Bedankt, Erwin. Ik ben er nu wel tevreden over. Hierbij nog een post met bedenkingen over het houten dek. Ik twijfelde daarstraks nog steeds of ik het plastic dek van Dragon wel wilde vervangen door het houten dek van Pontos. Als je beide op het eerste zicht vergelijkt, dan zou je tegenover de mooie textuur van Pontos de fijne gravure en de opvallende "transverse girders" van Dragon kunnen stellen. Die wilde ik er zeker in en ze zijn minder opvallend aanwezig bij Pontos.
Maar wanneer je zorgvuldiger gaat vergelijken met de foto's die bijvoorbeeld in het boek over de Independence te vinden zijn, dan zie je hoeveel nauwkeuriger de lay-out van Pontos is tegenover Dragon. Om te beginnen is de tussenafstand tussen de girders bij Pontos veel korter.
Een voorbeeld hiervan zie je bij de liftopening links op deze foto. Bij Dragon passen er ongeveer 5 stroken in de lengte van de liftopening. Pontos haalt er zeven, wat meer overeenkomt met de foto's van het dek. Ook zitten er een paar kleine details in het dek verborgen, zoals munitieliften. Wanneer je de lift voor de achterste vliegtuiglift lokaliseert op de foto, dan zie je dat deze op dezelfde hoogte zit als de deur naar het "foamite station" in de galerij. Pontos plaatst dit correct, maar Dragon zit een strook te ver naar achter, ter hoogte van de luchtafweeropstelling. Een lift vooraan het schip hoort dan weer groter te zijn, wat bij Pontos het geval is en Dragon niet.
Ik heb nog overwogen om de kleinste maat van Evergreen stripjes te kopen (ze bestaan op 0,5x0,25mm) en die in de plaats te kleven van de Pontos girders, maar ik denk dat ik dan niet de continuïteit van het dek bij Pontos haal, en dan moet ik er nog een gatenpatroon op kunnen zetten. Het zou wel makkelijker zijn om te schilderen, want de strips hebben op foto's een donkerder kleur dan het hout.