Nu terug naar de Princeton. Ik had nog steeds een PE-set niet gebruikt, die voor de vierdubbele Bofors magazijnen. Er zijn goede foto's van de Independence waar je deze op kan zien.
De barbette heeft aan de buitenzijde enig detail dat Dragon wel probeert te voorzien, maar het is niet helemaal correct. Ik heb hier met stukjes zilverdraad de steunpootjes nagemaakt.
Hier nog een dryfit van de barbette op de boeg, waarbij de PE-ringen al aangebracht zijn. Omdat er twee poortjes in zitten, kunnen de ringen aangepast worden aan de veranderende diameter. Voor de positie van de twee panamakluizen moet je wat gokken, ik zag geen locator hole.
Ik was al even naar mijn collectie kettingen aan het zoeken, toen ik me herinnerde dat WEM deze als twee PE-strengen had meegeleverd. Ze leverden zelfs genoeg om de ankers een paar diepgangen neer te laten. Bij mij blijven ze geborgen. Let op de erg onnatuurlijke representatie van de Dragon kettingen links in het fret.
Hier zitten de kettingen op hun plek, nadat ze Gun Metal gespoten waren en een zwarte wash hadden gekregen. De twee waterdichte deuren zijn van Dragon, ze zitten op zo'n onbereikbare plek achteraf dat ik hier geen PE van WEM aan wil verspillen. Zones waar ik later niet meer bij geraak zijn hier al grijs gekwast.
Hier zit de bovenbouw er al wel op, je ziet de kettingen dus alleen nog onder die galerij. De kleine barbette aan bakboord moest wel met een PE-stripje afgesloten worden.
Aan de achtersteven is het PE nu ook gemonteerd. Hier liepen de magazijnhouders nog verder over het rechte stuk pantserplaat naar voor, dit is ook voorzien door L'Arsenal. Vreemd genoeg is de diameter van het plastic stuk iets kleiner dan die voorop, waardoor ik heb moeten bijbuigen. Ook hier moest de kleine barbette aan stuurboord dichtgemaakt worden, een van de twee stukken hangarmuur zal waarschijnlijk een millimetertje slecht uitgelijnd zitten maar ze zitten wel in hun locator holes. Dit moet je dus op voorhand bijvijlen.