En dan is het tijd voor eens anders...Tijdens de bekleding van de boeg ben ik erachter gekomen(eigenlijk meer op mijn gevoel dan via de originele foto`s als voorbeeld) dat de conisch toelopende vorm van de boeg naar richting achterschip helemaal verkeerd was. De kromming liep helemaal verkeerd. Vanaf de welving kwam er opeens een dikke ronding die dan verder liep naar het middenschip.
Een veel te grote weerstand en het zag er ook niet goed uit.
Tijd dus voor een opoffering.
NU alleen had ik de kans om deze fout te herstellen. Later is dat niet meer mogelijk. En dus heb ik met lood in mijn schoenen een gedeelte van de boeg open gesneden (de reeds aangebrachte beplanking). Dat om zo de te lompe lopende boegvorm te verfijnen.
Nu bleek ook meteen hoe sterk montage kit is. Het was erg moeilijk om de huid hier te verwijderen. Het heeft mij heel wat werk gekost.
Ook al omdat ik niet meer wilde beschadigen als nodig eraan.
Uiteraard aan beide zijden.
Maar met de dremel is dit allemaal eigenlijk best wel eraf te frezen,al geeft het veel rotzooi.
Als je goed in de bovenstaande plaatje kijkt, zie je aan de rechterzijde in de foto het gerepareerde deel en aan de linkerzijde is goed te zien dat de welving veel te bol was. Dit moet ik hier nog eruit gaan frezen.
Junior is inmiddels ook helemaal beplankt al. Hier moet ik de bulb op een andere wijze monteren i.v.m. de schaal grootte.
En zo ben ik wederom begonnen met het beplanken van een gedeelte van de boeg sectie.
Goed te zien is hoe dik de huid is.
Het laatste plankje alweer in deze grote reparatie klus van een week.
Natuurlijk moet nu alles weer geschuurd gaan worden. het is nu weer grillig van vorm.
Maar de stroomlijn is nu tenminste zoals deze moet zijn.
Bijna hetzelfde als het origineel. NU ben ik daar tenminste gerust op.
En nu is beter te zien hoe ik de verschansing ga monteren. Deze wordt net als de beplanking gemonteerd om later aan dekzijde in de juiste vorm te worden geschuurd. Erg sterk op deze manier.
Ron.