Ha ja dat zou zomaar best wel eens kunnen
Vanaf nu worden de volgende stappen iets boeiender.
Ik moet nu eerst de meeste details in het loodsdek gaan aanbrengen omdat ik anders niet verder kan om de romp te gaan sluiten.
Plug voor voeding verlichting moet worden ingebouwd.
De hoofd voedingslijn moet worden ingebouwd voor de verlichting.
De details in het loodsdek worden ingebouwd.
De 4 leds voor het loodsdek worden ingebouwd.
De bedrading voor de verlichting van het loodsdek wordt getrokken.
Het achterste dek wordt gesloten.
Al met al niet een geringe klus omdat ik geen juiste info heb voor de details van het loodsdek. Ik ga gebruik maken van een foto van de Leda Maersk.
Ze komen toch wel redelijk overeen.
Het verschil zit in de opbouw voor de containers. Bij de Emma komen er aan de achterzijde hoge steunen hiervoor. Waarschijnlijk zijn er ook wel verschillen in de details. Dus als er iemand een goede foto heeft van dit dek voor de Emma...dan graag. Anders neem ik deze als richtlijn.
Aan de rechterzijde van deze foto komen de 4 leds verstopt onder het looppad. Door er alu folie bij in te zetten gaat dit een mooie licht schijn opleveren.
De lieren...tja...hoe ik deze moet gaan scratchen weet ik nu nog niet. Maar dat zal wel lukken gaan. De andere onderdelen zijn niet zo`n probleem.
Al met al wordt dit onderdeel de eerste zware uitdaging omdat er veel onderdelen tegelijk voorbij komen. Maar wel spannend. Ik houd mij verder ook graag aanbevolen voor tips betreffende de details in het loodsdek. Ik zal als mogelijk van te voren aangeven wat ik ga doen zodat eventuele aanvullingen niet te laat komen...
De eerste stap is het aanbrengen van de rollers voor de trossen aan de buitenwand. Daar ga ik iets afwijken van het origineel zuiver om constructieve reden. Ik ga alle drie de openingen erin boren en daar rondom bij alle drie de rollers aanbrengen. Het origineel heeft er bij de middelste geen. Gewoon omdat ik daar zin in heb en vind dat ook veel mooier en realistischer.
Kortom veel te doen de komende tijd...
Ron.