Ik ben vanmiddag naar de Gamma geweest en heb daar alleen 3 mm dik xps ( soort depron ) gevonden welke je onder de laminaat vloer legt voor geluid af te stompen. Ik vond 3 mm te dun want ik wil dit ook later gaan gebruiken voor dikkere muren bijvoorbeeld. Jammer maar dan is balsa foam nu weer een optie. in principe moet je dus een materiaal hebben welke betaalbaar is en goed te bewerken is. De oppervlakte moet dan uiteraard ook niet te poreus uitzien.
Het heeft even geduurd maar de constructie van de " cockpit " is aan de binnenzijde bijna klaar. Mooie details maken het compleet al zie je er later zoals gewoonlijk niet zoveel meer van terug. Maar dat mag de pret niet drukken.
We zien een stoel voor de machinist en een stoel voor de schutter. De schutter kan het wapen welke boven op het dak staat gemonteerd vanuit zijn stoel volkomen bedienen. Beide zijn goed beschermd rondom door kogelvrij glas en door gepanserd staal. Ook zijn er tralies omheen gemonteerd welke later erop komen. Deze beschermen extra mee tegen vandalisme.
De ombouw volgt als eerste waarna rest van de cabine daartegen aan wordt gemonteerd.
In deze kit heb je de keuze tussen blank of getint glas. Beide kleuren zijn aanwezig en passen perfect in hun sponning. Meestal kies je dan voor de getinte versies..
Als je de clearparts uit hun bescherm zakje knipt ben je verbaasd hoe Meng ook hier weer laat zien hoe het nog beter kan. Alle delen zijn nog eens extra geseald zodat ze geen beschadigingen kunnen oplopen maar vooral dat ze tijdens het eraf knippen uit het gietraam niet kunnen weg springen want de sealing houd ze op hun plaats totdat jij ze eruit haalt...Wederom top aandacht!!...
En dan de rondom constructie van de panelen die je eerst in detail moet samenstellen voor de opbouw op het grondpaneel/aandrijf platform.