Goede nacht mensen
Ik kan niet slapen dus jah gewoon iets doen he,volgende kleine update is gedaan.
Er zijn twee stukken bij gekomen die de kooi ook op 1/1 op dezelfde manier extra steun geven.Dat zijn de baren aan elke deur.
de achterste zetels zijn bedekt omdat deze toch niet zichtbaar gingen zijn en zo kin ik netjes de rollcage goed vast zetten.
je kan ervan op aan dat alles netjes werd opgemeten.
eens van langsvoor he,ik denk dat dit wel goed is.
ook eens kops een foto.
Edit:Uitleg rolkooi
Om het wat duidelijk te stellen hoe ik de rolkooi maakte geef ik een woordje uitleg.
Ik nam twee strips styreen van 2.5 mm diameter en zette die vast aan elkaar met tape zodat ze mooi evenwijdig bleven.
Omdat ik de maten heb zitten uitmeten van bocht naar bocht kon ik makkelijk de buigingen uit voeren.
nam een koper staafje van drie mm diameter en plooide de styreen strips tesamen tot gewenste bocht,warm water wil al eens helpen.
eenmal elke bocht gedaan zette ik deze vast met tape en dan de volgende.Op die manier kon ik twee identieke baren ontwikkelen.
Om het nog duidelijker te maken zal ik volgend schetsje tonen.
ontwerpen en constructie van raket werper
wat je hier ziet zijn de grond beginselen van de raket werper vooraan de porsche die ik helemaal ga scratchen dus,je ziet dat er gebruik is gemaakt van een simpel rietje met daarin een buis van styreen,en in de buis een styreen roede van 2.5 mm diameter.Het vierkant plakje is de basis waar ze op vast komen te zitten.
Eenmaal dat is gedaan kan de werper verder worden vorm gegeven,ook de twee machine geweren ga ik scratchen.Goed en nu ga ik slapen en wat uitzieken.
Om de buiging stabiel te krijgen is het effe laten afkoelen en dan gewoon de volgende bocht gaan maken,het duurt wel even maar je zal een identiek paar hebben die perfect kan worden aangepast .
Even melden dat de meeste plooiwerken zijn gedaan met de toch wel schitterende tool "fix en fold" die Christophe van CI design onze hoofdsponsor ontwikkelde.
Zo we hebben reeds de werper kunnen bouwen en het ziet er reeds als volgt uit.
De loopbuizen zijn inderdaad simpele rietjes.Je ziet een gedeelte van de fix en fold liggen hier
de platen ter afkoeling en eveneens als frame versterkers.
Alles is manueel gemaakt,er is hier geen enkele machine te pas gekomen,zou ook niet kunnen want heb er geen.
Ja hoor ik ben er tevreden van en ga de boel netjes verven zie,dit zal het enige zijn dat al klaar zal zijn.
Om de nacht af te sluiten nog enkele details toegevoegt
de glashuisjes van de koplampen zitten erop en heb de raampartij afgewerkt qua pantser onderdelen
Vind deze best een Mean machine! neej?? ja toch.
voel een lichte trots opkomen bij deze
en nu es van het neusje lol.mensen ik ben ermee weg dus tot de volgende update maar weer he.
Edit:
Terwijl ik zit uit te zieken ben ik aan het schuurwerk begonnen,de pantser plaatjes en de zeer dunne latjes dr op zijn nu op maat en hoogte zoals het hoort.
Daarna doe ik de bekleding aan de verbredingen van de wielkasten,een moeilijk werkje daar ik ze in 1 stuk wil dr op lijmen.Verlijmen en buigen tegelijk....
Niet makkelijk maar zal wel beter resultaat geven als deze in 1 stuk zijn.Goed ik ga weer aan de slag nu.
We blijven nog even in dit deeltje posten,spaart plaats ook he:
Ik heb weer wat detail toegevoegd.
beugeltjes lang beide zijden geplaatst
nieuwe platen gestoken en ook de schelp dr bij reeds lang beide zijden.
nu de ventilatie klepjes der op en de mini smoke bommentjes