Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ron ik volg een beetje in stilte en het begint er al een heel mooie toren uit te zien.

er zit echt wel veel werk in dat ding amaai
 
Vandaag begonnen aan de wel zeer moeilijke constructie van de ondersteunde ronde balken onder de brug. Dit is een zeer onderschat onderdeel. Blijkt erg moeilijk te zijn maar gelukkig laat ik mij niet onder krijgen door de Emma. Het onderste brugdeel is nu inmiddels definitief gemonteerd.

Ron.
 
Prachtig, en zeer realistisch gemaakt. Hedentendage zie ik deze nog slechts op enkele honderden meters afstand, maar zo'n 12-tal jaar geleden bezocht ik dit soort opbouwen occasioneel om gewonde of zieke bemangsleden afte halen.... wat in mijn ervaring altijd heel erg eng was omdat die verrekte trap nooit echt goed zat om een brancard of stoeltje te dragen. Hing natuurlijk af van de stand van het water.
 
Ik zou best wel eens die gammele trap naar boven willen lopen om op het dek van de Emma te kunnen staan.wie weet misschien ooit eens....zucht. Bedankt voor je compliment.

Ron.
 
Na enige tijd een update.

De steunen voor de brug zijn gemonteerd. Dat was een hele zware klus omdat de buizen zo strak op elkaar aansluiten dat ik steeds het contactpunt moest bijvijlen zodat ze passen. De ronde buis vorm was de boosdoener hierin. Dus daarom dat ik steeds in de kopse kant van de buis een holle U vorm moest maken om het passend te krijgen.

Ze zijn van styreen want het buis materiaal wat ik had gekocht bleek te dik te zijn in diameter. Daarom dat ik de aanspuitingen van onderdelen uit de kitbox heb gebruikt.

attachment.jpg

Ook heb ik de aansluit hoek van de buizen onder de brug moeten bijstellen om ze goed te krijgen. Geeft niet want je ziet het niet als je het niet weet of waar je op moet letten.

attachment.jpg

Enfin het eindresultaat ziet er toch redelijk uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu op naar de stuurhut wat wel weer de nodige hoofdbrekens gaat opleveren. Hier komt verlichting in en de hoofdvoeding daarvoor is al gesoldeerd en getest en werkend.

Ron.
 
Enfin het eindresultaat ziet er toch redelijk uit.

Kan er inderdaad wel mee door Ron :).

Nu serieus: het ziet er echt goed uit !! Die buizen zien er realistisch uit.
Heb ik een hele tijd zitten kijken wat die groene dingen moesten voorstellen..foto maar eens vergroten...zijn het afgeknipte tieraps voor de stroomkabels..toch?
 
Klopt dat het afgeknipte Tie Rips zijn om de hoofdvoeding vast te zetten :)

En dank jullie jongens ik moet eerlijk bekennen dat het wel moeilijk was.

Ron.
 
Vandaag ben ik erachter gekomen dat er een fout is ingeslopen in de navigatie verlichting. Ik was ervan uit gegaan dat de positie verlichting op het dak boven de stuurhut zich bevond. Doch helaas ben ik gaan twijfelen en heb contact opgenomen met Rob uit Denemarken die ook een goede Emma Maersk kenner is. Volgens deze Rob bevinden de twee lichten zich in de golfbreker aan weerszijden. Maar ook hij begon te twijfelen. En zo heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en op hoog niveau wederom contact opgenomen met Maersk himself...

Mocht het nu blijken dat ik hier tekort ben geschoten in mijn research zal ik de positie lichten alsnog later gaan plaatsen op het dak want immers ik kan het dek niet meer gaan openbreken om twee nieuwe leidingen aan te gaan leggen zonder onherstelbare schade te verrichten en vele dagen werk weg te gooien..

Ron.
 
Posietie lichten op de golfbreker? dat zou wel de eerste keer zijn dat ik daar van hoor. Heeft mischien iets te maken met de lengte van het schip :dry:
 
Ik wacht even een paar dagen af op antwoord van Maersk. Ik kan ondertussen toch doorgaan met de brug verder. Hoewel ik er veel creativiteit misschien voor nodig moet hebben kan ik het tussendoor hopelijk alsnog oplossen.

Ron.
 
Ik heb vandaag een hele mooie en wel zeer uitgebreide email mogen ontvangen van Maersk.

Wat een bericht......ik kan het zelf nog nauwelijks bevatten!.

Bij Maersk zijn ze danig onder de indruk van dit project. Zo erg zelfs dat ik niet alleen nu weet waar de positie lichten zich bevinden maar dat ze zelfs oorspronkelijke tekeningen van de Emma mee hebben verzonden met schetsen van de bouwer!!...ongelooflijk!. Hoewel het kopieën zijn is er duidelijk uit op te maken dat dit originele stukken zijn van de constructie...wow hoor!.

Verder hebben ze mij gevraagd om Maersk op de hoogte te houden want er zit nog een groot vervolg aan....en dit vervolg is erg utopisch....

Oh ja....de positie lichten zitten inderdaad in de twee openingen van de golfbreker dus is dit ook opgelost...

Verder heb ik nog een bericht ontvangen van de " Master " en dat was ook wel een opsteker zeg....Deze schreef o.a. dat hij het een " Fantastic job " vond.

Alleen weet ik niet wat een " Master " is bij Maersk. Maar hoe dan ook wat een berichtgeving van Maersk.....

Ron die nu erg verheugd is voor de toekomst..
 
is hij te koop trouwens ?
ik vermoed wel dat ze daar dan voor geintreseerd zijn .
maar kan je op dit project een prijs zetten e ik zou het niet kunne ;-)
schitterend werk
 
De "master" op een schip is de kapitein, Ron.
(Ik kan het weten, want ik werk bij het Loodswezen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan