Inderdaad en blijkt wel bij dit onderdeel Michel.
Dit is tot nu toe toch wel een van de moeilijkste constructies. Het is allemaal erg klein en staat onder een hoek en ook is de lijm oppervlakte erg beperkt wat creativiteit vraagt. Verder moet het ook recht zitten en natuurlijk ook blijven zitten...kortom erg moeilijk.
Eerst de eerste problemen die ik tegenkwam.
Hoe weinig lijm ik ook erop smeerde iedere keer als ik het U profieltje aandrukte kwam het eronder tevoorschijn....Hierbij was ik ook bang dat de oppervlakte van het acrylglas aangetast werd door de lijm (bisonkit). Ik wist het niet meer hoe verder te gaan zonder de lijmresten eronder weg te laten...Tot ik op een gegeven moment dacht barst maar ik smeer het weg met de punt van het mesje...bang voor krassen uiteraard. Doch tot mijn verbazing ging de lijm weg zonder krassen in het glas.
Het tweede probleem was de handelbaarheid van de mini onderdelen. Deze U profielen zijn erg smal.
Met de pincet ging niet omdat ik iedere keer de onderdelen liet zitten op de punt van het pincet. Omdat de breedte (ongeveer 1 mm) te klein is voor de lijm ging de dunne lijm ook iedere keer langs de zijkanten lopen met het effect dat de profieltjes (mag ik wel schrijven zo klein) bleven plakken op de pincetpunt.
En toen bedacht ik dat ik met mijn vingers misschien iets kon doen. Ik ben helaas vergeten om er een foto van te maken maar ik heb van Tamiya de tape genomen en deze met de plakzijde naar buiten op mijn wijsvinger gelijmd.Door nu de kleine delen op de plakzijde te deponeren op mijn wijsvinger kon ik eindelijk de delen op de ramen plakken met mijn wijsvinger...de lijm bleef niet plakken op de tamiya tape...dus prima opgelost.
Het volgende probleem deed zich voor bij de montage van de panelen.
De ruimte van binnen is erg miniem. Dat bleek toen ik de panelen ging monteren. De weerstandjes gooiden roet in het eten.Deze hielden de panelen tegen zodat ze niet pasten op de brug. Ik heb maar voorzichtig de weerstandjes zover gebogen als mogelijk was zonder ze af te breken van de voedingslijn. Helaas komt een weerstandjes tegen het plexiglas op (te zien in de foto). Hopelijk gaat het geen probleem geven maar ik denk het niet want zo warm worden ze nu ook weer niet. En plexiglas heeft toch wel wat meer hitte nodig eer het gaat smelten..hoop ik.
Uiteindelijk zit het erop. Althans dit eerste gedeelte ervan.
De delen moeten uiteraard nog gepaint worden in de originele kleur nu zijn ze nog wit (abs materiaal).
Maar de grootte van haar is nu wel goed te zien.
Net als het origineel heb ik de ramen van groen glas voorzien. Dit ziet behoorlijk indrukwekkend uit bij nacht als de leds branden...
Ook zien we de laatste twee draden eruit komen. Deze zijn bedoeld voor het toplicht.
Aan de bovenzijde van de loopgang zit de eerste bekleding vast. Na het drogen moet ik deze nog in de juiste vorm vijlen gaan.
Als proef heb ik ook een lijstje aan de zijkant gemonteerd. Maar eigenlijk te vroeg dacht ik later want ik moet de bekleding nog bijvijlen en dan loop ik kans om het profieltje eraf te stoten.
De middenzijde moet hier ook nog worden geplaatst en dat ook onder een hoek.
De grijze vlekken zijn om mij de overgang tussen de delen beter te laten zien.
Duidelijk te zien dat de binnenruimte erg smal is....gaat allemaal maar net zo.
Nog veel te doen hier...
Ron.