Met enige schroom is het weer tijd voor de volgende update.
Op een aantal Avengers in vliegende toestand na zijn nu al mijn vliegtuigen gebouwd. Die andere zouden teveel ruimte innemen op het dek. Ook de L'Arsenal Hellcats zijn nu af, ze zijn met een mes ontdaan van hun vleugels.
Hier een vergelijking tussen de doorschijnende Dragon Avengers en die van Trumpeter. Vooral het landingsgestel wijkt wat af, maar daar heb ik niets aan veranderd omdat het zo slecht te verlijmen is. Ook al gebruik je modelbouwlijm, dan kan je de wielpoten nog steeds los krijgen met wat beweging. Al het PE is wel ook overgenomen op de Trumpeters.
Hier wordt de cockpit uitgefreesd. Dit is minder lastig dan bij de vliegtuigen uit massief clearpart.
De wheelbays zijn om een of andere reden afgesloten op de vleugels. Ik heb ze opengeboord met de hulp van een gebroken boortje met een oneffen punt. Daardoor krijg je een gat dat aan de kanten dieper is dan in het midden. Met lijm kan je de bodem weer glad maken.
De gieting van deze propeller was niet goed afgesteld, de plasticspuit is te snel gestopt. Gelukkig wordt dit grotendeels vervangen door PE.
De vleugels hebben nu dezelfde wheelbays als bij Dragon.
De resin Hellcats worden gekortwiekt, want die moeten in de hangar staan door hun gebrek aan details.
Het landingsgestel is zodanig aangepast dat ze even hoog op de poten staan als de Dragon toestellen. Door een kleine plooikant te maken, zullen de poten ook steviger vastzitten dan door ze met een uiteinde in een putje te steken.
De hele airwing wordt nu tentoongesteld zoals ik die graag op de ESM zou willen tonen. Een paar stukjes PE ontbreken, zo hebben de opstijgende Hellcats geen cockpit.
Door de datum die ik wil afbeelden in oktober '44 zullen ze in overall Sea Blue gespoten moeten worden. Het glaswerk moet nog eens bekeken worden, het is nu wat te dik om te plaatsen met al die interieurstukjes.
Op een aantal Avengers in vliegende toestand na zijn nu al mijn vliegtuigen gebouwd. Die andere zouden teveel ruimte innemen op het dek. Ook de L'Arsenal Hellcats zijn nu af, ze zijn met een mes ontdaan van hun vleugels.
Hier een vergelijking tussen de doorschijnende Dragon Avengers en die van Trumpeter. Vooral het landingsgestel wijkt wat af, maar daar heb ik niets aan veranderd omdat het zo slecht te verlijmen is. Ook al gebruik je modelbouwlijm, dan kan je de wielpoten nog steeds los krijgen met wat beweging. Al het PE is wel ook overgenomen op de Trumpeters.
Hier wordt de cockpit uitgefreesd. Dit is minder lastig dan bij de vliegtuigen uit massief clearpart.
De wheelbays zijn om een of andere reden afgesloten op de vleugels. Ik heb ze opengeboord met de hulp van een gebroken boortje met een oneffen punt. Daardoor krijg je een gat dat aan de kanten dieper is dan in het midden. Met lijm kan je de bodem weer glad maken.
De gieting van deze propeller was niet goed afgesteld, de plasticspuit is te snel gestopt. Gelukkig wordt dit grotendeels vervangen door PE.
De vleugels hebben nu dezelfde wheelbays als bij Dragon.
De resin Hellcats worden gekortwiekt, want die moeten in de hangar staan door hun gebrek aan details.
Het landingsgestel is zodanig aangepast dat ze even hoog op de poten staan als de Dragon toestellen. Door een kleine plooikant te maken, zullen de poten ook steviger vastzitten dan door ze met een uiteinde in een putje te steken.
De hele airwing wordt nu tentoongesteld zoals ik die graag op de ESM zou willen tonen. Een paar stukjes PE ontbreken, zo hebben de opstijgende Hellcats geen cockpit.
Door de datum die ik wil afbeelden in oktober '44 zullen ze in overall Sea Blue gespoten moeten worden. Het glaswerk moet nog eens bekeken worden, het is nu wat te dik om te plaatsen met al die interieurstukjes.