Inmiddels heb ik de verschansing voorzien van een laag prorienvuller. Dat geeft gemak aan het werk omdat de poreuze oppervlakte van het balsa nu hierdoor gladder en ietwat harder is geworden. na een laag plamuur moet dit afdoende resultaat geven om er een op metaal lijkende constructie te geven. Immers kan ik na het aanbrengen van het raamwerk niet meer bij om te schuren en plamuren. Daardoor moet ik dat vooraf doen.
Aan de binnenzijde van deze verschansing heb ik op het hoekpunt een blokje hout aangebracht. Dit moest ik doen omdat deze punt aan de voorzijde vlak moest worden geschuurd. Bij het origineel zit er namelijk hier een opening precies in het midden.Op een spitse punt kun je nu eenmaal geen gat mooi monteren. later moet ik hier de vorm iets gaan uitdiepen van.
Aan de voorzijde is het reeds afgevlakte deel van de boeg te zien.
En tenslotte ben ik (onder druk :lol: ) begonnen aan het vergroten van de bulb. Niet moeilijk gelukkig. Alleen nog veel schuur en plamuur werk eraan.
De bulb is nu tweemaal zo hoog geworden als in eerste instantie.
Beter kan ik het niet krijgen. Nu nog plamuren en schuren eraan.
Ron.
Aan de binnenzijde van deze verschansing heb ik op het hoekpunt een blokje hout aangebracht. Dit moest ik doen omdat deze punt aan de voorzijde vlak moest worden geschuurd. Bij het origineel zit er namelijk hier een opening precies in het midden.Op een spitse punt kun je nu eenmaal geen gat mooi monteren. later moet ik hier de vorm iets gaan uitdiepen van.
Aan de voorzijde is het reeds afgevlakte deel van de boeg te zien.
En tenslotte ben ik (onder druk :lol: ) begonnen aan het vergroten van de bulb. Niet moeilijk gelukkig. Alleen nog veel schuur en plamuur werk eraan.
De bulb is nu tweemaal zo hoog geworden als in eerste instantie.
Beter kan ik het niet krijgen. Nu nog plamuren en schuren eraan.
Ron.