Het werd dringend tijd om de laatste veranderingen uit te voeren die nodig waren om te kunnen gaan schilderen. Een aantal details ontbraken nog; enkele heb ik nog maar pas ontdekt bij een check-up met referentiefoto's ernaast.
De boegspriet diende om de paravane-ketting over te laten rollen, hier zat een wieltje in verwerkt. Er zit ook een vlaggenmast op, die vond ik wat onhandig in plastic, dus dat is een draad geworden.
De voorste schoorsteen moest ontdaan worden van de extra stoompijp. Ik zag op een foto dat hier een hogere buis aangehecht was. Ook zaten er antennes op de twee voorste schoorstenen.
Ik heb foto's van de Independence gebruikt om deze details na te bouwen, die zijn scherper genomen. er moesten drie platformpjes voor de antennes gemaakt worden, vooral de steuntjes daaronder waren moeilijk onder dezelfde hoek te bevestigen.
Uit de kithandleiding is het niet af te leiden, maar het bakboordsloepdek is een stuk langer dan het stuurboord exemplaar. Ik had hier wel al iets van opgevangen, maar dacht dat het wel bij latere schepen van toepassing was. Toen zag ik op een wazige foto van Princeton dat er onder de catwalk achteraan nog een vlot bevestigd was op deze uitstulping en dat er dus nog iets aangebouwd moest worden. Er leidden zelfs nog twee ladders van de catwalk naar dit dek, iets dat aan stuurboord ontbreekt. Ik heb voor deze ladders een gat moeten maken in de messing PE catwalkvloer, geen lachertje want die kwam er uiteindelijk voor een deel af. Op het bovenaanzicht zie je dat er op de foto van de Independence een doorgang is naar de ladders, er zijn er nog genoeg over om dit mee te scratchen. Ook een waterdichte deur moest nog toegevoegd worden.
Zowel aan stuur- als aan bakboord moesten er takels komen voor de valreep. Die waren er niet, maar de stukjes voor de stormwering op het dek hadden ook de juiste vorm, en die ga ik toch niet openzetten. Er is ook nog een stukje trappenhuis gelijmd onder de brug, hier moet wel nog een steunbeer teruggelijmd worden.