Hoofdsponsor

Daß ist ein gutes Gewehr... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaaaaa ! Die benen zien er nu prima uit qua stand, voor de rest ziet alles er ook prima uit !

er gaat nog gesneden worden. Het hoofd meer in proportie geschaafd, lijnen in zijn gestel aangepast.

DSCF0011_zps7833f4ed.jpg

DSCF0012_zps8e00bf44.jpg

DSCF0013_zps77f34955.jpg

DSCF0014_zps4109f464.jpg

DSCF0015_zps19ad54b6.jpg

DSCF0016_zps870a68cf.jpg

DSCF0017_zps21a8e0e1.jpg

DSCF0018_zpsc7c7ec73.jpg

René....hij komt al prachtig te staan....:8:8:8:8...doe je dit nu losjes uit je hoofd...of heb je naast u een referentiefoto...liggen....top man...;);)

Ha Swa, de opzet van het draadfiguur buig ik met een tekening die ik ooit van Jimmy kreeg.
Ik heb een beetje gesjoemeld, de kaart is geprint op 120 mm maar ik hou meer 115 mm aan. Viel me op dat ik bij 120 mm niet mooi uitkom met de resin spullen telkens.

Zo gauw als ik weer kan printen maak ik de juiste kaart, ook voor 1/32. Maar begin hier pas aan als ik dit figuur goed afrond.
Voor de rest ben ik met deze aan het freestylen. Wil uiteindelijk wat schilderen en had een idee wat ik wilde schilderen en zocht een rustige pose.

Als het figuur goed in zijn vormen zit ga ik kijken naar foto's van de Tarnjacke, zijn plooien en detail. De laarzen en de broek.
Voor het overige neem ik zelf weleens de houding aan. Anatomie blijft niet mijn sterkste kant maar wel belangrijk.
Anders belandt hij weer op de grote hoop.

freestylen......ligt je blijkbaar goed René......blijf je bewonderen...en denk dat hier iets realistisch zal uitkomen :nowink::nowink::nowink: en ja de anatomy bij figuren is oooo zo belangrijk...vind dat je er toch goed in slaagt;)
Top....man....;););)

ja, had ze laatst bewust naast elkaar gezet, mijn eerste figuren.

ook als referentie voor wat ik niet wil.

Rene, kan het dat je OP de onderarmen wat fimo mag weghalen ? Omdat de mouwen in deze houding op de onderarmen liggen, dacht ik ? Maar ik laat de Meester rustig verder doen want ach, wat zit ik hier te bazelen ?

dat is goed mogelijk Guy. Ik heb nog niet de plasticiteit opgezocht in de armen en ben al blij dat het figuur zelf een beetje staat.
Heb net alles uit mijn boekenkast gehaald over de Duitse soldaat wat ik heb en even op de rommelkamer gekeken waar al mijn resinparts verspreid lagen.

Het is kijken Guy, turen voor de goede vormen en verhouding en dan pas aan de slag met verfraaïngen.
Dus zeker bedankt voor 't meekijken!

René

Je ziet de figuur gewoon groeien René.
Prachtige vorderingen weer.

Mark

René........machtig man ....geniet altijd hoe een figuur bij u tot leven komt ;);););)...zijn vest,veronderstel ik is nog werk aan ,maar zijn broek is subliem...de plooien die zo vallen...top maatje....:8:8:8

dank je Swa.

ik heb nog zeker wat werk aan het vest.

deze wordt wel een leuke voor een sokkel, leuk wat gras en een boompje erbij...

Erg leuk weer om het figuurtje te zien ontwikkelen. Dit is leuk voor mensen die dit ook wensen te leren.

Dank je Guy.
Zo in het begin valt er een hoop te corrigeren en ik laat graag mijn proces zien.

Ik tip graag nog eens aan dat mijn figuurtje nog 'elastisch' is. De Fimo past helemaal bij mijn schetsende manier van werken en ik kan nog veel wijzigen.
Ik kijk nu bijvoorbeeld 'The King's speech' en beoordeel het figuur tussentijds nog steeds op lijnen die me niet zinnen.
Als ik de juiste plooirichting heb ( en ja, plooien aanzetten is logica, waar iets draait hoopt op een andere plek iets op) ga ik ze conform de stof wat scherper proberen te krijgen.

En dan nog , Guy,...jouw wijze van presenteren met dat wit is echt magisch.
Over presenteren hoeft men je niet veel te leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan