Hoofdsponsor

Daß ist ein gutes Gewehr... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, is een heel gepuzzel. Heb er een ' echte' 1/16 torso en benen bij, ik snijd dit bij naar wat ik zie.

Zeer leuk onderbouwd weer René, hier hebben mensen die zelf graag sculpteren ook iets aan.

René,
ik vermoed dat je wel referentie materiaal bij de hand hebt , maar als ik foto's vergelijk met jou super creatie heb ik de indruk dat je teveel moeite doet om grote plooien te leggen in jas en broek.
op mijn referentie foto's kan ik echter geen grote plooien terug vinden.
hierbij een link naar een aantal foto's als je er iets aan hebt gebruik je ze.
ze zijn allemaal door mij genomen in de lente op een manifestatie.

ik doe je zeker niet na, en wat je laat zien vind ik reeds super.
zet hem op en maak dat figuurtje af zodat we er van kunnen genieten.
vgr
Marc

Marc, dat zijn supermooie foto's! heel erg bedankt! hoop dat ik ze nog kan saven thuis.

naar aanleiding van mijn gesnij zijn feitelijk mijn laatste plooien minder relevant. Er is iets gebeurd waardoor er hernieuwde inzichten zijn.
Het aanzetten van plooikes is eigenlijk ook tijdelijk, om te kijken hoe en wat. Dat kan erg goed met deze klei.
Nu kloppen de verhoudingen beter, de volumes, het stoorde me al de hele tijd.

maar nog eens zeer bedankt voor deze link Marc!!

yes, lijkt me beter. laarzen rechter en minder broek overhang.
René jij beslist verder want commentaar geven is makkelijk maar ik doe het zeker niet achterna wat jij hier laat zien.
wat ik me nog afvraag is of hij niet te mager op de buik is in verhouding met billen en borst, ik vind de riem nogal strak rond zitten.
al valt het me alleen op bij de foto's frontaal genomen ( de bovenste 2 ) bij de zijde linkse foto's vind ik het dan weer wel goed net als op de rug.
vgr
Marc

thanks voor de comments.

je ziet nu de oorspronkelijke basis, het rood, weer terug. Ik vind dit prettig. Zo zit ik weer meer bij de basis van het figuur dat ik aanlegde.
De features die je aangeeft zijn de moeite waard, het zal de plasticiteit van het figuur ook ten goede komen.

je mag weten dat mijn poppen voorheen niet zo doorgelicht werden als nu het geval is.

in elk geval is er een hoop overbodige klei geloosd :-)

Het blijft fascinerend om de figuur steeds in "andere/gewijzigde" pose te zien.
Mooi werk René.

Mark

Ik zat te hanessen met de volumes van het vest.
De essentials zag ik gisteren pas op een aantal foto's die ik opsloeg.

moet nog wat ronding bij het buikje aanzetten maar hij valt in elk geval al lekker ruim. zoals dit vest bedoeld is.

René,
ik vermoed dat je wel referentie materiaal bij de hand hebt , maar als ik foto's vergelijk met jou super creatie heb ik de indruk dat je teveel moeite doet om grote plooien te leggen in jas en broek.
op mijn referentie foto's kan ik echter geen grote plooien terug vinden.
hierbij een link naar een aantal foto's als je er iets aan hebt gebruik je ze.
ze zijn allemaal door mij genomen in de lente op een manifestatie.

ik doe je zeker niet na, en wat je laat zien vind ik reeds super.
zet hem op en maak dat figuurtje af zodat we er van kunnen genieten.
vgr
Marc

historia mundi marc?

grt nicolas

daar geniet ik nu van zie, de langzame opbouw van een figuurtje!
goed bezig kerel.

grt nicolas

mensen om me heen zeggen weleens; 'René, wat een geduld heb jij toch!' Dat is ook wel zo, maar heb zo mijn prioriteiten. Als ik op dreef ben kan ik niet meer stoppen.

Bij de opbouw van een figuurtje komen wel verschillende disciplines kijken merk ik. Ik zit eigenlijk nog niet in de afwerking en zoek nog naar het juiste plooitype op de juiste plaatsen. In de afwerking pas je technieken toe die de stof geloofwaardig plooien, het is een dunner stofje dat ruim over een veldjas zit en ook diepere plooien toelaat op plekken waar deze niet recht getrokken is.
Het koppel kan lager komen te hangen wanneer deze behangen is en hangt dan wat scheef naar gelang de plaatsing en gewicht onderdelen. Bij het trekken van het bovenlijf naar een bepaalde kant blijft de y- strap achter ook niet altijd recht op de rug. Ik heb bij dit figuur gekozen geen y- straps te bevestigen, hooguit een luger eraan en bestempel het meer als plooistudie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan