kiezen die het dichtst aanleunt bij de kleur die ik oorspronkelijk wou en allereerst de motorkap en het kofferdeksel op indentiek dezelfde manier behandelen en dit laten uitdrogen alvorens de body aan te pakken. Zoals ik zei is dat wat ik ermee zou doen, je bent natuurlijk vrij van te doen waar je zelf zin in hebt.
 
Mooie bouw. En zonde dat je problemen hebt met de verf op de motorkap. Zoals je vermeldt eventueel two tone spuiten, das vaak ook mooi op die oude Chevy's

Cheers
 
Het gene dat je nog kan proberen is zonder primer.
Zoals je de rest gespoten hebt.
 
Mannen bedankt voor uw meedenken
@Roy ik kan moeilijk want de bmf zit mee onder de vernis ik zal wel zien wat ik doe ook zijn er al een paar chroomdelen gekleefd en dat zal moeilijk worden om ze er terug af te krijgen
@Stef het rare is dat alles in verschillende stages gespoten is , en ja ik weet dat het verkeerd is of was , maar daar zie ik geen enkel kleurverschil en nu plots bij dit ene ding gaat alles in de mist
Vrienden ik ga er nog eens rustig over nadenken en niks overhaastig doen want ik heb al zitten denken dat het komt door het daglicht want zoals ik al had geschreven toen de Chevy body was gespoten loop ik er altijd mee naar mijn vrouw om te vragen of de kleur wel goed is en ze zei vanaf het eerste moment " da is ne zwarte " ik zei nog nee die is violetachtig blauw of andersom en na een tijd lijkt die kleur te verlichten komt het door het zonlicht ? Komt het door dat de verf nu uitgehard is ? Komt het omdat er vernis op staat ? ik weet het echt niet
Als er nieuws is laat ik het jullie weten beste vrienden duimen aub dat het toch nog goed komt
Marc
 
Gelet op de bmf moet ik me helaas aansluiten bij Stef... Maar nogmaals mijn mening moet zeker niet doorslaggevend zijn.
 
Beste Roy waarom mag jouw mening niet doorslaggevend zijn , het was toch altijd jij die me er over de streep trok niet negatief bedoelt hoor maar je weet ik ben een echte twijfelaar he en ik durf niet goed te beslissen , het is daarom dat ik dikwijls jullie allemaal om een mening vraag
grt
Marc
 
OF je maakt er zo'n rat look van: roestige motorkap, blinkende rest. Dat is de gemakkelijkste oplossing als je dat mooi vindt.
 
Beste Roy waarom mag jouw mening niet doorslaggevend zijn , het was toch altijd jij die me er over de streep trok niet negatief bedoelt hoor maar je weet ik ben een echte twijfelaar he en ik durf niet goed te beslissen , het is daarom dat ik dikwijls jullie allemaal om een mening vraag
grt
Marc

Omdat ik van dit onderwerp te weinig verstand heb...
 
Maakt toch niet uit of je er iets van af weet of niet , jij bent toch redelijk goed op de hoogte van auto's maar iemand anders zijn visie of oordeel kan mij doen overtuigen jullie zijn nu al met twee dus de weegschaal helt al over ik ga nu nog een paar dagen wachten misschien dat deze kleur ook nog wegtrekt zoals bij de body dan is alle probleem van de baan , maar ik kan nog goed verder met de motor
Marc
 
Kleuren kunnen raar doen, ook op echte voertuigen.
Mijn Rover 75 heeft een donkergroene kleur maar als ie wat vuil begint te worden zou je, onder bepaalde lichtinval, denken dat het een donkerblauwe is. Staat ie heel vuil, wederom onder een bepaalde lichtinval, dan denk je dat het een zwarte is.

Ik kan het natuurlijk niet zeggen op je model maar steekt die kleur echt zo veel af van de rest? Heb je ook dat kleurverschil als de motorkap geplaatst is? Het kan met de lichtinval te maken hebben in combinatie met de vorm van de motorkap als je er recht op recht naar kijkt.
Is maar een idee he.
 
Ik zou de motorkap gewoon zo laten.
Een two tone met enkel de motorkap in een andere kleur dus :))
 
:17: :zx11pissed: beste vrienden de kogel is door de kerk en jullie hebben gewonnen en mij overhaalt mijn Chevy ligt in de remolie en alles maar alles moet er terug af , BMF en al dus mannen troost me een beetje want hij was zo mooi ;) ;) ;)
Marc
 
Marc beste kerel soms is het wellicht beter eens te herbeginnen,maar ik had het zo gelaten,want een motorkap met ietwat andere kleur is altijd mogelijk,zie je in het dagelijks leven ook wel.helaas ja die bmf he goede vriend,maar de wil is er sterk aanwezig merk ik op bij jou dus dat gaat hier echt goed komen.
 
Als je perfectionisme nastreeft, is dit de beste maatregel. Jammer van al het werk, maar over een week denk je waarschijnlijk "ja, goed dat ik dit heb gedaan!".

Bovendien kun je nu eerst gaan dryfitten...*









*Heel erg flauw grapje, maar ik kon het niet laten :8
Kun je wel tegen he
 
Terug
Bovenaan